דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הוסטינג קרנות נאמנות - מהו? 

מאת    [ 27/05/2013 ]

מילים במאמר: 402   [ נצפה 5100 פעמים ]

הרעיון העומד מאחורי קרן נאמנות הוא פשוט יחסית: לקחת משקיעים רבים, לאחד את כספי ההשקעה שלהם לתיק השקעות משותף ובכך ליצור הון גדול מספיק כדי להצדיק תשלום דמי ניהול למנהל השקעות מקצועי, אשר עיקר עיסוקו יהיה לשמור על ההשקעה המשותפת של המשקיעים בהתאם למדיניות השקעה שפורסמה מראש ובכלל זה ניהול השקעה "כראות עיניו". למרות פשטות הרעיון, קיימת בעייתיות מובנית והיא קביעת הרמה המקצועית של מנהל הקרן.

הרגולציה של הרשות לניירות ערך

בניסיון להגן על המשקיעים בקרנות נאמנות, הרגולציה של הרשות לניירות ערך התהדקה בשנים האחרונות בכל הנוגע לניהול קרנות נאמנות. כיום, במידה ומנהל השקעות מוכשר רוצה לפתוח קרן נאמנות עליו לדאוג להיבטים שונים הנוגעים לקרן מלבד היבט ההשקעה וניהול כספי ההשקעה: יצירת גוף ביקורת, מנגנון תפעולי וקיום דירקטוריון. בכדי ליצור מערך זה יש צורך בהון לא קטן של כמה מאות מיליוני שקלים.

בפועל, הרגולציה אינה מאפשרת לגופי ניהול קטנים ליצור תחרות אמיתית לבתי ההשקעות הגדולים ואף לא להציע את כישורי ניהול הקרנות שלהם לצרכנים. השוק הישראלי לקרנות נאמנות נמצא במגמת קונסולידציה בה גופים קטנים מתמזגים ונעלמים. ומספר בתי ההשקעות הפועלים בתחום ניהול קרנות נאמנות הולך ומצטמצם.

פתרון עוקף בעיה – הוסטינג

הוסטינג מהווה פתרון לעיקוף בעיית הרגולציה המתהדקת. בדרך זו, במקום ליצור את כל הגופים הנדרשים בעצמם, פונים מנהלי השקעות אל בתי השקעות גדולים וחותמים על הסכמי שיתוף פעולה. בהסכמים הללו, המנהלים החיצוניים ממשיכים לנהל את קרנות הנאמנות מבחינת ניהול ההשקעה אבל הנושאים התפעוליים ונושאי הבקרה עוברים להיות באחריות בתי ההשקעות הגדולים. בתמורה לשירותי התפעול והבקרה, משלמים מנהלי ההשקעה  אחוז מסוים מרווחיהם לבתי ההשקעות.

פתרון של הוסטינג לקרנות נאמנות מאפשר הצעת מגוון רחב יותר של אפשרויות השקעה בקרנות נאמנות, אך מאידך מייקר לעתים את דמי הניהול המשולמים. בית ההשקעות עדיין נשאר האחראי הבלעדי על הקרן אל מול הלקוח, אך בפועל ניהול הקרן הוא בידי אחרים.  הרשות לניירות ערך אינה רואה מהלך כזה בעין יפה, אך מדובר במהלך חוקי. גם בתי ההשקעות לעתים נזהרים במתן אישורי הוסטינג. כיוון שהאחראים לקרן הנאמנות הם בתי ההשקעות הנותנים שירותי תפעול, למעשה נוצר מצב כי במידה ומנהל קרן הנאמנות אינו עומד בתנאי התשקיף או משיג תשואות גרועות, העברות וההפסדים מיוחסים לבית ההשקעות ולא למנהל הקרן.

אילו סוגי קרנות הן קרנות חיצוניות מנוהלות בשיטת הוסטינג?

אין סוג מסוים של קרנות המאפיין קרנות חיצוניות. בין הקרנות החיצוניות ניתן למצוא קרנות שהגיעו לאחוזי השקעה גבוהים מכלל השקעות בית ההשקעות (לדוגמה ילין-לפידות שנוהלה על ידי כלל פיננסים) וגם קרנות גידור מרובות סיכון דוגמת קרנות הנאמנות של תטא השקעות המנוהלות על ידי בועז אילון.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב