דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הסכנות ברשת האינטרנט - ממה כדאי להיזהר? 

מאת    [ 26/05/2013 ]

מילים במאמר: 384   [ נצפה 1830 פעמים ]

רשת האינטרנט שינתה את ההרגלים ואורחות החיים של כולנו והפכה לחלק בלתי נפרד מהם. גם ילדינו, הצעירים והמתבגרים כאחד, גולשים בה בכל הזדמנות, גם באמצעות הסמארטפונים כשהם מחוץ לבית. הילדים שלנו, באופן מיוחד, חשופים לנזקים ולסכנות שאורבות ברשת וקשה היום למנוע מהם גלישה או לעקוב אחריהם בכל רגע ורגע – ולכן הסברה ושיח פתוח הם כנראה הדרך הטובה ביותר להגן עליהם.

זרים מסוכנים

הסכנה הגדולה ביותר לגולשי רשת צעירים נוגעת לקשרים שיכולים להיווצר בינם לבין אנשים זרים, בצ'טים וברשתות החברתיות. לאחוז גדול מבין המתבגרים יש אינטראקציות עם 'חברים' מהרשת שהם לא מכירים אישית ולא אחת מתגלה מקרה של זר בוגר שמתחזה לילד, למטרות פליליות או מתוך ניסיון לבצע פשע מיני חמור. הילדים שלנו, שנולדו לתוך עולם של שיחות וירטואליות, נוטים להאמין ל'חבר' הרשת שלהם ולשתף איתו פעולה – והפגיעה ברשת או במפגש פיזי יכולה להיות קשה מאוד.

תכנים נזקניים

גם ללא מפגשים וירטואליים, הרשת, הפתוחה לכל, מכילה סוגים שונים של חומרים פוגעניים שאינם מסוננים בפני ילדים : חשיפה לתוכן פורנוגרפי בגיל צעיר, יכולה לפגוע רגשית ולשבש את ההתפתחות המינית התקינה. לצד זאת, ניתן למצוא ולהיחשף ברשת למידע שאינו מתאים לילדים – על מעשים פליליים (כמו איך בונים פצצה), צריכת סמים ותכנים המעודדים התאבדות, אנורקסיה ועוד.

פגיעה חברתית

סכנה מסוג שלישי, חמורה לא פחות, הביאה כבר למספר מקרי- התאבדות של בני נוער בארץ בשנים האחרונות. מדובר בחרמות ו'קמפיינים' נגד ילדים, הכוללים חשיפת נתונים רגישים עליהם, עלבונות וגידופים. פגיעה כזאת, הנעשית לאור יום וקבל עם ורשת, על ידי קבוצת השווים יכולה להביא למשברים נפשיים קשים, אצל מי שלא יודע להתמודד איתה.

מה לעשות?

בגילאים הצעירים יותר, גילאי הגן ובית הספר היסודי, אפשר למנוע מהילדים גישה לרשת הפתוחה באמצעות סינון אתרים, כך שיגלשו רק באתרים המאושרים לילדים. כדאי לקבוע את המחשב הביתי בסלון הבית ולא להשאיר מחשבים ניידים בחדרי הילדים בשעות הלילה. קשה עד בלתי אפשרי למנוע מילדים גדולים יותר לגלוש ברשת פתוחה, כי היום האינטרנט נמצא בכל מקום. יחד עם זאת, אם מתעורר חשד, אפשר לבדוק את היסטורית הגלישה במחשבים בהם משתמש הילד ולוודא שלא שוטט באתרים מסוכנים. הדבר החשוב מכל, הוא להסביר לילדים את הסכנות הגלומות ברשת ולחייב אותם במספר חוקים פשוטים : כמו לא לתת פרטים אישיים ולא לפתוח מצלמה מול 'חבר' לא מוכר. מעבר לכך, חשוב לשמור על תקשורת פתוחה וכנה עם הילדים ולבקש מהם להודיע לכם אם נפגעו או נתקלו בתוכן פוגעני באינטרנט.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב