דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אירוע מוחי 

מאת    [ 15/11/2005 ]

מילים במאמר: 418   [ נצפה 4333 פעמים ]

תיאור המקרה: גבר בן 57 עם היסטוריה של יתר לחץ-דם מ-3 שנים ערכי לחץ הדם נעו בין 100-180 ממ"כ ועד ל- 120-220 ממ"כ. שבועיים לפני הגיעו לבית החולים הוא סבל מטשטוש ראייה, סחרחורות, כאבי-ראש קלים, נימול האצבעות וכבדות בגפיים. יום אחד שבוע לאחר מכן הוא נפל ואיבד את הכרתו, על כן נלקח לבית החולים.

בבדיקתו בבית החולים נמצא לחץ דם שם 120-200 ממ"כ והאבחנה הייתה "אירוע מוחי שעל רקע יתר לחץ-דם". מיד טופל להורדת לחץ הדם ובהשפעה. כ-10 ימים לאחר האירוע עדיין היה במצב של חוסר התמצאות. הדיבור היה מאד לא ברור עם ריבוי גרגורים מהלוע כאילו יש גוף זר שם. נפגע לגמרי רפלקס הבליעה ושום נוזל לא יכול היה לעורר אותו ואף היו אספירציות לדרכי הנשימה מלוות בשיעול. ערכי לחץ הדם הממוצעים היו 100-180 ממ"כ.

בדיקות נוספות העלו שהשתן היה מועט וכהה בצבעו, הצואה הייתה יבשה ולא סדירה. הדופק היה מתוח וחמקמק, הלשון הייתה נוקשה עם חיפוי צהוב עבה.

אבחנה מבדלת: ברפואה הסינית מתייחסים לאירוע מוחי כאל : סטרוק של רוח או סטרוק של חום הקיץ וכדומה. לחולה שלנו החלו תופעות של סחרחורות, כאבי-ראש קלים, הפרעות ראייה, נימול האצבעות וכבדות בגפיים ובהמשך היה אובדן הכרה פתאומי וזה מתאים לסטרוק של רוח. זהו מצב של חוסר הרמוניה ניכרת בין אנרגיות יין ויאנג של הכבד תוך התפרצות מעלה של יאנג הכבד יחד עם לחות החוסם את המסלולים והחושים. החום של הכבד שעלה מעלה הפריע לפעולת הטחול על הנוזלים ולכן הם הצטברו. דרגת החומרה של המקרה הייתה גבוהה ולכן היה אובדן הכרה.

הטיפול: עיקרון הטיפול היה למתן את הכבד, לפנות את הרוח, לשחרר את הלחות, להחזיר את החושים לפעילות, לשחרר את החסימות ולהשיב את כושר הדיבור.

הנקודות שנבחרו היו: במסלול השליט המרכז הגולגולת, בכף הרגל במסלולי הכבד והכליות, בשוק במסלול הקיבה, ביד במסלולי הכפורת, הלב והמעי הגס, ובגרון במסלול ההתעברות.

כבר מתחילת הטיפול נצפתה הטבה הן מבחינת לחץ הדם, מצב ההכרה, התפקודים השונים כולל הדיבור. על כן, בסין הטיפול בכל מקרה של אירוע מוחי כולל כיום דיקור כבר מהשלב החריף ולמעשה אין שום התווית נגד לטיפול בכל סוג של אירוע מוחי.

לצערי בישראל מאד קשה לקבל הסכמה מלאה מצד המחלקות המאשפזות לטפל החולים אלו ובכל שלבי האשפוז. אני מצפה ליום בו המערכת תאמץ באמת את הטיפולים האלו במסגרת המרפאות ובין כותלי בתי החולים. רק השינוי יביא למפנה ביכולת שלנו לעזור לחולים ולמנוע נזקים וסבוכים מאוחרים, רבים וקשים. מי שיכול להוביל את השינוי זה הדרישה התקיפה של הציבור מול משרד הבריאות וקופות החולים השונות. האנשים שעברו אירוע מוחי הם ציבור מוגבל וחלש יחסית אך הנטל על המשפחות ועל המערכת הוא עצום. הבה נתגייס לטובת כל אחד מאתנו ונדרוש את שמגיע לנו.
החיים הם המתנה היקרה ביותר שניתנה לנו על פני כדור הארץ. הבה נשמור על עצמנו ועל סביבתנו. אם נאהב את עצמנו, נוכל לאהוב את הזולת, את בעלי החיים ואת היקום ונעריך את המתנה שאלוהים נתן לנו בחסדו. אנחנו המיקרוקוסמוס בתוך הקוסמוס נדאג לעצמנו והיקום ישיב לנו בתמורה.

הקליניקה ברח' לוי אשכול 50 דירה 3א', שיכון ל', תל אביב. טל' 03-6996937
כתובת האתר: http://www.moshe.org.il
אי-מייל: moshes50@zahav.net.il

שלכם באהבה
משה שטרנפלד.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב