דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חוות דעת של רואה חשבון 

מאת    [ 23/05/2013 ]

מילים במאמר: 355   [ נצפה 2116 פעמים ]

עבודתו של רואה החשבון דורשת ידע, ניסיון, אחריות ויושר. משום כך מדובר במקצוע מבוקש ויוקרתי שמתגמל את העוסקים בו בצורה מקצועית. רואה חשבון מוסמך ואיכותי הוא אכן מבוקש ובעלי עסקים רבים מנסים לאתר את רואה החשבון שיוכל לייעץ להם ולבםק עבורם את השירותים החשובים שלו. בין השירותים שמעניק רואה חשבון חשוב להזכיר גם את השירות החשוב של חוות דעת מקצועית. קבלת חוות דעת מטען רואה חשבון מוסמך היא מסמך חשוב שמוגן בצורה טובה בפני ביקרות מגורמים חיצוניים.

מה התכלית?

מדובר במסמך שמטרתו מתן עדות בפני רשויות המס, בתי המשפט, הרשות לניירות ערך וכל סמכות משפטית או חוקית מחוץ לעסק. חוות הדעת יכולה לעסקו במגוון רחב של נושאים החל מערכת נזקים ושווים, המשך בתחשיב חלוקת רכוש, חישובי ריבית, חישובי פיצוי, חלוקת רווחים בין השותפים, וכלה בערכת שווי החברה. קבלת חוות דעת מטעמו של רואה חשבון לוקחת בחשבון את כל ההיבטים שקשורים למקרה ומראה את טיב התכנים שנדונים בצורה הברורה ביותר.

מסיבה זו היא בעלת תפקיד מכריע ביישוב סכסוכים מחוץ לבית המשפט ובין כתלי בית המשפט. מסיבה זו כאשר אדם מעוניין לקיים הליך משפטי נגד גוף או אדם אחר בנושאי פיננסים הוא נדרש על ידי בית המשפט להמציא חוות דעת מטעם רואה חשבון. גם במקרה הפוך שבו אדם נתבע על ידי גוף מסוים בנושא פיננסי עליו להמציא חוות דעת מרואה חשבון כדי שיוכל להציג את קו ההגה שלו בצורה הטובה והמשכנעת ביותר.

חשיבותה של חוות הדעת

חשיבותה של חוות הדעת הוא בכך שהיא מאירה באופן ברור יותר את התיק כולו ומסייעת לשופט לגבש החלטה על סמך המידע המקצועי שהובא בפניו. משום שמדובר במסמך שמהווה עדות לכל דבר יכול הצד הנגדי לזמן את רואה החשבון לחקריה נגדית. סירוב להתייצב או אי התייצבות עלולים להביא למחיקת חוות הדעת.

מבנה המסמך

המבנה של חוות הדעת הוא קבוע וכולל את פרטיו של רואה החשבון, כישוריו, השכלתו ופירוט הניסיון שעומד לרשותו. על רואה החשבון לציין בבירור במסמך שאין לו עניין בנושא שנדון. חוות הדעת כוללת שורה של טיעונים ועובדות שצריכים להיות מובנים ברצף הגיוני ובסופם להביא את מסקנותיו של רואה החשבון, תמצית ההמלצות וסכום הכסף שיש לשלם לצד התובע לפי דעתו של רואה החשבון. חוות הדעת צריכה להיות ממצה, ממוקדת ותכליתית.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב