דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תמא 38 בתל אביב ובסביבתה - כל מה שרצית לדעת 

מאת    [ 13/06/2013 ]

מילים במאמר: 443   [ נצפה 1675 פעמים ]

מי לא זוכר את החורף האחרון של שנת 2012 בישראל. תושבי תל אביב והמרכז לא שמעו את סירנות האזעקה מאז מלחמת המפרץ, וכבר שכחו איך המציאות של תושבי הדרום נראית ומרגישה בעשור האחרון. תושבי המרכז, שכבר מזמן שכחו את שנת 1995 ואת הפיגועים הנוראיים שהיו בסביבתם, הורגלו לשקט ונחת, לפחות מהצד הביטחוני. אך לאחר שנים רבות של שקט הופרו גלי התדר של אותם הסירנות המלחיצות ותושבי המרכז נכחו לדעת שגם ליד ביתם יכול ליפול טיל. שגם על ביתם יכול ליפול טיל, ואפילו להרוס חלק מהבניין, ובאם לא יהיה יציב – אף למוטט אותו.

משהו אחד טוב יצא מכל החורף הזה וגלי הסירנות שנשמעו במרכז. היות וכולנו יודעים שמרכז הארץ הוא מנוע הצמיחה העיקרי של המשק, הוא זה שמכתיב את ההחלטות והוא זה שמרכז בתוכו וסביבו את כל המתרחש – הוא זה שגם האיץ את תוכנית תמ"א 38 בתל אביב ובכלל בכל איזור המרכז, שסבל בחורף הזה מטראומה ששנים כבר שכח ולא חשב שתוכלו להגיע לפתח ביתו, או על ביתו.

תמ"א 38 הינה תוכנית ארצית שבאה לענות על מספר בעיות ולהפוך את אותן הבעיות ליתרונות ברורים. יתרונות למדינה, יתרונות לתושבים, יתרונות לדיירים ויתרונות ליזם. תמ"א 38 בתל אביב בעיקר אך גם בסביבתה באה לענות על הדרישה ההולכת וגוברת לדירות בעיר ועל עליית המחירים המופרזת בעקבות ביקושי יתר וחוסר היצע. התוכנית נותנת ליזם את זכויות הבנייה לקומות נוספות על גג הבניין תוך כך שהוא מחזק את הבניין כנגד רעיות אדמה וכנגד מפגעים אחרים ושונים. תמא 38 בתל אביב מכריחה את היזם מעבר לחיזוק הבניין גם להוסיף חדר ממ"ד לכל דירה – ובכך גם לתת שקט לדיירים בעת משבר ביטחוני וגם לתת להם בונוס כספי גבוה – בדמות חדר נוסף אשר יהיה בבעלותם. העירייה מרוויחה מהארנונה ומכך שתושבים נוספים נוספו לעירה ללא כל עלויות פיתוח כאלה או אחרות מצידה – ונוצר לנו מצב שבו כולם מנצחים. תמ"א 38 הינה תוכנית אשר הולכת ונהיות יותר ויותר נפוצה בקרב הרבה מאוד בניינים בתל אביב וסביבתה. הדיירים נקשרים למספר יזמים, והם מתחרים בינם לבין עצמם בגין הזכות להיות אלו שמחזקים את הבניין ואז מרוויחים את זכויות הבנייה העתידיות על גג הבניין. עקב כך שהיזמים מתחרים אחד בשני, והדיירים הם הפוסקים היחידים בעניין, דיירי הבניין מקבלים מהיזם שלל הטבות במסגרת תוכנית תמ"א 38 תל אביב כדוגמת מעלית חדשה או מעלית לבניין במקרה ואין בו, צביעה מחדש של הבניין, תשתיות של ביבו מים וחשמל חדשות, חלונות חדשים, פיתוח סביבתי וכדומה. הדיירים הבינו היום כי הכוח בידיהם וכי היזמים מחזרים אחריהם ובכך ניתנת להם האופציה לקבל תמלוגים רבים מהיזם למרות שהיזם אינו מחויב לכך.

אם כך – תמ"א 38 הינה תוכנית נהדרת לכולם – לעירייה, לדיירים, ליזם ולמדינה.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב