דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ביקורת: מדפסת הזרקת דיו Lexmark X5650 

מאת    [ 26/05/2013 ]

מילים במאמר: 427   [ נצפה 2460 פעמים ]

המדפסת המשולבת Lexmark X5650 יודעת להדפיס, לצלם, לסרוק ולפקסס ונמכרת במחיר נמוך יחסית של כ-450 שקלים בישראל. יצאנו לבדוק אם היא משתלמת בהתחשב בדגמי הבסיס של החברות המתחרות שנמכרים גם ב-300 שקלים בשביל טווח יכולות דומה למדי.

עיצוב- פרווה

עיצוב ה-X5650 מעט נאה יותר מדגמים קודמים של לקסמארק אבל בהחלט לא מרשים כמו מדפסות מקבילות של HP או Canon. המדפסת עטופה בפלסטיק בצבע אפור, כשגוף המדפסת עצמו שחור מט, עם מגש נייר תחתון שיכול להכיל מעל חמישים דפים ומגש הזנה עליון קטן יחסית שיכול להתמודד עם כמות קטנה בלבד של נייר, פחות מ-25 עמודים מנסיוננו. אחד הנסיונות המעניינים של לקסמרק בדגם הזה הוא הוספת ידית לשינוי גודל הנייר במגש, זאת בניגוד לרוב המדפסות שדורשות הזזה ידנית של צדי המגש- אך לא ממש הרגשנו בהבדל תפקודי או ביתרון איכותי הנובע מהשינוי.

מלבד כפתורים המחליפים בין מצבי הפעולה של המדפסת, ישנו מסך בקרה. אמנם הוא אינו LCD בצבע מלא ומסוגל להציג רק אותיות, אך טכנולוגיית ה-LED החד-צבעית שמאחוריו מאפשרת תצוגה גם בתאורה חזקה שנראית היטב למרחק מהמדפסת, ומבחינת המשתמש המשרדי זה יכול להחשב יתרון. בגוף המדפסת אפשר למצוא חריצים המאפשרים הדפסה ישירות מכרטיסי זכרון מהסוגים הנפוצים, מה שמאפשר הדפסה ישירות מהמצלמה, הסלולרי או ההתקן הנייד.

ה-X5650 עושה שימוש בשני ראשי דיו בלבד, אחד שחור ואחד צבעוני, אך ניתן להחליף את ראש הדיו השחור בדיו צבעוני Photo אם רוצים להדפיס תמונות באיכות גבוהה. יצאנו לבדוק את טענות היצרנית לגבי מהירות ואיכות ההדפסה.

לא עומדת בקצב

ה-Lexmark X5650 מתהדרת על הנייר בקצב הדפסה תאורטי של כ-13 עמודים בדקה בשחור ולבן, אך כל ניסויי ההדפסה הראו מהירות נמוכה בהרבה. נראה שהמדפסת מבלה זמן ארוך משמעותית מהרגיל בקבלת המידע מהמחשב והכנת ראשי הדיו להדפסה, לעתים כחצי דקה, מה שהופך את המהירות בפועל לכ-5 עמודים בדקה ולא 13. גם הדפסה בצבע והדפסת תמונות היו איטיות משמעותית מהצפוי, פחות מחצי עמוד לדקה, קצב שאינו עומד בתחרות בקטגוריית המחיר. דיו למדפסת Lexmark X5650 אינו בין הזולים גם כן, והעלות לעמוד כמה אחוזים מעל הממוצע לקטגוריה.

חשבנו שאיכות ההדפסה תפצה על המהירות הנמוכה, ואכן בהדפסת מסמכים בשחור ולבן האיכות היתה טובה- ובפונטים מעל גודל 8 לא נראו עיוותים או טשטושים, בפונטים קטנים יותר לעומת זאת ובמיוחד פונטים מודגשים גילו טשטוש שוליים קל אך לא משמעותי. לצערנו, בהדפסת תמונות צבעוניות ה-X5650 לא עמדה במשימה ויצרה עיוותי צבע קלים אך מציקים, ואיכות תמונה כללית שאינה תואמת את ביצועי המתחרות באותו המחיר.

לסיכום, ה-Lexmark X5650 היא מדפסת מיושנת שלא עומדת בתחרות העדכנית למרות מקצה השיפורים האינטנסיבי שלקסמארק ביצעה. היא אינה מדפסת גרועה ויכולה לשרת היטב משתמש ביתי, אך באותו מחיר אפשר למצוא מספר דגמים מהירים ואיכותיים יותר ללא קושי.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב