דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שיפור טווח התנועה - Primal Move 

מאת    [ 06/06/2013 ]

מילים במאמר: 409   [ נצפה 1800 פעמים ]

שיפור טווח התנועה – כמה עובדות

טווח התנועה שלנו הוא אחד הדברים החשובים לנו ביותר כשאנחנו מדברים על יכולות פיזיות. בואו נסביר למה הכוונה כשאנחנו מדברים על טווח תנועה.

ישנם מספר אלמנטים המשפיעים על טווח התנועה שלנו. הראשון הוא טווח התנועה של מפרקים. אצל רובנו המכריע, אנחנו נולדים עם טווח תנועה מצוין. עם זאת, ישנן פעמים בהן מפרק יכול לאבד את טווח התנועה שלו, כתוצאה מפציעה למשל, ודבר כזה ימנע מאיתנו לזוז בצורה נכונה, מה שעלול לגרום לפציעות חוזרות או נוספות או חוסר נוחות. הדוגמא הפשוטה ביותר- אדם שנקע את הקרסול ילא ירצה להניע את המפרק כי זה כואב. המשמעות היא צליעה, מה שיעמיס יותר משקל על הרגל השני, יטה את כל כובד המשקל על הצד השני של הגוף, וישפיע לרעה על היציבה. לאורך זמן הדבר יגרום לשחיקה של מפרקים, עיוות יציבה ועוד. שיפור טווח התנועה של הקרסול כחלק מתהליך ההחלמה יעזור להימנע מבעיות אלה.

גורם נוסף המשפיע על טווח התנועה הוא אורך מעטפת השריר שלנו. הדרך הטובה ביותר להבהיר מה היא מעטפת השריר היא לדמיין שוק של עוף (פולקע)- כשמסתכלים עליו, למתחת לעור ניתן לראות קרום שעוטף את הבשר. זוהי מעטפת השריר, והיא למעשה תוחמת את השריר. כיווצים, הידבקויות או קשיחות של מעטפת השריר יגבילו את יכולתו לנוע, ואת טווח התנועה שלנו. שיפור טווח התנועה בהקשר הזה יצריך הארכת מעטפת השריר כך שלא תגביל את התנועה.

האלמנט המרכזי הנוסף היא גמישות השריר. יש לאנשים נטייה לחשוב שרק מתיחות סטאטיות הן תרגילי גמישות. טעות. שיפור טווח התנועה של השריר מצריך מתיחות סטאטיות, אבל גם מתיחות דינאמיות.

שיפור טווח התנועה בעזרת Primal Move יעזור לנו בהמון דברים. אחד הדברים שאנחנו רואים בצורה משמעותית הוא מניעת פציעות. מדובר כמובן על פציעות שאכן ניתן למנוע אותן, כגון קריעת שרירים, נקעים פריצות דיסק וכדומה, שנגרמים על ידי טווח תנועה לא מספק של מפרק כלשהו, שריר או מעטפת שריר. אימוני Primal Move לא רק עוזרים עם שיפור טווח התנועה, אלא גם עוזרים בשיפור מיומנויות תנועה באופן כללי- אנחנו רואים אצל אנשים, שמתאמנים איתנו באופן קבוע, שיפור סבולת לב ריאה, שיפור קואורדינציה, חיזוק שרירי ליבה ובעיקר מדווחים על כך ששוב כיף להם לנוע. הם מרגישים כמו ילדים במובן הזה.

שיפור טווח התנועה הוא הבסיס לכל הדברים הללו. בלי טווח תנועה כל השאר לא מתאפשר. הסיבה לכך פשוטה מאוד- בלי טווח תנועה טוב וחופשי, בלי להיות מסוגלים לנוע בלי כאב או חוסר נוחות, כל השאר הדברים לא יגיעו, גם אם מאוד נרצה. להיות חזקים יותר, מהירים יותר, אקטיביים יותר זה מעולה. הבסיס לכל אלה הוא תנועה איכותית וטובה.

 

נדב שושןPrimal move


אימון פונקציונאלי




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב