דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ניהול ושיווק אסטרטגי של העסק במציאות משתנה - זה הזמן לצמוח 

מאת    [ 15/06/2013 ]

מילים במאמר: 683   [ נצפה 1738 פעמים ]

אסטרטגיה שיווקית מתמקדת בלקוח בצורה פרטנית ולא בארגון עצמו מה שבסופו של דבר עוזר לך לייצר מוצרים, שירותים וחוויות על מנת להבטיח סיפוק עקבי של היחסים בין החברה והלקוח.

לאורך עשורים היו 4 דגשים ידועים בתחום האסטרטגיה השיווקית; מוצר, מחיר, מיקום וקידום – כולם היו חלק מהבסיס לניהול שיווק אפקטיבי. השילוב של ארבעת המשתנים הללו יצרו את הבסיס ליזמות שיווקית בארגון. הדגשים היו:

א. מוצר: מוצרים ושירותים אותם הארגון מייצר ומוכר (מכיוון שהוא יכול)

ב. מחיר: הסכום שמחויב (על מנת לכסות עלויות ולעשות רווח)

ג. מיקום: היכן הארגון משווק ומפיץ את השרות או המוצר (מכיוון שהם המקומות קלים וזולים להפיץ את המוצר)

ד. קידום: מה הארגון אומר על המוצר או השרות (להמונים מתי, היכן ואיך שהוא רוצה)

השיטה הזו נוסחה כבר לפני 40 שנה ואינה רלוונטית יותר. היום חברות חייבות לאמץ 4 ערכים שונים לגמרי על מנת להתאים את עצמם לשוק התחרותי. הערכים הבאים; לקוח, עלות, נוחות ותקשורת הם הרכיבים החדשים שמרכיבים את החוויה שאתה רוצה למכור ללקוח.

1.הלקוח הוא המלך – בדוק מה הלקוחות שלך רוצים וצריכים, העידן בו יכולת למכור כול מה שהיית יכול לייצר תם לו ולא יחזור. אתה יכול למכור רק מוצר מסוים שמישהו ספציפי ירצה לקנות.

2. העלות היא פקטור משתנה – אתה חייב להבין איזה מחיר הלקוחות שלך מוכנים לשלם על מנת לספק את הצרכים ואת הרצונות שלהם.

3. נוחות היא שם המשחק – אתה חייב לחשוב על נוחות הקנייה שלך הלקוחות קרי ממש להגיש להם את המוצר לפה – קהל מפונק

4. תקשורות היא כלי הקידום החדש – תקשורות ישירה היא המקור שלך לקידום העסק והגדלת המכירות.

הכיוון הזה הוא הכיוון אליו הולך תחום השיווק וזה שינוי משמעותי בפילוסופית הניהול כתגובה ראשונית לשינוים הדרמטיים בהרגלי הצריכה של האנשים ומה מניע אותם לקנייה.

 זה אומר בגדול שגם אם המוצר או השרות שלך הוא מוצר הכרחי הוא חסר משמעות אם אין מי שיקנה אותו. מחיר משפיע על רווח אבל רק לרמה בה הלקוח יקנה במחיר אותו אתה משווק את המוצר ולכן התמחור שלך חייב להתאים ללקוח בכול האספקטים והאפיונים.

האינטרנט הפך את התחרות על כול מוצר שהוא לקשה ולכן הזמינות ואפשרות ההשוואה בין כול מוצר שאתה רק חושב עליו היא אינסופית. איך אתה גורם ללקוחות הפוטנציאלים שלך את הנוחות לקנות דווקא את המוצר או השרות שלך - האם הפרסום שלך זמין באתר האינטרנט שלך ובמקומות שיווקים אחרים ?

לפני 50 שנה שיווק המוני עבד מצוין והקידום התמקד בדיוק על שיווק המוני של אותה סיסמה. מאז העולם השתנה והצרכנים הפכו לקהל סלקטיבי יותר שניזון מכול אמצעי המדיה ושבודק הרבה יותר לפני שהוא קונה.

היום גם צעירים וגם מבוגרים מוצפים במודעות פרסום וכמו כול מערכת יחסים ארוכה תקשורות דו כיוונית היא הכרחית. בכלכלה של היום קל מאוד ללקוחות לקחת את הכסף שלהם למתחרה מעבר לכביש.

כול בעל עסק חייב להבין ששיווק מוצלח הוא לא תופעה רנדומאלית. אנשים שמנצחים לאורך זמן ובצורה עקבית אינם ברי מזל, הם גורמים לזה לקרות.

לכן עסק חייב להיות גמיש, השוק דינמי ומתפתח ואתה חייב להבין את הצרכים החדשים של הלקוחות שלך אתה חייב לפגוש אותם וליצור איתם אינטראקציה איפה שהם חיים, עובדים ומשחקים. ככול שהמוצר או השרות נמצא זמן רב יותר בשוק יש סיכוי גבוה שהוא יתיישן לכן אתה חייב לעצב מחדש, לארוז מחדש או אחרת תצטרך לפרוש מהתחום.

 שהעסק נתקע  אתה חייב לעשות התאמה מחדש של אנשים ושל עדיפויות. אתה צריך להראות גמישות אפילו להתכופף בלי להישבר. לפעמים זה אומר ללכת עם הזרם ולפעמים זה אומר בדיוק ההפך ללכת מול הזרם ולייצר משהו חדש. לפעמים זה אומר לקחת תכנית ולהפוך אותה לגמרי על מנת ליצור פרספקטיבה חדשה. לא משנה כיצד החברה שלך תשיג את השינוי הגמישות היא אלמנט הכרחי.

זה לוקח זמן ועקביות על מנת להזין ולשמור על יחסים משתלמים עם הלקוחות. מטרות גדולות דורשות מעשים משולבים ועקביים ורוב יזמות האסטרטגיה השיווקית דורשות זמן של לפחות שנה על מנת להתעצב ולהיהפך לפרודוקטיביות. בתור בעל עסק אתה חייב לחשוב על הטווח הארוך בו בזמן שאתה משיג מטרות קטנות בתוך הקצר שבעזרתם תגיע למטרות העתידות של הארגון.

אפרת אלעמרי - יועצת עסקית אינטגרטיבית ומקימת חברת ויזין ייעוץ כלכלי ועסקי המתמחה בליווי וביישום פתרונות ייחודיים לעסקים ולמשקי בית בהתמודדות עם הקשיים הכלכליים במשק הישראלי. חברת Vision עושה זאת באמצעות תהליכי ייעוץ ייחודיים המשלבים אימון ושינוי חשיבה. ויזין - ייעוץ פורץ דרך:     http://www.www.vision-ltd.co.il/




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב