דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מקרים בהם עשוי משרד הפנים להחזיר אזרחות שנשללה - דוגמא מעתירה לבגץ 

מאת    [ 03/06/2013 ]

מילים במאמר: 405   [ נצפה 1866 פעמים ]

הבעל לשעבר מבקש לגרש את האישה מהארץ

העותרת היא ילידת אוקראינה אשר עלתה לישראל בשנת 1998, יחד עם בעלה היהודי. האישה קיבלה אשרת עולה ואזרחות כדין, בהתאם לחוק השבות וחוק האזרחות. לאחר זמן מה יחסי האישה והבעל עלו על שרטון בשל בעיות כלכליות והם נפרדו. למיטב הידיעה, הבעל פנה למשרד הפנים בבקשה לגרשה מהארץ, בטענה כי היא שייכת לקהילת "עדי יהווה". בינואר 2004 קיבלה העותרת ממשרד הפנים הודעה שהתאריך הרשום עליה היה ה-24/7/2002, לפיה אזרחותה ואשרת העולה שלה מבוטלים, בטענה שהיא הציגה פרטים כוזבים לכאורה. 

שבע השנים הרעות מתחילות

העותרת פנתה אל משרד הפנים בכתב בכדי לברר מה קרה, אך לא קבלה שום תגובה. מכאן מתחילות שבע שנים של מסע סיזיפי, במהלכן ניסתה האישה לבטל את רוע הגזרה ואף הגיעה לכלא. שני משרדי עורכי הדין בהם נעזרה הגישו עתירה שנדחתה על הסף. אזרחותה של האישה בוטלה על ידי משרד הפנים בהתאם סעיף 11 (א) לחוק האזרחות: "(א) שר הפנים רשאי לבטל את אזרחותו הישראלית של אדם אם הוכח להנחת דעתו שהאזרחות נרכשה על יסוד פרטים כוזבים, וטרם חלפו שלוש שנים מיום שנרכשה האזרחות כאמור". 

הטיעונים נגד החלטת משרד הפנים


    • משרד הפנים אמנם ביטל את אזרחותה של העותרת בהתאם לתקופת הזמן שנקבעה בחוק, אך ההודעה הגיעה אל האישה שנתיים לאחר שיצאה.
    • החלטת משרד הפנים לשלול את אזרחות האישה על סמך השתייכותה לזרם דתי מסוים, התקבלה מתוך שיקולים פסולים, שכן העותרת לא מסרה שום פרטים כוזבים כשעלתה לישראל עם בעלה וארבעת ילדיהם המאומצים.
    • ההחלטה של משרד הפנים מזכירה משטרים אפלים ושלילת אזרחותו של אדם בשל השתייכות לקהילת "עדי יהווה", בה חברים לא מעט אנשים בישראל, הינה בגדר אפליה.
    • משרד הפנים לא התחשב בכך שהעותרת נותרה ללא כל אזרחות, לאחר שגם אזרחותה האוקראינית נלקחה ממנה כשעלתה לארץ, כחלק ממדיניות מדינת אוקראינה. בשל היותה נטולת אזרחות העותרת לא גורשה בפועל ונותרה בישראל שקופה, ללא כל מעמד. 

העתירה לבג"ץ

העותרת שהיא אישה מבוגרת, נותרה ללא אמצעים כלכליים, זכויות או מעמד, עד להגשת העתירה לבג"ץ בשנת 2012. בג"ץ קבע כי על משרד הפנים להגיב לעתירה ומכאן החלה סחבת, במהלכה ביקש משרד הפנים דחיות חוזרות ונשנות בכדי "ללמוד את החומר". זהו טיעון תמוה, בהתחשב בכך שמשרד הפנים כבר היה אמור להכיר את החומר בעניינה של העותרת, בעת שקיבל את ההחלטה לגרשה. 

סוף טוב  - האזרחות הוחזרה

לבסוף, בצעד חריג ביותר, החליט משרד הפנים להחזיר לעותרת את האזרחות ולמחוק את העתירה. כיום העותרת נמצאת בשלבי קבלת תעודת זהות ומסדירה את ענייניה במשרדי הממשלה השונים. נותר רק לקוות שמקרים כאלה לא ישנו בעתיד. 

עורכת דין גילה ברזילי מתמחה בתחומי משפחה  והליכי גירושין, חלוקת רכוש, משמורת, מזונות, התרת נישואין, הסכמי ממון, אפוטרופסות וכל ענייני המעמד האישי של בני המשפחה.כמו כן עורכת דין גילה ברזילי מומחית ומובילה בחיפה והצפון בתחום הסדרת מעמד לבני זוג של אזרחים וכן הסדרת מעמד לבני משפחה של עולים, למהגרים, ולבני משפחה ובני זוג של עולים.עורכת דין גילה ברזילי מומחית בכל הקשור לאשרות/ ויזות / הסדרת מעמד לפליטים, מבקשי מקלט, הגירה, איחוד משפחות, קורבנות סחר ועובדים זרים. גילה ברזילי, עו''דרחוב פל ים 7 חיפהטלפון: 04-8717718ליצירת קשר בשפה הרוסית: 054-6490447נייד:   054-8171651  דוא"ל: href="mailto:gila.barzilay@gmail.comgila.barzilay@gmail.com">">gila.barzilay@gmail.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב