דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך מגייסים אשראי לעסק חדש 

מאת    [ 14/06/2013 ]

מילים במאמר: 404   [ נצפה 2024 פעמים ]

הלוואות, אשראי, מחנק האשראי, כולם רוצים אשראי!

תקועים בעסק, שיקים עומדים לרדת ואין כיסוי בבנק, רצים למצוא הלוואה, לא משנה הריבית, לא משנים התנאים, העיקר להזרים את הכספים! וזה לא טוב.

 יזמים חדשים מבקשים לפתוח עסק חדש המחשבה הראשונה בגיוס המשאבים הינה "הלוואה" מימון חיצוני, לא תמיד עושים את החשבון של החזר ההלוואה, לוקחים את ההלוואה ואחר כך מתמודדים עם הקשיים בתזרים המזומנים, מאחר ועסק חדש שנפתח לא מוכר או מגייס כספים ממכירות כבר בשלב הראשון, ואת ההחזרים על ההלוואה מתחילים לשלם מייד.

מחנק האשראי בישראל היא עובדה מוגמרת, תיק האשראי של חמשת הבנקים הגדולים במדינה לאומי, הפועלים, דיסקונט, מזרחי והבינלאומי הראשון עומד על סך של 278 מיליארד שקל לסוף שנת 2012, האמת שזה סכום לא מבוטל אך למעשה בנק המטרה שלו למכור כסף וכמה שימכור יותר כסף כך הרווחים שלו יהיו יותר גבוהים, ואכן הרווחים של הבנקים בישראל הם בחלק הגבוהה של העולם, אך מצד שני מתן האשראי בעיקר לקומץ של לווים המהווים כמעט 80% מסך כול מקבלי האשראי ע"י הבנקים מהווה סכנה לקיומם של הבנקים או לרווחים של הבנקים. כאשר בנק מגיע להסדר עם לווה על ויתור של 150 מיליון ש"ח זה אומר שהבנק גורע מהרווחים שלו סכום ניכר, סכום ש"אולי" יכלו לנתב אותו למתן אשראי יותר בטוח ללווים מסוג או זן אחר.

לאור הזהירות של הבנקים אדם או התאגדות של אנשים הרוצים להקים עסק חדש הולכת ונהיית הרבה יותר קשה, ולכן יש המבטלים את התכנון שלהם להקמת העסק החדש או מקטינים את הציפיות וההשקעה שלהם כתוצאה מאי יכולת לגייס כספים בנקאיים.

כמי שנותן ייעוץ עסקי  לאור מה שקורה כרגע במדיניות הבנקים, התפתחה תופעה של הלוואות ומתן אשראי חוץ בנקאי, עם זה ע"י מוסדות ייעודיים למתן הלוואות חוץ בנקאיות, אם זה בתאגידים עם תזרים מזומנים חיובי המבקשים לעבוד אם הכסף שלהם על מנת לעשות עוד כסף, עם זה במדיניות האשראי החוץ בנקאי כמו חברות כרטיסי האשראי, חברות הביטוח וכ"ד. והכי מסוכן תופעת השוק האפור הפותח את שעריו לכול דכפין על מנת למלא את תזרים המזומנים הלחוץ של מרבית העסקים

 כ-יועץ עסקי ההמלצה החד משמעית שלי ל-עסקים חדשים אשר נפתחים "צמצמו כמה שיותר את לקיחת האשראי שלכם" ותמצאו דרכים יצירתיות לקדם את העסק החדש שלכם כמה שיותר מהר, ביעילות ובזריזות. לצערי כול התוכניות העסקיות לעסקים חדשים ברובם לא מתממשות כי כאשר יוצאים לשוק הפתוח זה כמו נהג שלמד נהיגה, קיבל רישיון, יוצא לכביש, וכול רגע דרוך לדברים ולמקרים בלתי צפויים, לכן החוק מכריח אותו לנסוע עם מלווה במשך תקופה ארוכה.   

דורון עמית הוא מומחה בתחום ניהול עסקים, ייעוץ עסקי ושיווק, הבראת חברות, וכלכלה עסקית,מאחוריו עומד צוות של ביצועיסטים בתחום השיווק, העיצוב, הפרסום, המכירות להגדלת ההכנסות בעסק בחברה ובארגון




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב