דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הומאפתיות והפרעות קשב וריכוז 

מאת    [ 09/06/2013 ]

מילים במאמר: 402   [ נצפה 2240 פעמים ]

שילוב של שני תחומים מאוד רחבים,
הפרעת קשב וריכוז היא סינדרום ולכן היא מאובחנת ע"י תסמינים.  התסמינים של הפרעת קשב וריכוז הם כל כך רחבים ונפוצים שכמעט כל ילד שהוא פעיל קצת יותר מהדרישה הנורמטיבית מאובחן כבעל הפרעת קשב ברמה כזו או אחרת. בנוסף, יש לציין כי קיימת זיקה ברורה בין תחום בעיות הקשב והריכוז ללקויות למידה.

כשמדובר בילדים ממש צעירים חשוב לא להסיק מסקנות חפוזות לגבי "הדבקת תווית" על ילד עם הפרעת קשב וריכוז ולא לתת ריטלין כל כך מהר. קראו בנושא, תבררו, תשאלו. במידה וילדכם אובחן ע"י פסיכיאטר או נוירולוג מומחה שהמליצו לו על נטילת ריטלין אין לשכוח, הריטלין הוא אמנם תרופה המקלה על הילד (ועל הסביבה) אך הוא מטפל בתופעה לפרק זמן קצוב בלבד והשפעותיו העתידיות לא ממש ברורות עדיין לכן, הטיפול בדרך כלל ניתן בשילוב, תרופתי והתנהגותי תוך שיתוף פעולה של כל הגורמים המטפלים ובראשם ההורים, הרופא ומערכת החינוך.

מטרת הטיפול במקרה של ילד הסובל מהפרעת קשב וריכוז ו/או היפראקטיביות היא שיפור תדמיתו העצמית של הילד ושיפור תפקודיו של הילד באופן ובצורת הלמידה וההתנהגות מתוך חוויות חיוביות. חוויות אלו יעזרו לילד להגיע להישגים בלימודים ובחברה.

הומאפתיה ,בהקשר זה, מציעה טיפול אינדיבידואלי המתייחס לכל ילד כשלעצמו, ולא למחלה לפי שמה, אין תופעות לוואי או איזושהו סימום חושים ורוב התרופות מיוצרות מצמחים ומינרלים ואם לא יועילו, בטח לא יזיקו. הטיפול ההומאופתי , הוא טבעי ועדין אך מעל הכל הוא נטול כימיכלים ותופעות לוואי. ההומאפתיה אינה מספקת רק פיתרון זמני אלא פותרת את הבעיה מהשורש.

בשיטת ההומאפתיה ההומאופת מתייחס לילד כאל אינדיבידואל ולא כעל אחד מני רבים ובודק את המאפיינים האישיותים שלו. מתחילים קודם בתשאול. מבררים דרך ההורים (ולעיתים גם הצוות החינוכי) כיצד הבעיה באה לידי ביטוי, איך היא התחילה, מהן תכונות האופי הבולטות באופיו של הילד, הגדרת התנהגותו של הילד, סיטואציות חריגות שקרו במהלך חייו ועוד. לאחר התשאול המקיף נבחרת בקפידה רמדי (התרופות ההומאופתיות מכונות "רמדי", מהמילה האנגלית "remedy") הומאופתית אחת המתאימה לסיטואציה ולאדם הספציפי.

הרמדי עוזרת לילד בענייו הפרעת הקשב והריכוז עם או בלי היפראקטיביות שממנה הוא סובל אך מעבר לכך, הרמדי תשפר את חייו באופן יחסי בהתמודדות עם חויות החיים ותפתח את תיפקודי החיים הכוללים שלו כמו הדימוי העצמי שלו, את היכולת שלו להשתלב בחברה, את הביטחון העצמי שלו, את יחסי ההתמודדות שלו עם הסובבים אותו, את היצירתיות שבו, ומעבר לכך, באמצעות תרופת רמדי מתאימה ניתן לפתור גם בעיות נוספות כמו אסתמה, אלרגיות, כאבי ראש, כאבי בטן ועוד.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב