דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


על המצאות 'טריות' וחשובות של מדענים ישראליים 

מאת    [ 02/06/2013 ]

מילים במאמר: 432   [ נצפה 2043 פעמים ]

כחול לבן, רבותיי!

ההשפעה של ישראל הקטנה על עולם המדע היא עצומה. אבל איך אפשר לדעת זאת בשטח, בדברים מוחשיים? על ידי סקירת ההמצאות החשובות של מדענים ישראליים, אשר השפיעו על כל העולם. אם ננסה לסקור את ההמצאות הישראליות מקום המדינה, נצטרך לפנות כמה וכמה עמודים עמוסים במלל. לכן, נעשה זאת רק לגבי המצאות של השנים האחרונות, בין 2011 ל-2013.

גלולת הפלא ש'מטיילת' בגוף

חברת גיוון אימג'ינג היא מהחברות הישראליות הידיעות בעולם כיום - חברה שמתמחה בפיתוח וייצור של מוצרים לבדיקת מערכות פנימיות בגוף האדם. החברה המציאה את ה-PillCam, שהיא למעשה גלולה עם מצלמה, אותה בולע המטופל.
לאחר הבליעה, הגלולה-מצלמה פשוט סורקת את המעי הגס ומעניקה לרופאים את התמונה הקרובה ביותר לגבי איבר פנימי זה. אמנם ההמצאה הזו יחסית ישנה, אך כעת נכנסת אל השוק הגלולה החדשה של גיוון, גלולת הדור הבא.

מי שהמשיכה את הכיוון הזה היא חברת מדיגוס מעומר, שייצרה את המצלמה הזעירה ביותר בעולם - מצלמה בגודל של פחות מסנטימטר, אשר גם היא מיועדת לבדיקות לפרוסקופיות, בדיקות שנעשות בעזרת מצלמה זעירה, באיברים פנימיים של הגוף. את הפיתוח סיימה החברה בשנת 2012.

שמעתם פעם על האופטופון?

כנראה שלא, אבל זו המצאה שהוגדרה על ידי מוזיאון ירושלים כאחת מ-45 ההמצאות הגדולות בישראל אי פעם. מדובר במערכת אשר מסוגלת לזהות מרחוק פעילויות מזעריות בגוף האדם, כמו פעימות לב, רמת הגלוקוז בדם, לחץ הדם ועוד. מדובר במכשיר קטן, בגודל של שעון יד, שמחולל פלאים. אמנם קשה מעט להבין זאת ללא ידע ברפואה ובמדע, אך סמכו עלינו - זהו מכשיר מהפכני.

איפה תרצו את חדר הניתוח שלכם?

לא שאנחנו מאחלים משהו כזה למישהו מכם, אבל זו הדרך שלנו להסביר עד כמה מדובר בהמצאה גאונית שמפשטת את כל מה שידענו על חדרי ניתוח - חדר ניתוח מתנפח, שהומצא על ידי חברתSys Technologies הישראלית. ומה טוב בזה?

במקרים רבים, יש צורך לבצע ניתוחים בשטח, לפעמים גם באופן מיידי. אבל בשטח, אין כמובן את התנאים המתאימים לכך. ההמצאה של חברת Sys Technologies מאפשרת להקים בתוך זמן קצר חדר ניתוח של ממש, בשטח - בין אם במהלך מלחמה או בזמן טיפול בנפגעים באסון המוני. הכל נכנס לשלושה חלקים, תיקי יד במשקל כולל של כ-100 ק"ג ונפתח בתוך כמה דקות באופן מלא. תענוג.

וגם: תעשיות ביטחוניות, חקלאות ועוד

אלו רק חלק מההמצאות הבולטות של השנים האחרונות בתחום המדע. אפשר להוסיף לכך את ההמצאות הבלתי פוסקות בתחום החקלאות, בו ישראל היא מובילה עולמית, ואת ההתפתחות המתמדת בתעשייה הביטחונית, שגם היא מתאפשרת בזכות המדע. מערכות כמו כיפת ברזל ומעיל רוח הן רק שתי דוגמאות לכך.

וכמובן, חשוב להזכיר כי באחרונה נבחר פרופסור ישראל אומן ליהודי המשפיע בעולם. אומן זכה בפרס נובל על עבודתו בתחום תורת המשחקים בשנת 2005, ועד היום הוא נחשב לאוטוריטה בתחום ולאדם משפיע ומרכזי בקהיליית המדע העולמית.

אתוסיה משאבי אנוש אתוסיה הינה חברה המובילה למשאבי אנוש והשמה בתחומי ההייטק, הביוטק ואיוש משרות בכירים. אנו מתמחים במימוש הפוטנציאל הקושר בין אנשים לארגון. כשאר כולם מציעים לך משרות, אנחנו בונים לך קריירה. ethosia - Passionate about people לפרטים נוספים: 03-7678999 http://www.ethosia.co.il/




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב