דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


10 ירקות שקל לגדל מזרע 

מאת    [ 24/05/2013 ]

מילים במאמר: 669   [ נצפה 3541 פעמים ]

 

10 ירקות שקל לגדל מזרע

 

חשבתם לגדל ירקות בגינה שלכם ולא יודעים אילו ירקות כדאי לגדל?

 

לא בטוחים שתצליחו לגדל בקלות ירקות?

 

בפניכם רשימה של 10 זני ירקות שקל לגדל מזרע בגינה שלכם. חשוב להסביר כי הרשימה הזו מדברת כל גידול ירקות מזרעים של חברות זרעים ולא מזרעים הנמצאים בירק עצמו.

 

לגדל את הירקות שלך בעצמך...רק הצליל של זה נשמע טוב. אין ספק שמדובר בהרגשת סיפוק אדירה. תכנון הגינה, לעומת זאת, יכול לסבך קצת את העניינים – מה לגדל? מתי? איך?

 

אז, כדאי להתחיל עם ירקות שאנו אוהבים לאכול, כל מגדל והעדפותיו – עשבי תיבול, ירקות לסלט, ירקות לבישול ועוד ועוד, כביכול להפוך את הגינה לחנות הירקות שלנו. גידול צמח מועדף עלינו כבר פותר חצי מבעיות הגידול כי כך נשקיע יותר חום ואהבה בצמח, דבר שתמיד נותן את אותותיו. תמיד כשנעשה משהו עם הרבה חשק הוא יצא מושלם יותר. מעבר לכך מדובר בחסכון כספי, בתזונה בריאה יותר ולדעתי גם בפעילות גופנית ובשריפת קלוריות (הטיפול הפיזי בגינה).

 

כמובן ברגע שנגדל בקלות את זני הירקות הבאים, כך תגדל המוטיבציה שלנו לגדל שוב ושוב ואף להתנסות בירקות נוספים. קלות הגידול והצלחתו יעודדו את המגדל להמשיך במעשיו ולהרוויח.

 

אז הנה הרשימה המדוברת, היא אינה בסדר עולה או יורד, היא אינה מן הקל אל הכבד או להיפך, זו פשוט רשימה לעיונכם:

 

1.     סלק: מתאים לגידול בתקופת האביב, חובב מזג אוויר נעים, לא קר מידי ולא חם מידי. יחד עם זאת הסלק אוהב שמש ואוהב מים. מומלץ לשמור על טמפרטורת אדמה של 15-18 מעלות לקבלת סלקים עשירים.

2.     צנון: קלים ביותר לגידול באביב ובסתיו. מוכנים בערך תוך חודש מרגע הנביטה. עשירים בויטמינים ומומלצים להוספה לתפריט המזון היומית.

3.     אפונה: הכי כיף לגדל שעועית עם ילדים. הגידול מהיר וקל, הצמח עולה לגובה, ודי במהירות נוכל לראות את תרמילי האפונה. חשוב לשמור על מיכל גידול בעל ניקוז מעולה ויעיל

4.     עלי מנגולד: עשירים בויטמינים ובמינרלים. קלים מאוד לגידול. עמיד יחסית בפני בעיות קור וחום. פשוט לשתול וליהנות מהתהליך המהיר של הגדילה.

5.     שעועית: דומה מאו באופן גידולה לגידול שעועית. השעועית אוהבת שמש ואוהבת מים. גם פה חשוב לשמור על מיכל גידול מנוקז היטב.

6.     חסה: ישנם מיני חסה רבים כך שבקלות ניתן למצוא את סוג החסה האהוב עלינו הן למאכל והן לגידול. בימים חמים מומלץ להכניס את החסה לאזור מוצל או מראש לשתול למרגלות צמחי עגבנייה או שעועית אשר גודלים לגובה ויספקו צל לחסה הגדלה צמוד לקרקע

7.     תרד: עשיר בויטמינים ומינרלים. גודל בצמוד לקרקע כמו החסה אך אוהב מזג אוויר קריר יותר מהחסה. אוהב אור אך לא אור ישיר.

8.     עגבניה: העגבנייה על זניה השונים אוהבת הרבה מים והרבה אור. חשוב לתת לעגבנייה לפתח מערכת שורשים חזקה שכן אז הצמח מניב יותר ועמיד יותר. עושים זאת על ידי גידול תחילה במיכל קטן אך עמוק.

 

9.     מלפפון: מאוד גמישים באופן גידולם. זקוקים ליחסית הרבה שמש, 6-8 שעות ביום, וכמובן, הרבה מים. המלפפון צומח כשיח ולכן יבולו גדול. חשוב לשמור על מרווחי שתילה גדולים בין זרע לזרע וזאת על מנת לתת מספיק מקום לשיחי המלפפונים לגדול זה לצד זה.

10. נענע: אוהבת שמש ומים. קלה מאוד לגידול, מתפשטת ומשתלטת על כל מיכל הגידול ולכן מומלץ שלא לשתול שום צמח אחר במיכל הגידול של הנענע.

 

כמובן, שיש צמחים רבים נוספים שניתן להגיד עליהם שהם קלים לגידול. זו רק רשימה חלקית. נחזור על המלצתנו מתחילת המאמר והיא לבחור את הירקות שאנו מעוניינים לגדל לפי אהבתנו. אין טעם לגדל מלפפון אם אנו לא אוהבים אותו. אפשר לגדל ירקות אחרים שאנו כן אוהבים.

 

כמו כן, בגידול במיכל בו אנו משתמשים בתערובת שתילה רגילה, נזדקק גם לדשן מתאים. הדשן צריך להיות מתאים לדרישותינו ולדרישות הצמח. הכוונה שיש להתאים את הדשן לסוג הצמח ולשלב החיים בו נמצא הצמח (גדילה/הנצה/פריחה). מומלץ שלא להשתמש בדשנים כימיים שכן מדובר במזון אותו אנו צורכים. עדיף להשתמש בדשנים 100% אורגניים או בקומפוסט או בכל רעיון הגיוני ואורגני אחר.

 

 

בהצלחה

אבינועם טלמן


אנו מתמחים בתחום הגינון האורגני וההידרופוני. לפרטים נוספים הינכם מוזמנים לבקר באתרנו


 


www.organigrow.co.il 


 


 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב