דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הזדמנויות עסקיות בצפון לצעירי המרכז 

מאת    [ 30/05/2013 ]

מילים במאמר: 331   [ נצפה 1621 פעמים ]

בעשר השנים האחרונות הזדמנויות עסקיות בצפון הארץ קוסמות יותר ויותר לצעירי המרכז, שעדיין לא הספיקו לרכוש לעצמם את חלקת האלוהים הקטנה וחיים עדיין בדירות שכורות. הרעיון של התיישבות בגליל קיים אמנם מימי ראשית המדינה, אולם מעולם הוא לא היה כל כך אטרקטיבי.

מחירי הדירות בערים המרכזיות בארץ בכלל ובתל אביב בפרט גרמו בשנים האחרונות להגירה שלילית של צעירים לפריפריה הכפרית. הווה אומר הגליל המערבי, הגליל העליון וכמובן הגולן. אם תשאלו את אותם צעירים הם יאמרו שאותן הזדמנויות עסקיות בצפון הארץ כוללות עבורם את הדרך הכי מהירה והכי נוחה, ולטענתם כמובן הכי יפה, להכות שורשים ובדרך גם לחסוך ולהרוויח לא מעט כסף.

הצעירים איתם שוחחנו רובם ככולם בהליכים מתקדמי של התהליך. כך, למשל, אמיר והילה, שניהם בשנות השלושים לחייהם ומגדלים ילדה בת 5 כאשר הילה מצפה לילד נוסף שיוולד ממש בקרוב. הזוג המאושר עשה את רוב חייו הבוגרים במרכז הארץ. לפני כחמש שנים ועם בואה של ליאת לעולם עזבו את תל אביב ועברו לגבעתיים בעקבות עלייה חדה בשכר הדירה. גם שם היה קשה מאוד, אומרת הילה. המשכורות הגבוהות יחסית של שנינו לא הספיקו לכסות את שכר הדירה וההוצאות השוטפות, במקור אמיר מנהריה והרבה חברים שלו שנשארו בעיר עזבו לקיבוצים באזור, הדיור זול, הוצאות כמעט ואין, הרכבת במרחק של 15 דק' נסיעה והכי חשוב התחלנו לשמוע על יותר ויותר הזדמנויות עסקיות בצפון.

אותן הזדמנויות עסקיות מתייחסות הן לאותו דיור זול והן ליוזמות פרטיות. אלה ויריב שהתגוררו עד לפני כשנה בראשון עשו את אותו המסלול. יריב, טכנאי מחשבים שכיר פתח עסק קטן בחדר אחורי  בביתו החדש שבאחד המושבים בגולן. יש מספיק שטח כדי לנצל הזדמנויות עסקיות בצפון הארץ הרבה יותר מאשר במרכז. השכירות הזולה מאוד מאפשרת לי לקבל לקוחות באופן פרטי, יש סיוע רב מהמדינה, בעיקר בענייני המיסוי וכולם רוצים שתנצל הזדמנויות עסקיות בצפון ישראל.

האם אנו עומדים לקראת טרנד חדש? האם מחירי הדיור הגבוהים מאוד בתל אביב גמרו אומר להוציא את הצעירים האיכותיים מהצפון? גם אם כן ייתכן מאוד שאחרי הכל לא מדובר בתוצאה שלילית אלא ביישוב הצפון מחדש. 

קופי ותכנים לרשת




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב