זרעי צ'יה יכולים לסייע בהגנה בפני מחלות לב וכלי דם
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

זרעי צ'יה יכולים לסייע בהגנה בפני מחלות לב וכלי דם 

מאת    [ 16/06/2013 ]
מילים במאמר: 547   [ נצפה 9121 פעמים ]

 
 

רוב מחלות הלב וכלי הדם נגרמות על ידי סגנונות של אורח חיים - ולכן גם ניתנות למניעה ע"י טיפול שמשלב סגנון חיים בריא יותר. 

צריכה יומית של  זרעי צ'יה מובחרים - היא סגנון של אורח חיים טוב, אם רוצים להדוף, להפחית, או לעזור בטיפול במחלת לב. 

מחקר שבוצע באוניברסיטת אוקספורד oxford University ובאוניברסיטה של סידני University of Sydney באוסטרליה, ופורסם בשנת 2003 בכתב העת האירופי לתזונה European Journal of Nutrition , מצא קשר בין צריכת flavenol הגבוהה ושיעורי תמותה נמוכים למחלות לב.
Flavenols הם חומרים נוגדי חימצון שנמצאו בכמה מזונות צמחיים, והם גבוהים במיוחד בזרעי המרווה הספרדית - צ'יה .

גיליון מרץ 2011 של כתב עת לתזונת ביוכימיה Journal of Nutritional Biochemistry הדגיש מחקר אוסטרלי מאוניברסיטת קווינסלנד University of Queensland , אשר מצא כי חומצת אומגה 3 צמחי - חומצה אלפא לינולנית ALA - בזרעי המרווה הספרדית יכולה לעזור או להפחית דלקת לב ופיברוזיס (עיבוי של מסתמי לב) בחולדות שאכלו תזונה משופרת בזרעי מרווה ספרדית במשך שמונה שבועות.

זה מפתה להביא מחקר אחרי מחקר, אך די אם נאמר שזרעי ה-צ'יה הם סד מלא של חומרים שיכולים לעזור להגן על הלב שלך מפני מחלות לב וכלי דם. ראה -  התכולה התזונתית העשירה של צ'יה 

בשוק נפוצים זני רבים של זרעי צ'יה, ויש להעדיף את אלו שעומדים בקריטריונים הבאים:


    • תכולת נוטריאנטים גבוהה ומוכחת , שאומתה בבדיקות מעבדתיות בלתי תלוית.
    • הזרעים מגודלים באיזורים האופטימליים על פני כדור הארץ, שמבטיחים את התכולה הגבוהה ביותר של מרכיבי התזונה בכל קטגוריות התזונה.
    • זרעים טחונים בצורה מקצועית ע"י היצרן , באופן שמבטיח ספיגה מקסימלית של רכיבי התזונה בזרע , ומאידך לא פוגע ביציבות חומצות השומן (לא גורם לחימצון).
    • 
    • להיכרות עם זרעי צ'יה מובחרים פרוסים לקבלת ספיגה מלאה

דרכים נוספות שיכולות לעזור בהפחתת הסיכון למחלת לב


    • הפחתת המתח הנפשי - בעוד חוקרים רפואיים לא יודעים בדיוק איך לחץ מגביר את הסיכון למחלת לב, הם יודעים שזה תורם לבריאות ירודה של הלב וכלי הדם. כאשר נמצאים תחת לחץ, מקובל לחוות עלייה בלחץ דם, הרגלי אכילה גרועים, והסתמכות על אלכוהול וסיגריות להרגעה. 
    • הפחתת שתיית משקאות אלכוהוליים - שתיית יתר עלולה לגרום לעלייה ברמות השומנים בדם (טריגליצרידים). אלכוהול יכול גם להוביל ללחץ דם גבוה, צריכת קלוריות גבוהה יותר (אשר בתורו יכול לתרום להשמנת יתר), ואי ספיקת לב, 
    • זורקים את הסיגריות - כימיקלים בטבק עלולים לגרום נזק ללב וכלי הדם שלך, מה שמוביל להיצרות של העורקים - טרשת עורקים - מצב שמעכב את המעבר של החמצן וסופו של דבר יכול לגרום להתקף לב. הניקוטין בסיגריות הוא גם מסוכן, גורם ללב שלך לעבוד קשה יותר על ידי צמצום כלי הדם ומגביר את לחץ הדם שלך. יתר על כן, חד תחמוצת הפחמן בעשן סיגריות מחליף חלק מהחמצן בדם שלך. זה מגביר את לחץ הדם שלך על ידי שמאלץ את הלב לעבוד קשה יותר כדי לספק את כמות החמצן לגוף. 
    • שינה מספקת - שינה ירודה נקשרת עם לחץ דם גבוה, טרשת עורקים, אי ספיקת לב, התקף לב ושבץ מוחי, סוכרת והשמנת יתר. 
    • ירידה במשקל - היות בעלי עודף משקל גורם לכוחות הלב שלך לעבוד קשה יותר ממה שהוא צריך, וזה גם מגדיל את הסיכוי שיהיה לך כולסטרול גבוה ולחץ דם גבוה. 
    • פעילות גופנית
    • הקפדה על תזונה בריאה ללב - כאשר אוכלים תזונה בריאה ללב, צריך לחשוב על חווה כפרית , ולא על מפעל עיבוד מזון. מזונות, ירקות טבעיים מלאים במיוחד, נמצאים בליבה של תכנית אכילת לב תומכת.להיות מוקף באנשים חיוביים - מספר מחקרים מצביעים על כך שמי שיש לו רשת חברתית חזקה היא עשויה לסייע בהגנה מפני מחלות לב. 

 

בס"ד אניטה בנג'יו ,


טל' 0544519787


מטפלת בתזונה ושיווק תוספי תזונה


www.firstclassomega3.co.il

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב