דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מתכוננים לפסיכומטרי? ככה תלחמו בחרדה 

מאת    [ 06/06/2013 ]

מילים במאמר: 425   [ נצפה 1605 פעמים ]

אלפים רבים של תלמידים בישראל ניגשים מידי שנה למבחן הפסיכומטרי. הקורסים ומכוני ההכנה הקיימים בשוק אומנם מאפשרים להם להתכונן לבחינות בצורה טובה, אבל, בכל זאת, רבים מהם מוציאים ביום הבחינה תוצאות שאינן מספקות אותם, ואולי אפילו לא יאפשרו להם לקחת את המסלול האקדמאי אליו הם כיוונו מלכתחילה. הסיבה: חרדת מבחנים הפוגעת בסיכויי ההצלחה.

להלן חמש דרכים שיעזרו לכם להגיע רגועים יותר לבחינה הפסיכומטרית.

1. הגדירו לעצמכם לוחות זמנים לשינה סדירה. כאשר אתם לומדים לפסיכומטרי (או לכל מבחן סטנדרטי אחר, לצורך עניין), כפו על עצמכם ללכת למיטה בשעה מוקדמת וסבירה, בדיוק כמו שהייתם רגילים בזמן הילדות שלכם. ההמלצה היא לשמור על שמונה שעות שינה רצופה ללילה, במיוחד בשבועות שקודמים ליום הבחינה. זה יכול אומנם להיות מפתה להישאר ללמוד עד מאוחר בלילה, אבל אם אתם עייפים יתר על המידה החומר שייספג יהיה קטן בצורה משמעותית. הפרעות שינה עלולה לגרום לכם לאבד את הפוקוס ולעשות טעויות רשלניות ביום הבחינה.

2. שמרו על פעילות גופנית קבועה. הזזה של הגוף ושמירה על פעילות גופנית סדירה תשמור גם על מתן אנרגיה קבועה למוח שלכם. האנדורפינים המשתחררים במוח בזמן הפעילות יכולים לרומם את מצב הרוח שלכם ולהפחית את הלחץ ואת חרדת הבחינות. לא משנה אם אתם רצים, שוחים, רוכבים על אופניים, עושי יוגה או משחקים בכדור נוצה, סביר להניח כי פעילות גופנית קבועה תביא לשיפור במצב הרוח שלכם, תגביר את הריכוז ותאפשר לכם להתמודד טוב יותר עם הבחינה.

3. אמצו לעצמכם תחביב. זה אולי נשמע נדוש, אבל תחביבים משאירי אותנו מעוגנים ומספקים לנו תמורה חיונית בתקופות של לחץ וחרדה. לכן, גם בתקופה הלחוצה של המבחן את תזניחו את התחביבים שלכם, אם זה גלישת גלים, גידול חיות מחמד או עזרה לקהילה. ובכל זאת, וודאו כי התחביב שלכם אינו מהווה עבורכם עוד מקור של לחץ וטרחה.

4. קומו מוקדם ביום הבחינה. כששאלו את איש העסקים יצחק תשובה על הסיבות להצלחתו הוא אמר: "אני קם שעה אחת מוקדם יותר". העצה הזאת טובה גם ליום הבחינה. וודאו כי אתם הולכים לשון בשעה מוקדמת ביום של לפני הבחינה, וקומו מוקדם ביום הבחינה עצמה. לאחר ההשכמה המוקדמת התחילו את היום בקריאה, זה יכול להיות ספר, עיתון או אפילו חוברת הדרכה. מחקרים מראים שכמה דקות של קריאה לפני מבחן "מעוררות" את פעילות המוח ונותנות התחלה טובה ליום הבחינה.

5. אל תתקעו על הבחינה. בימים של לפני המבחן, אל תהפכו אותו למרכז החיים שלכם. רצוי אומנם להקדיש חלק מרכזי מהיום ללמודים, אך כדאי לעשות עוד דברים במקביל. כאשר בתקופת הלימודים לפסיכומטרי אתם נפגשים למשל עם בני משפחה או מכרים, דאגו כי נושאי השיחה לא ייסובו סביב הבחינה. גם כשאתם נפגשים עם חברים שלומדים גם הם למבחן, תשתדלו כי הוא לא יעמוד במרכז השיחה. צאו לבלות, תהינו, ותגיעו מוכנים ליום הבחינה.

אתי בר-לב מנכ"לית NATURAX   למידע נוסף, טיפים וסרטונים   www.NATURAX.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב