דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קרנות נאמנות כספיות 

מאת    [ 17/02/2008 ]

מילים במאמר: 491   [ נצפה 4649 פעמים ]

הרפורמה האחרונה אפשרה לקרנות הנאמנות להשיק קרנות כספיות שעשויות להוות תחליף טוב לפק"מ הישן.
לקרנות הכספיות מספר יתרונות על הפקדון הבנקאי והשניים הבולטים מביניהם: תשואה פנימית שעשויה להיות גבוהה יותר ונזילות יום-יומית

קרנות כספיות - פתרון טוב לחוסכים בפק"מ
כ-370 מיליארד שקל מכספי הציבור "יושבים" בפיקדונות בנקאיים המעניקים ריביות בטוחות אך נמוכות. אזרחים ישראלים רבים מדירים רגליהם משוק המניות והאג"ח ומעדיפים לקבל ריבית נמוכה על כספם ובלבד שלא יסכנו את כספם. הרפורמה בקרנות נאמנות שנכנסה לתוקפה ב-31 לדצמבר בסוף שנה שעברה מציעה אלטרנטיבה לפק"מ וכשבוחנים לעומק את הקרנות הכספיות נראה שהן עשויות להיות אפיק השקעה מועדף על הציבור על פני הפיקדונות הבנקאיים.

שני יתרונות בולטים לקרנות הכספיות - הזדמנות לתשואה טובה יותר מהריבית המתקבלת בפק"מ ונזילות יום-יומית.

החידוש העיקרי שהביאה עימה הרפורמה הינו בנכסים שיירכשו על ידי הקרן הכספית - רכישת אג"ח, מק"מ וניירות ערך מסחריים כאשר משך החיים הממוצע של כל נכסי הקרן לא יעלה על 90 יום. נכסים אלה הנחשבים סולידיים והמח"מ הקצר הופכים את ההשקעה לסולידית ביותר.

עם כניסתה של הרפורמה לתוקף הושקו קרנות כספיות שעל פי מדיניות השקעתן הן עשויות להניב תשואה גבוהה יותר מהריבית המתקבלת בפיקדונות הבנקאיים ובנוסף על כך לספק נזילות יום-יומית. הריבית בפיקדונות גבוהה יותר ככל שטווח החיסכון ארוך יותר אך בקרן הכספית אין צורך לסגור את הכסף לשנה או שנתיים וניתן למשוך את ההשקעה בקרן בכל יום. תוסיפו על כן הזדמנות לתשואה גבוהה יותר שתתקבל, ככל הנראה, על פני הריבית בפיקדונות ותגלו מוצר שהינו אלטרנטיבה טובה על הפיקדון בשני פרמטרים עיקריים - תשואה וזמן ההשקעה.

קרנות כספיות עדיפות גם בהיבט המיסוי

אך מלבד הפרמטרים החשובים שציינו ישנם יתרונות נוספים לקרן כספית על פני הפיקדונות הבנקאיים והם באים לידי ביטוי גם בהיבט המס. השקעה בקרן כספית פטורה מאפשרת למשקיע לדחות את המס בעוד שבהשקעה במק"מ או בפק"מ אין דחיית מס. עו"ד ורו"ח אלכס שפירא כתב בדה-מרקר, "ההשקעה בקרן מאפשרת לצבור (על הנייר) רווחים בשוק ההון מבלי לשלם מס, וזאת עד למימוש בפועל". הוא הוסיף, "השקעה בקרן פטורה תאפשר לחברות דחייה של המס עד למועד מימוש ההשקעה בקרן...כך שדחיית אירוע המס תביא לחיסכון וודאי".

יתרון נוסף שיש לקרנות כותב שפירא, הוא ש "לא ניתן לקזז הפסד הון כנגד הכנסות ריבית מפק"מ שכן פק"מ אינו נחשב לנייר ערך אך ניתן לקזז את ההפסד כנגד רווח הון מפדיון יחידות בקרנות כספיות". הנושא האחרון בתחום המיסוי עליו דן שפירא הוא שיעור המס. שיעור המס בקרן נאמנות גבוה יותר (20%) מהמס על הפק"מ (15%). אך חשוב לזכור, כי המס המושתת על הפק"מ הינו נומינאלי ואילו המס על רווחי ההון בקרן מנוכה אינפלציה. כלומר, בעוד שהמס בשיעור 20% מוטל על רווח ההון הריאלי, המס בשיעור 15% מוטל על רווח ההון הנומינאלי.







(00)* - 0% חשיפה למניות, 0% חשיפה למט"ח. **החל מיום ה-18.1.08 וכל עוד לא יוחלט אחרת על ידי מנהל הקרן דמי הניהול יהיו בשיעור 0%. עד ליום ה-17 לינואר 2008 דמי הניהול היו בשיעור 0.125%. קרן נאמנות פטורה. רכישת יחידות בקרן תעשה על פי תשקיף ודוחות מידיים שבתוקף בלבד. מתן המידע אינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתוניו ובצרכיו של כל אדם. אין מנהל הקרן מתחייב להשיג תשואה כלשהי.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב