דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ביגוד ומיגון לרכיבה - כל מה שצריך לרכיבה נוחה ובטוחה 

מאת    [ 12/06/2013 ]

מילים במאמר: 515   [ נצפה 2268 פעמים ]

רכיבה על אופנוע מצריכה ציוד מגוון ולא מועט. חלקו כרוך בלבוש לרכיבה, שרק אחרי שתרכבו על האופנוע שלכם תבינו את המשמעות שלו. מעיל לאופנוע, נעלי רכיבה, כפפות לאופנוע וקסדה נוחה ובטוחה הם לא רק אביזרים הכרחיים אלא גם משפרים את הרכיבה וככל שהתנאים שלכם נוחים יותר, כך יהיו לכם פחות הפרעות וטרדות במהלך הרכיבה הדורשת מיקוד רב ברכיבה עצמה.

 מה לובשים היום?

חשוב לציין כי מעיל לאופנוע הוא הרבה יותר מאשר אביזר אופנתי. למעיל ישנם כמה שימושים, העיקרי שבהם הוא הגנה על הרוכב במצב של החלקה או נפילה. המעיל הוא למעשה אמצעי המיגון העיקרי לחלקו העליון של גופו של הרוכב על האופנוע. הוא מגן על אזור החזה, הגב וכן המרפקים והכתפיים. ככל שהמעיל יהיה איכותי ועבה יותר, כך ישמור ביעילות רבה יותר על פלג גופכם העליון. במעיל עצמו יש חומרי מיגון העשוי מחומר אשר סופג אנרגיה והוא עמיד בפני שפשופים ומכות הנגרמים בעת הנפילה.

חשוב כי מעיל לאופנוע יהיה מותאם גם למזג האוויר כי קשה לדמיין אתכם רוכבים בחודש אוגוסט ההביל לבושים במעיל עבה וחם, שזהו כבר מתכון לנפילה ולו רק מרוב חום וזיעה. בקיץ ישנם מעילים לאופנוע שהם נושמים ואווריריים יותר ואילו בחורף עליהם להיות עמידים מפני הגשם. רצוי לחפש מעיל שיש לו גם בטנה מתפרקת, כך שבימים חורפיים בהם השמש זורחת לפתע, תופעה מוכרת בארצנו, ניתן יהיה להפוך אותם לקלים יותר ומעיקים פחות.

ניתן כיום למצוא גם מעילים רב עונתיים, בעלי בטנה עמידה מפני הגשם ועם כיסוי מרושת בגב שיספק את האוורור הנדרש.בכל מקרה, בחירת המעיל לאופנוע צריכה להיות בהתאם לסוג האופנוע שלכם. למשל, אופנוע ספורט דורש מעיל קצר שמתאים לצורת הישיבה ואופייה. עוד חשוב לבדוק כי המעיל נוח, לא צמוד וחונק מדי, אולם מספיק הדוק כדי לשמור עליכם. עוד נתון שמומלץ לוודא הוא כיסים בעלי סגירה בטוחה בהם תוכלו לאחסן את מכשירי טלפון נייד, ארנק וכדומה מבלי להסתכן שיפלו מהכיס בעת הרכיבה.

כמו כפפה ליד

בחירתן של כפפות לאופנוע תתבצע מתוך כמה שיקולים. ראשית יש להגדיר את אופי הרכיבה והאופנוע שלכם, למשל אופנוע שטח, אופנוע לרכיבה בעיר, ספורטיבי וכדומה. ברכיבת שטח נדרשות כפפות לאופנוע שטח באופן שיאפשר אחיזה יציבה וטובה בכידון ומניעת החלקתן של הידיים, כאשר לעומתן כפפות לנסיעות עירוניות קצרות יהיו בעלות פתח לאצבעות ומאווררות יותר, כפפות חורף מחממות ומבודדות וכדומה.בחירת כפפות לאופנוע צריכה להתבצע במדידה פיסית שלהן. חשוב כי הכפפה תתאים ליד היטב, מאחר והיא משפיעה על אחיזה יציבה בכידון האופנוע. לכן ודאו כי נוח לכם וכי הכפפה לא גדולה או קטנה מדי למידותיכם. ודאו כי על הכפפה מופיע תו תקן ופירוט החומרים מהם היא עשויה.

מה נועלים היום

נעלי רכיבה הן משמעותיות ביותר ליציבות ולאחיזת האופנוע. עליכם לחוש בנוח אולם "לא יותר מדי בנוח". שוב, כמו במקרה של מעיל רכיבה, לא מדובר בפריט אופנתי אלא באמצעי מיגון שישמור על הרגליים וכפות הרגליים שלכם במקרים של התחככות עם האופנוע או החלקה/ נפילה. אם למשל המדובר הוא באופנוע שטח, חשוב לזכור כי החלק הפנימי של נעלי רכיבה פונה לכיוונו של האופנוע ובמהלך הרכיבה מתחכך בחלקים העשויים פלסטיק ומתכת. חשוב ששכבה זו הבאה במגע עם חלקים אלו תהיה עשויה מחומר חזק מאד, איכותי ביותר ועמיד לחום. כמו כן ודאו כי המיגון באזור הקרסוליים הוא חזק מספיק כדי למנוע שברים בקרסוליים במקרה של נפילה.

מאת לירן גנות.


להצליח בכל מחיר




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב