דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כינוס אסיפת דיירים ומינוי ועד בית משותף כאשר אין ועד פעיל בבניין 

מאת    [ 05/06/2013 ]

מילים במאמר: 408   [ נצפה 3104 פעמים ]

פעמים רבות נתקלים דיירי בתים משותפים בתקלות ברכוש המשותף ו/או אי הסכמות ו/או סכסוכים עם דיירים אחרים, הדורשים כינוס אסיפת דיירים, ובמקרים של הוצאות כספיות, פניה אל נציגות הבית המשותף(הועד) על מנת לממן אתההוצאות הדרושות. נשאלת השאלה, מהו הדין באשר לכינוס אסיפת דיירים ומינוי נציגות לבית המשותף, בהיעדרנציגות פעילה?

ראשית, יש לבחון את הוראות תקנון הבית המשותף בנושא, על ידי פנייה בבקשה ללשכת רישום המקרקעין הרלוונטית (בהתאם לאזור המגורים) ותשלום האגרה הקבועה בתקנות.במידה ונרשם תקנון, והוא כולל הוראות באשרלכינוס אסיפת דיירים ומינוי נציגות, יש לפעול בהתאם להוראותיו בנושא. אולם, במצב בו לא נרשם תקנון ו/או התקנון שנרשם איננו כולל הוראה בנושא, קובע סעיף 64 לחוק המקרקעין, תשכ"ט-1969 (להלן: "חוק המקרקעין"), כדלקמן:

"64. מקום שלא נרשם תקנון לפי סעיף 62, ובמידה שאין בתקנון שנרשם הוראה בנדון, יראו את התקנון המצוי שבתוספת כתקנון שנרשם על ידי בעלי הדירות."

התקנון המצוי בתוספת לחוק המקרקעין (להלן: "התקנון המצוי") מפרט את התנאים לכינוס אסיפהומינוי נציגות במסגרת סעיפים 5-15, כדלקמן:

הודעה על מועד קיומה של האסיפה ומקומה תימסר לבעלי הדירות 4 ימים לפחות לפני המועד. לעניין זה, די להציג את ההודעה במקום בולט בבית המשותף, ובמקרה זה יראו אותה כאילו נמסרה לכל בעלי הדירות יום אחד לאחר שהוצגה. על ההודעה לפרט את סדר יומה של האסיפה, ובמקרה דנן יהיה זה מינוי נציגות לבית המשותף וקביעת מועד אסיפה כללית שנתית.

המניין החוקי באסיפה יהיהבעליהן של מחצית מהדירות לפחות, אך ניתן לקבוע בהודעה עצמה כי אם לא יהיה מניין חוקי בשעה שבה נקבעה האסיפה, תתקיים האסיפה בשעה אחרת באותו יום, ובמקרה שכזה תהיה האסיפה שנתכנסה בשעה האחרת חוקית בכל מניין.

במסגרת האסיפה, יבחרו משתתפיה בנציגות של אדם אחד עד חמישה בני אדם לכל היותר, ובמידה ותיבחר נציגות של יותר מאדם אחד, ימונה אחד מחבריה לגזבר. בעל דירה רשאי להשתתף באסיפה ולהצביע בה בעצמו אובאמצעות בא כוח,ולצורך האחרון יהאעל בא כוחו להציג כתב מינוי חתום בפני הנציגות, סמוך לפתיחת האסיפה. אין בתקנון המצוי פירוט באשר לאופן הצגת כתב המינוי לפני בחירת נציגות, אולם מאחר והנציגות תיבחר מבין המשתתפים באסיפה, נראה כי די להציג את כתב המינוי בפני כל המשתתפים.

בהתאם להוראות ס' 15(ב) לתקנון המצוי, תקופת כהונתה של הנציגות שנבחרה תהיה עד לבחירת הנציגות החדשה באסיפה הכללית השנתית הבאה, שמועדה ייקבע במסגרת האסיפה שתתכנס.

על ידי נקיטה מדוקדקתבכל הפעולות המנויות לעיל,יוכל בעל דירה, בהיעדר נציגות קיימת, לכנס אסיפת דיירים ולמנות נציגות, וכך לפתור את חלק מהבעיות שעשויות להתעורר במסגרת ניהולו השוטף של הבית המשותף, ולחסוך פניות מיותרות לערכאות משפטיות.

עוסק במיסוי בינלאומי, מיסוי נאמנויות, מיסוי מקרקעין, מע"מ, ירושת וצוואות- לרבות הלבנת הון, מיסוי יהלומנים, מיסוי ענף ההי-טק, רילוקיישן( relocation) ועוד. מחבר הספרים: "אמנות מס- 111 טבלאות השוואה"; אנציקלופדיית אמנות מס כרך ב'; "נאמנויות ומיסוי נאמנויות"; '"חוק מס הבולים"; סדרת ספרי מס ערך מוסף (כרכים א'-ד'); בעל מדור קבוע: לתכנוני מס בירחון "ידע למידע". ובעיתון "ליצואן" של מכון היצוא הישראלי, מחברם של עשרות פרסומים בירחונים מקצועיים; מרצה בלשכות עורכי הדין, רואי החשבון ומכון היצוא הישראלי. מ"מ יו"ר ועדת המיסים וסגן יו"ר ועדת הנאמנויות בלשכת עוה"ד בת"א. ליצירת קשר- טל: 077-7051717; Email: office@atax.co.il , מקור המאמר באתר המשרד- www.atax.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב