דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


גם ברברה סטרייסנד, אדל, אנני לנוקס טום יורק ושר סובלים מפחד במה 

מאת    [ 02/06/2013 ]

מילים במאמר: 410   [ נצפה 3962 פעמים ]

מסתבר, כי גם הזמרים והשחקנים המפורסמים ביותר עשויים לסבול לעיתים תכופות מפחד במה וחרדת ביצועים. לאחרונה, ג'ונתן נייט, סולן להקמת הבנים "ניו קידס און דה בלוק", נטש את הבמה באמצע הופעה ולאחר מכן צייץ בטוויטר שלו כי גם הוא סובל מהתופעה.
אבל, נייט אינו הידוען הראשון שמספר בגילוי לב על כך שהוא לוקה בפחד במה. מספר גדול של כוכבים התוודו בעבר על מה שעובר עליהם בזמן ההופעה.


אדל. הזמרת המפורסמת אמרה בראיון למגין רולינג סטון: "אני מפחדת מהקהל. אני נעשית מפוחדת מאד. פעם אחת במהלך הופעה באמסטרדם הייתי כה מבוהלת עד שברחתי למדרגות החרום. בהופעה אחרת, שנערכה בבריסל, הקאתי על אחד מאנשי ההפקה. אני סובלת מהתקפי חרדה לעיתים תכופות".

טום יורק. הזמר הבריטי אמר על הופעות חיות: "לעיתים קרובות אני שואל את עצמי מדוע לעזאזל אני צריך לעבור את זה. זה מאד מלחיץ. על מנת להתמודד אני צריך להיערך מנטלית בכל פעם מחדש. זה עושה לי בלגן גדול בראש".

אלה פיצג'רלד. הזמרת הנודעת (1917-1996) הייתה נודעת בביישנות שלה. למעשה, הקריירה של פיצג'רלד החלה בגלל פחד במה. בנעוריה, הזמרת השתתפה בתחרות כישרונות צעירים שנערכה בתיאטרון אפולו בהארלם והייתה אמורה לרקוד. אבל, חרדת הביצוע הכתה בה, והיא שרה במקום. וכך החלה לה קריירה מופלאה.

לורנס אוליביה. השחקן המפורסם (1907-1989) החל לסבול מפחד במה חמור במחצית הקריירה שלו. לדבריו, פעם אחת המנהל שלו נאלץ לדחוף אותו אל הבמה במהלך הצגה בתיאטרון הלאומי של לונדון.

ברברה סטרייסנד. הזמרת המצליחה החלה להשתמש בטלפרומפטר כבר בשנת 1976 לאחר ששכחה את המילים לאחד השירים במהלך הופעה בסנטרל פארק. לאחר מכן היא הפסיקה לתת הופעות חיות למשך שלושה עשורים. בראיון שערכה עם מנחת הטלוויזיה אופרה ווינפרי בשנת 2006 אמרה סטרייסנד כי היא לוקחת תרופות על מנת להלחם בפחד הבמה שלה.

אנני לונקס. הזמרת הבריטית אמרה בראיון לתוכנית הטלוויזיה "בשידור חיי עם רג'י וקלי": "אני רגילה להיות עצבנית ולחוצה מאד במהלך ההופעות. אין טעם אמיתי להלחם בפחד במה שאתה בהופעה. מה שצריך הוא להירגע וליהנות מהרגע".

שר. שהזמרת הנודעת החלה את הקריירה שלה, בונו, מי שהיה אז האמרגן שלה, רצה לשווק אותה בתור זמרת סולו. אבל, היא סבלה מפחד במה ושכנעה אותו להצטרף אליה אל הבמה. היא טיפלה בפחד הבמה שלה על ידי כך שהיא התרכזה בבונו במן ההופעות.
מייגן פוקס. שחקנית הקולנוע והטלוויזיה אמרה בעבר בראיון לעיתונות: "אין לי את הקיבה בשביל להופיע על הבמה. נדרש לכך אומץ גדול ואני נירוטית מידי. אין סיכוי בעולם שאני אשרוד הצגה שלמה על הבמה. בהצגה, אם אתה מפשל אתה למעשה משלם בשביל כולם. אי אפשר להתחיל מהתחלה. זה מתסכל לגמרי".

 

אתי בר-לב, מנכ"לית NATURAX. למידע נוסף, טיפים וסרטונים: www.NATURAX.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב