דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הנחיית קבוצות: הכנת המשתתפים לפעילות 

מאת    [ 31/05/2013 ]

מילים במאמר: 570   [ נצפה 6521 פעמים ]

הנחיית  קבוצות: הכנת המשתתפים לפעילות

מאמר זה הינו מאמר הכנה לסדנא עבור המשתתפים בסדנא. זהו מאמר המשך למאמר "הכנת הקבוצה לפעילות על ידי מזמין הסדנא" ונותן דגשים ייחודיים עבור המשתתפים. מומלץ שכל משתתף בסדנא יקרא אותו טרם ההגעה לסדנא.

כל סדנא, טובה ונפלאה ככל שתהיה, עם המנחה המיומן והדגול ביותר, לא תהיה סדנא מוצלחת ללא שיתוף הפעולה של החלק החשוב בה ביותר- והוא המשתתפים. לכם, המשתתפים, ישנה אחריות אדירה בהצלחת הסדנא. אתם יכולים לחזור הביתה כלעומת שבאתם, ואתם יכולים לחזור הביתה נתרמים ומועשרים עד מאוד.

הנה כמה המלצות עבורכם המשתתפים:

1. בואו לקחת- כל סדנא שהארגון מביא, בדגש נוסף על כל סדנא שהארגון מביא, הינה סדנא שביכולתה לתרום לכם, ללמד אתכם, לאפשר לכם להתנסות, להתפתח, לראות את הדברים מזווית ראייה חדשה ולרכוש כלים חדשים. תפקידכם הוא לאתר מתוך המתרחש בסדנא את הנקודות אשר יועילו לכם ביותר. עליכם לשאול לגביהן, לרשום אותן, ואם ניתן - אז גם להתנסות בהן במהלך סימולציה.

2. בואו לעבוד- סדנא איננה הרצאה. הרצאה היא פורמט בו המרצה מעביר את הידע שלו לקהל, בעוד שסדנא משלבת בין ידע המנחה לבין הידע מן השטח- שהוא הידע שלכם המשתתפים. כדי שהסדנא תצליח אתם צריכים לעבוד, ולעבוד קשה!
מה זה אומר? זה אומר להיות משתתפים פעילים בדיונים, להעלות שאלות, להשתתף באופן פעיל בהתנסויות, לשתף מן הידע שלכם ומניסיונכם בחוויות הצלחה כמו גם בחוויות כשלון, להשקיע בלהקשיב לאחרים ולהשקיע בלמידה.

3.תאהבו את המנחה- תאהבו את המנחה? סליחה?? ואם הוא מעצבן? ואם הוא חושב שהוא יודע הכל? ואם הוא משעמם?
אתם יודעים מה? לא נורא. מי מכם שעבר אי אלו סדנאות בימיו בארגון ובכלל יודע שיש מנחים שתאהבו יותר ויש מנחים שתאהבו פחות. ישנם  מנחים בעלי קסם אישי רב וישנם כאלה שקצת פחות. חלקם מצחיקים וחלקם קצת פחות. אז למה לנו לאהוב?
משתי סיבות:
סיבה ראשונה היא שכדי להצליח לקבל משהו מאדם אחר יש להיות פתוחים אליו ולקבל אותו. אם לא תאהבו את המנחה תתקשו לקבל את מה שיש לו לתת, ואתם עלולים לפספס בגדול וגם לבזבז את הזמן שלכם.
סיבה שניה היא שלהתאמץ לאהוב את מי שאנחנו לא מחבבים באופן טבעי ולראות בו את היופי זהו תרגול מעולה בהתפתחות אישית, ויכול לעשות לכם רק טוב.

4.בואו לשמוע - כבני אדם הנטיה של רובינו היא להשמיע ולא לשמוע. יותר להגיד ופחות להקשיב. סיטואציה של סדנא הינה סיטואציה ייחודית, בה אנשים שאנחנו מכירים טוב מהיומיום של הארגון חושפים לפתע צדדים שונים שלהם. סדנא היא הזדמנות מעולה להיות בצד הלומד והמתבונן, זה היכול לראות צבעים חדשים באנשים מוכרים.
היו מוכנים לשמוע דעות שונות משלכם, רעיונות עליהם לא חשבתם, או אפילו סתם לשמוע אדם שבדרך כלל מרבה לשתוק.

5.כבו טלפונים- מה?? לכבות?? אפשר לשים על רטט?
בימינו לבקש מאנשים לכבות את הסלולרי זו בקשה כמעט מוטרפת. ההצעה שלי- קחו את הסדנא כהזדמנות להתנתק מהמכשיר האהוב למספר שעות. כבו אותו, או השתיקו והכניסו לתיק. אתם יודעים מה? יש סיכוי שממש תהנו מזה..

6. יישמו תובנות-סדנא טובה באמת היא כזו שהולכת איתכם הלאה. שהתובנות שלה מתעוררות בכם גם חודשים אחרי. כזו שהצליחה לשנות משהו, ולו הקטן ביותר, בדפוסי ההתנהגות שלכם. כדי שתצליחו ליישם את מה שלמדתם, מומלץ מאוד לרשום במגוון האמצעים: על דף, כתזכורת ביומן לעוד תקופה, לבקש מחבר/ה להזכיר לי פואנטה מסויימת, להכין פלקט למחלקה וכל העולה על רוחכם כיד הדמיון הטובה.

7.תבלו ותחגגו! סדנא היא חוויה מהנה, משחררת ושונה! הורידו קצת רצינות, כמה דעות קדומות, ושכחו לרגע את כל מה שמחכה לכם במשרד. זו הזדמנות אדירה להנאה- נצלו אותה! :-)

בהצלחה רבה,

טלי ויטנברג 

הכותבת היא יוצרת ערכת הקלפים "אפשרויות נפתחות לחיבור ולבהירות".

הכותבת היא יוצרת ערכת הקלפים "אפשרויות נפתחות לחיבור ולבהירות".


 



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב