דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טיפים למציאת המשרה הראשונה למהנדס הטרי 

מאת    [ 12/06/2013 ]

מילים במאמר: 498   [ נצפה 1611 פעמים ]

מציאת מקום העבודה הראשון לאחר סיום לימודי הנדסה עשוי להיות אחד הדברים הקשים ביותר שהושגו במהלך קריירה. למרות שהמהנדס צעיר השלים בהצלחה את ההתמחות, השתתף בירידי תעסוקה, נעזר בטיפים של יועצי הקריירה וכו'. 

אז עכשיו חיפוש העבודה מתחיל. הדבר הראשון שיש לציין הוא שמציאת העבודה הנכונה היא מורכבת יותר מאשר לחפש מודעות דורשים באינטרנט/עיתון  ולשלוח את קו"ח. חיפוש העבודה הוא תהליך, ולעתים קרובות יכול להיות גם מתסכל. התהליך כרוך במחקר,  מעקב, עיקשות ונחישות.

 

הנה מספר טיפים שעשויים לעזור לבוגרים לימודי ההנדסה שמחפשים את העבודה ההנדסית הראשונה.

 

שמור על קורות החיים מעודכנים: 

קורות החיים שלך הן תמונה דינמית של היכולות שלך, הניסיון, ויעדים מקצועיים. חשוב לשמור אותו מעודכן. אם למדת תוכנה חדשה, השלמת קורס רלוונטי, או שהשתתפת  בסמינר בזמן שאתה כבר מחפש עבודה, הקפד להוסיף אותו לקורות החיים שלך, ייתכן שיהיה עליך להתאים את קורות החיים שלך כך שהכישורים והניסיון הרלוונטיים ביותר שלך מודגשים. זה הכרחי כדי להתאים את קורות החיים שלך לדרישות המשרה.

 

שמור על קשר עם עמיתים, משפחה וחברים: 

בחיפוש עבודה, "את מי אתה מכיר" הוא באמת חשוב. עמיתיך העסקיים, בני משפחה והחברים יחד מכירים הרבה אנשים. ודא שהם יודעים שאתה מחפש עבודה ובקש את עזרתם, פנה בעיקר  לכל מי שיכול לעזור. האם יש להם כל קשרים עסקיים שאתה יכול להתחבר עם לפנות לייעוץ או לקבל הפניה? שמור איתם על קשר מדי כמה שבועות – אל תישאר מחוץ לטווח ראייה שלהם.

 

נצל את ארגון הבוגרים במוסד שלך: 

בוגרי המוסד הם מקור טוב של הזדמנויות עבודה פוטנציאליות ובדרך כלל הבוגרים יוצאו מגדרם כדי לעזור לאחיהם הבוגרים. ניתן למצוא בוגרים רבים דרך הרשתות החברתיות כמו  LinkedIn, פייסבוק, וטוויטר. הצטרף לקבוצות הללו. הצג את עצמך לקבוצה וציין את המשרות שהנך מעוניין בהם, אל תתבייש לבקש עזרה.

 

עבודה במשרה חלקית / התנדבות: 

"מה עשית מאז סיום לימודים?" שאלה שגם עולה  במהלך ראיון. זה שחיפוש עבודה היא עבודה בפני עצמה, זה טוב להראות שאתה פעיל ועושה דברים אחרים בנוסף על חיפוש עבודה. קח עבודה במשרה חלקית. גם אם זה לא בתחום הקשור לעניין, אף אחד לא מטיל ספק בצורך שלך ליצור מקור הכנסה. התנדבות למטרות צדקה היא גם דרך טובה להפגין כוונות ואת ההתלהבות שלך. זוהי גם דרך מצוינת נוספת כדי לפגוש אנשים חדשים ולהרחיב את הרשת שלך.

 

חפש הזדמנויות בחברות: 

אל תמתין שאותה החברה תפרסם מודעת דרושים. צור רשימה של חברות שהיית רוצה לעבוד בהם. חפש באתרי רשתות חברתיים, כמו LinkedIn, חפש אנשי קשר בארגונים אלה. יידע אותם על האינטרסים שלך ואת מטרות קריירה. רבים יהיו מוכנים  לעזור או להפנות אותך למישהו אחר שעשויים לעזור, ושוב, הרחיב את הרשת החברים שלך.

 

אל ייאוש: 

תמיד קל יותר לומר מאשר לעשות, אבל עליך להכין את עצמך שחיפוש המשרה המבוקשת  יהיה תהליך ארוך ומייגע. הגדר לעצמך יעדים שבועיים - כלומר מספר של קו"ח שעליך לשלוח, שיחות טלפון, חיפושי חברה, וכו '- וברגע שהשגת את המטרות שלך, קחת קצת זמן לעצמך.

בהצלחה

EMS-seo




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב