דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


למה עסקים בקשיים 

מאת    [ 10/06/2013 ]

מילים במאמר: 369   [ נצפה 1744 פעמים ]

כן, לא קל, מצב העסקים הולך ומתדרדר.

וזה לא רק העסקים הקטנים! רבותי! זה כולם!

למרות שבית המשפט נתן ל-IDB עוד חודשיים, הוא למעשה לא נתן עוד חודשיים, הוא פשוט העביר את הגזרה של IDB קדימה, שהרי כול חודש שעובר רק מגדיל את החוב של IDB וההתחייבויות שלה גוברות על הרכוש שלה! כול הנכסים של IDB כמו כול העסקים בארץ ובעולם מתחרים בתחרות קשה מול "אחרים" וזה לא ש"פתאום" העסקים יקפצו מעלה מעלה! רווי חברה רווי.

כ-יועץ אסטרטגי אני לא מתיימר לעמוד במקום כל האנליסטים והכלכלנים המחשבים יום יום בדוחות אקסל את מצבה של IDB, אך כ-יועץ עסקי הנמצא בין רזי העסקים בישראל ומעורה ב-מה שקורה בעולם הגדול, אני מבין שיציאה חלקה של חברות "גם בסדר גודל של IDB יהיה קשה מאד להוציא מן הבוץ בו היא נמצאת (על תיקחו זאת כעובדה גמורה כי בעסקים כמו בעסקים אף אחד לא יודע מה יהיה מחר)

 אם אני יורד למטה אל העסקים הקטנים, או החברות הבינוניות ואפילו הגדולות, המצב לא נראה מזהיר במיוחד, עסקים נלחמים על חייהם, עסקים מתקשים למכור, התחרות הופכת להיות ולמעשה כבר קיימת בתחום של המחיר בלבד, עסקים הופכים עולמות על מנת לשרוד ולהתקיים באקלים עסקי בו אנו נמצאים, אך המכירות בורחות וההוצאות נשארות. וככול שזה מתגבר כך העסקים נדרשים יותר לאשראי בנקאי שיממן להם את הוואקום שנוצר, ועסקים או חברות לא מספיק מבינים כי הם חייבים לעשות "עצירה" להתאים עד כמה שיותר קרוב את ההוצאות להכנסות.

 כן, זה רציני, וזה עוד יותר רציני עכשיו לפני תקופת הקיץ בהם עובדי מדינה, עובדי ממשלה, עובדי הגופים הציבוריים, עובדי התאגידים הגדולים, ועדי העובדים הטובים המארגנים את מסעות החופש בעולם לעובדיהם, ומרבית השכירים העצמאים במשק היוצאים שוב לחופשות, אולי חוזרים ל-הכול כלול בטורקיה, כול זה כאשר בעלי העסקים והחברות יסבלו מהאטה רצינית בתחום העיסוק שלהם.

 כמי שנותן ייעוץ עסקי המטפל במגוון רחב של חברות אני די חרד לקושי הבלתי מתפשר הפוקד את העסקים הקטנים הבינוניים והחברות (נכון לא כולם) אבל אם מישהו חושב שלעסקי שלכאורה נראים טוב כלפי חוץ כי שומרים על תדמית על מנת שחס וחלילה לא יפגע המוניטין שלהם, אבל תחושתי והכרותי את השוק אומרת כי "לרוב העסקים בישראל קשה" ולא קשה סתם. לא בכדי עצרו הבנקים את האשראי שהם מעניקים לעסקים במגזרים השונים

דורון עמית הוא מומחה בתחום ניהול עסקים, ייעוץ עסקי ושיווק, הבראת חברות, וכלכלה עסקית,מאחוריו עומד צוות של ביצועיסטים בתחום השיווק, העיצוב, הפרסום, המכירות להגדלת ההכנסות בעסק בחברה ובארגון




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב