דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לתקן את הרכב או לקנות אחד חדש? 

מאת    [ 11/06/2013 ]

מילים במאמר: 719   [ נצפה 2333 פעמים ]

הרכב הישן שלך מראה סימני הזדקנות.  הוא דורש תיקונים יותר תכופים ואלה הופכים ליקרים יותר ויותר עם הזמן. והנה אתה מוצא את עצמך בדילמה: האם להישאר עם רכבך הישן ולהשקיע  כסף בתיקונו או לקנות רכב חדש? ואם לקנות, אז חדש או משומש?
רכישה של רכב חדש היא החלטה פיננסית משמעותית. הנה כמה נקודות למחשבה שאולי יעזרו לך להחליט:

1. שיקול אחד הוא כמה טוב נשמר הרכב שלך לאורך הזמן. האם הרכב שלך מתוחזק היטב ושמור או שהוא רכב שעובר התעללות והזנחה. אם הרכב ישן  ואתה מנסה לסחוט ממנו עוד 20,000 ק"מ וזה כבר פלט שמן כל הדרך עד החנייה שלך, רצוי שתשאל את עצמך אם תקלה זו היא האחרונה בשורה ארוכה של תקלות. ובמילים אחרות,  האם תוכל באמת להאריך את חיי הרכב שלך כדי שתהיה הצדקה לעלות התיקונים.

2. רכב, בנוסף להיותו אמצעי תחבורה יעיל הוא גם מהווה לעיתים סמל סטטוס ואידיאלים שאינם קשורים בהכרח לתחבורה. אם זה כך אצלך, השאלה שעומדת על הפרק היא אם אתה יכול להרשות לעצמך את הקנייה.  אם לא, הבחירה כנראה תהיה בין נסיעה נחמדה באוטו נחמד לבין הצורך הממשי בלאכול באופן קבוע.

3. היסטורית עלויות התיקון של הרכב שלך היא המדד הטוב ביותר של העלויות העתידיות שלה. זה יהיה יותר גרוע, זה לא ישתפר.
 השווה את עלויות התיקון החודשיות הממוצעות בתשלומים החודשיים של המכונית החדשה אותה תרצה לרכוש. אם עלויות התיקונים הממוצעות הן יותר מאשר חשבון תשלומי הרכב החודשיים אז ללא ספק הגיע הזמן לרכוש מכונית חדשה.
כדאי לקבוע את העלות החודשית הממוצעת על תיקונים ותחזוקה משנה עד שלוש שנים אחורה . גם אם העלויות הן בערך אותו דבר או מעט פחות מהתשלומים החודשיים של המכונית החדשה, הגיע הזמן כנראה לקנות מכונית חדשה.

4. כמה שווה המכונית שלך בשוק? ניתן לבדוק זאת בקלות ע"י אתרי הערכה ותמחור של מכוניות יד שניה. יש מספר אתרי אינטרנט המספקים שירות הערכה כזה ללא תשלום. השווה ועשה ממוצע של עלות הרכב  לפי מס' אתרים כדי להבטיח דיוק.
יש נטייה היום לאנשים שמשדרגים את רכבם לקנות ישירות מסוכנויות רכב מה שפוגע מאוד בשוק המכוניות יד שנייה. בדוק את מחיר המתחרים שלך. אם סוג הרכב שלך שווה לדעתך מחיר מסוים ומתחרים לך מוכרים את אותו סוג רכב במחיר נמוך בהרבה, יש מקום לשקול שנית את המחיר.
במידה ואתה מאמין שהרכב שלך הוא גרוטאה ובטח לא תצליח למכור אותו לאף אחד,  שקול זאת שנית, זבל שלך יכול להיות אוצר למישהו אחר.

5. לך לסוכנות רכב ותעשה סקר קניה. כך תוכל לקבוע כמה מכונית חדשה שתרכוש היא אופציה מציאותית בשבילך. רצוי שאף תביא אתך מחשבון לחישוב המקדמה והתשלומים החודשיים במידה ותחליט לרכוש אותה.

6. חששות לגבי בטיחות?  מכוניות חדשות הן בטוחות יותר מתמיד, הודות לציוד הבטיחות המודרני. תכונות כמו כריות אוויר צדדיים, סופגי זעזועים, חגורות בטיחות מתקדמות, משענות ראש אקטיביות ובקרת יציבות אלקטרונית הופכות להיות יותר ויותר חלק מנסיעה סטנדרטית על כלי רכב חדשים.

7. קניית מכונית משומשת היא (כמעט) תמיד אופציה חסכונית יותר מאשר לקנות חדש. במכונית חדשה תהיינה העלויות מראש גבוהות יותר (למשל, מקדמה ותשלומי הלוואה החודשיים), מה גם שערכה יורד במהירות רבה יותר (מכונית חדשה בדרך כלל מאבדת כ -20 אחוזים מערכה בשנה הראשונה), ודמי הביטוח עולים יותר. אבל, מצד שני, התחזוקה נמוכה בעיקר בשנים הראשונות.
  מכונית משומשת ניתן לרכוש על הסף בהלוואה קטנה יותר (כלומר, התשלום החודשי שלך עשוי להיות נמוך יותר), ערכה ירד באיטיות  והביטוח יעלה פחות. מצד שני,  סביר להניח שמכונית משומשת אחרת תגיע עם סט בעיות משלה  וזה אומר תחזוקה גבוהה יותר ועלויות תיקון.

8. הערך של המכונית שלך תמיד יורד ואילו עלויות התיקון הולכות וגדלות .יש כאלה שיגידו שאם תיקון עולה יותר מ -30%  מערך המכונית שלך או לחלופין אם וכאשר 2 עד 4 שנים של תיקונים שווים יותר מהמחיר של המכונית שלך, ואתה יכול להרשות לעצמו מכונית חדשה, כדאי לשקול לקנות חדש. היתרון של רכישת מכונית חדשה הוא שלא תצטרך לקנות בלמים חדשים, צמיגים, סוללות, וכו.

9. כשהמכונאי שלך, שאתה סומך עליו, אומר לך עם יד על הלב להחליף את הרכב ולא לתקן, קח את זה לתשומת לבך.

אין באמת נוסחה שקובעת מתי הגיע הזמן להחליף את הרכב שלך ובינינו, הרי בסופו של דבר רובינו קונים רכב חדש פחות על בסיס פיננסי ופירוט עלויות  אלא יותר משיקולים של:
נוחות, סגנון, תדמית, בטיחות, נוחות ואמינות . הדבר החשוב הוא לבחור את המכונית הנכונה ולהגיע לעסקה הטובה ביותר , זו שגם מתחשבת  בהערכה כנה של המצב הפיננסי שלך.

אפרת דוגמא- כהן, מבעלי מוסך 'משה כהן, שירותי רכב' , בקעת הירדן. מנהלת את האתר 'חיי רכב' 
 www.carlife.co.il  העוסק במידע כללי וטיפים לטיפול נכון ברכב שלכם. 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב