דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הנחות ומלגות אחרי התואר הראשון 

מאת    [ 26/05/2013 ]

מילים במאמר: 495   [ נצפה 2330 פעמים ]

לצד הלימודים המפרכים, החיים כסטודנטים לתואר ראשון כוללים לא מעט הקלות הנחות והטבות. חייהם של הסטודנטים לתואר שני ושלישי לעומת זאת, בדרך כלל מאתגרים יותר. רבים מהם לומדים תוך כדי השתלבות בשוק העבודה או מחקר וחלקם גם הורים לילדים. קשה יותר למצוא מלגות לתארים מתקדמים מאשר לתואר הראשון, לכן חשוב להכיר את המלגות שכן יש ואת הדרכים לחסוך כסף בתואר השני והשלישי.

מלגות הצטיינות

לאוניברסיטאות ולמכללות יש אינטרס למשוך אליהם סטודנטים מצטיינים לתארים מתקדמים, כדי להעלות את רמת המוסד ולהבטיח שהמוחות המבריקים ביותר ימשיכו לקריירה מחקרית ואקדמית אצלם. יש גם קרנות פרטיות שמעניקות מלגות לתואר שני למצטיינים בתחומי לימוד שונים. לכן, כבר בהליך ההרשמה כדאי לבדוק דרך דיקן הסטודנטים של מוסד הלימודים, מהן האפשרויות השונות למלגת הצטיינות ומהם התנאים (בדרך כלל ציון גבוה בתואר הראשון) לקבלת מלגה. לפעמים נדרשים נתונים נוספים – כמו ציון גבוה במבחן GMAT, כדי להגיש מועמדות לועדת מלגות. הקף המלגות נע בין חצי שנת לימוד ועד למלגה מלאה לכל אורך שנות הלימודים.

לגרום למוסד לרצות אותך

מוסדות רבים יתנו מלגות רק על סמך הציון הגבוה בתואר הראשון שלכם, לכן מומלץ להתאמץ ולהוציא ציון גבוה בתואר הראשון, זו אחת הדרכים הבטוחות לקבל הנחה בתואר השני ובהמשך הדרך האקדמית בכלל. דרך טובה נוספת לחסוך, היא לנסות להירשם במוסד שכבר עשיתם בו בעבר תואר, כך גם יש יותר סיכוי שיכבדו את מלגת ההצטיינות, וגם יתנו הנחה רק בזכות העובדה שבחרתם לשוב לאותו המקום, גם  לא מזיק להכיר מרצים ואנשי סגל שכבר למדתם אצלם בעבר. במוסדות בעלי גופי מחקר-  אפשר לעבוד בתשלום בזמן הלימודים או כחלק חשוב מהמחקר של התואר, כך אפשר להתקדם עם התואר ולהרוויח כסף, הדרך הזו מומלצת במיוחד למי שרוצה קריירה אקדמית או קריירה בתחום המחקר.

מלגות תמיכה סוציו אקונומית

משום מה, באופן גורף,  יש פחות תמיכה בסטודנטים לתואר שני, על רקע קשיים כלכליים, אבל כל מוסד מקצה משאבים גם לעניין זה. הגשת מלגה כזאת תדרוש הוכחה ממוסמכת של הקושי הכלכלי שתוגש לועדת המלגות של מוסד הלימודים.

מלגות בתחומי מחקר מבוקשים

לקרנות פרטיות ומשרד המדע, יש עניין לתמוך בסטודנטים מצטיינים שעורכים מחקרים בתחומי מחקר ספציפיים. תחת משרד המדע מוענקות מלגות במספר מסלולים : מלגת חונכות ללימודי מדעים, מוענקות לסטודנטים בתואר ראשון, שני ושלישי, בתמורה ל – 120 שנות חונכות לתלמידי תיכון בתחום המדעים. המלגה בהיקף של 5000 שקלים ומוענקת לאלף סטודנטים בשנה. בנוסף מחולקות 30 מלגות בשנה לנשים הלומדות מדעים מדויקים והנדסה, כחלק מהקרן לעידוד נשים במדע ובטכנולוגיה. המלגה בהיקף של בין 20  ל -40 אלף שקלים ודורשת התחייבות להתנדבות בהיקף של 20 שעות בשנה. שתי מלגות מדע נוספות הן: הקרן ע"ש לוי אשכול והקרן ע"ש אילן רמון, ניתנות לסטודנטים מתואר שלישי והלאה.

מלגות עדתיות

משרד המדע מחלק 15 מלגות בשנה עבור סטודנטים לתארים שניים ושלישיים השייכים לציבור הערבי, הצ'רקסי והדרוזי, בהיקף של בין 20 ל – 40 אלף שקלים. בנוסף עמותות של תפוצות שונות וקרנות פרטיות מעניקים תמיכה בסטודנטים על רקע מוצא עדתי. בין היתר, ניתן להגיש בקשה למלגה מהפדרציה העולמית של יהדות מרוקו, קרן המלגות לעולי הולנד וצאצאיהם ומקרן חנן עינור, התומכת ביוצאי אתיופיה בהשגת תארים מתקדמים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב