דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תהליכי לוגיסטיקה בניהול מלאי - על השלבים השונים 

מאת    [ 13/06/2013 ]

מילים במאמר: 372   [ נצפה 2339 פעמים ]

כשמדובר בניהול מלאי, ולא משנה באיזה תחום מדובר, חשוב לבצע זאת נכון, תוך שילובם של הליכים לוגיסטיים שונים. הפתרונות הטכנולוגיים, המוצעים כיום, מסייעים בביצוע ההליך ובהתמודדות איתו בצורה הטובה ביותר. מה כוללים, במסגרתם, תהליכים אלה ומה מאפיין אותם? על כך, במאמר הבא.

מהו ניהול מלאי

כל בית עסק ועל מנת לבצע את התנהלותו העסקית בצורה הטובה ביותר, מבצע באופן יומיומי כמעט תהליך של ניהול מלאי. המלאי המדובר יכול להיות חומרי הגלם או חומרים הנמצאים בתהליך מסוים לפני שמוצעים למכירה, הוא יכול להיות המוצרים המוגמרים עצמם וכן גם אלה שנמכרו. על פי תקנות ניהול ספרים נדרש כל ארגון או בית עסק לבצע ניהול מלאי, ההכרחי להצלחתו של העסק ולהתנהלותו הנכונה. פתרונות לוגיסטיים מתקדמים כוללים, כאמור, כמה תהליכים לוגיסטיים שונים, הנקבעים בהתאם למלאי ולסוג העסק עצמו. במסגרת ניהול מלאי ישנה התייחסות אל מחיריהם של הפריטים השונים (מחיר הרכישה וגם מחיר המכירה), אל סיווגם של הפריטים על פי סוגים שונים, אל פריטים שהוזמנו וכן אל הערכת שווים הכולל של הפריטים שנמצאים ברשותו של העסק.

התהליכים המרכזיים והעקרונות הלוקחים בכך חלק

ניהול המלאי, המתבצע כיום בעיקר באמצעות תוכנות מיוחדות ופחות באופן ידני, משלב כמה פעולות שונות, הלוקחות בו חלק ומסייעות להצלחתו. לכל פריט, שנמצא בבעלותו של העסק, ישנו מספר קטלוגי ותיאור נלווה לו. הפריט מסווג על פי הסוג שלו או הקבוצה אליה הוא שייך. אפיונו של הפריט מסייע באיתורו בהמשך ובקבלת מידע רלוונטי עליו. לצד כל זה גם מחירו, עלות הרכישה שלו והכמויות שיש ממנו, כל אלה מופיעים גם הם ונשמרים למשך תקופה ארוכה. היסטוריית הרכישה והקניה של כל פריט מסייעת להתנהלותו של העסק ולקבלת החלטות עסקיות שונות. העובדה שמדובר בתוכנות מתקדמות, מאפשרת לראות בכל רגע שבו מעוניינים את המידע הנדרש וגם העדכני ביותר. ניתן לבצע חתכים שונים, בהתאם לצורך, על פי תאריכים וסיווגים נוספים.

על סוגי המערכות הלוגיסטיות המוצעות כיום

כיום ניתן להיעזר במערכות מתוחכמות לביצוע ניהול מלאי ברמה גבוהה. מערכות אלו יכולות להיות מסוגים שונים ולהציע במסגרתם גם שירותים שונים. בחירתן של המערכות נעשית תוך התייחסות אל צרכיו של העסק עצמו ודרישותיו השונות. המודולים האופייניים למערכות הלוגיסטיות המוצעות כיום נבנים בהתאם לכל עסק ועסק על מנת להציע את המענה המדויק. בין אם מדובר בניהול מלאי שבו מעורבים מחסנים גדולים עם ציוד רב או ניהול מלאי לבתי עסק קטנים, כל אחד יכול לאתר את הפתרון המתאים לו כדי לבצע זאת באופן הטוב ביותר.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב