דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מה זה כלכלה חופשית 

מאת    [ 11/06/2013 ]

מילים במאמר: 427   [ נצפה 1735 פעמים ]

יש אבטלה בישראל או אין אבטלה בישראל

קשה המסחר בישראל או לא קשה המסחר בישראל

האם יש ירידה במכירות בתחום הקימוני בישראל או אין

 אם אתייחס לדבריו של מנכ"ל שטראוס, קונצרן המזון הגדול במדינה או לכול הפחות בין המובילים בישראל, האומר "אני לא מכיר מדינה עם תחרות אגרסיבית כמו ישראל" האמת אני מסכים לכול מילה שהוא אומר, ראשית גם מנכ"ל שטראוס וגם אני בתפקידי כ-יועץ עסקי מסכימים כי ארצנו קטנה, גיגית עם 8 מיליון תושבים, מתוכם ילדים, זקנים, וכ"ד. ואם זה היקף השוק שלנו ועל שוק זה מתחרים יצרנים מקומיים, יצרנים מהעולם, יצרנים מארצות המזרח, מה כבר נשאר נתח השוק בישראל.

 ולא רק על שטראוס אני רוצה לכתוב, על כול תחום עיסוק כזה או אחר פה במדינה. התחרות איבדה צביון, ההתחרות מחיר גורמת לעסקים לקרוס כמו מגדל קלפים, השוק הולך וקטן לכול יצרן או משווק או קמעונאי. התחרות מיום ליום הופכת להיות תחרות של מחיר ומי שכבר יודע להעריך איכות מרגיש "פראייר" שהוא קונה יקר! שהרי כולם קונים בזול.

 כ-יועץ עסקי אני יכול לקחת אתכם לסיור בין שבילי העסקים, המפעלים, הסיטונאים, המשווקים, ולראות את ההתמודדות ההולכת וגוברת עם הצעות מחיר שבינם ובין המציאות אין כול קשר, והצרכן שגם לו יש בעיה של מחיר בעסקו, רוכש את ה-בזול, קונה את המחיר ולא קונה את האיכות.!

 מה שיותר מפחיד, שהמחיר הזול, הוא מתחרה גם כן במחיר זול, רק שאף אחד לא יודע כיצד זה שנותן את המחיר הזול-הזול מתפרנס וחי בכלל! תעלומה? יש השערות! אבל עדיין זה בגדר תעלומה. אולי איזה ספק שרוכש סחורה בX מקום במחיר נמוך, מוכר, גובה ונעלם! לא יודע! מה שכן אני יודע שלעסקים הרבה יותר קשה לשווק היום! וזו לא בבעיה. זו מגפה! מגפה מסוכנת. ויהיו לה השלכות קשות מאד על הכלכלה הגלובלית של המדינה,

כ-יועץ אסטרטגי  עסקים לא מצליחים למכור! המדינה עוזרת לעסקים קטנים ובינוניים בהלוואות וסתימת חורים, ההלוואות הולכות לתזרים המזומנים, החברה או העסק ממשיכים לא למכור, ואז ההלוואה והעסק הופכים להיות בעיה של המדינה.

 סיבוב סובב סיבוב וכבומרנג הכול יחזור כמכה למדינה. המדינה מעוניינת בכלכלה חופשית אך אין סקטור שהרגולטור לא מתערב בו, המדינה מושכת להפחתת מחירים לאזרחיה מצד אחד ומצד שני לא מבינה שהיא פוגעת בהם באבטלה, בחוסר תעסוקה, בתשלום דמי אבטלה, בהפחתה של מיסים למדינה (ראו את ההכנסות שנמנעו מהמדינה כתוצאה מהירידה החדה ברווחי החברות הסלולריות שהיו לפרה חולבת עבור המדינה) ובסופו של יום האזרח ישלם זאת בהגדלת מיסים, בהתייקרות שירותים ממשלתיים, בתשלום לתרופות, במע"מ על פירות וירקות (מזון) וחוזר חלילה. בקיצור בלאגן! ואני כמי שעוסק ב ייעוץ עסקי עובר מעסק לעסק מחברה לחברה ומוליך יד ביד את העסק או החברה בין הטיפות.

דורון עמית הוא מומחה בתחום ניהול עסקים, ייעוץ עסקי ושיווק, הבראת חברות, וכלכלה עסקית,מאחוריו עומד צוות של ביצועיסטים בתחום השיווק, העיצוב, הפרסום, המכירות להגדלת ההכנסות בעסק בחברה ובארגון




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב