דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בהעלותך עג משיב הרוח 

מאת    [ 21/05/2013 ]

מילים במאמר: 472   [ נצפה 1599 פעמים ]

ערש"ק פרשת בהעלתך, את-הנרת תשע"ג

 וידבר יהוה, אל-משה לאמר.  ב דבר, אל-אהרן, ואמרת, אליו:  בהעלתך, את-הנרת, אל-מול פני המנורה, יאירו שבעת הנרות.  ג ויעש כן, אהרן--אל-מול פני המנורה, העלה נרתיה.

אהרון הכהן מצווה להעלות הנרות, להביא למציאות, יאירו שבעת הנרות, מציאות של הארה.כהכנה להעלאת הנרות יש צורך להיטיב אותם כדברי הפסוק בבקר בבקר, בהיטיבו את-הנרת.

מביא רש"י את דברי הגמרא, ההדלקה צריכה להביא לידי שלהבת אש העולה מאליה.ההדלקה וההכנה הקודמת לה, ענינם להביא למציאות בה האש עולה מאליה, היינו בוערת מתוך עצמה ובכוחות עצמה.

אומר מוהר"ן על הפסוק ביחזקאל אל אשר יהיה-שמה הרוח ללכת ילכו, כפי הנראה בחוש, יש רוח המכבה את הנר ויש רוח המדליקה, מלבה את האש.

הדברים ברורים ידועים ונראים לעין כל, ישנה רוח  המכבה את האש, רוח המדכאת ומונעת האורה  ויש רוח המלבה את האש, רוח מעורררת ומאפשרת לעומד להיכבות לשוב ולבעור לשוב ולהאיר.

אהרון הכהן, מדי בוקר, כהכנה להדלקת הנרות, היה מיטיבם.הטבת הנרות נצרכת ע"מ לאפשר הדלקה אשר מביאה לידי יאירו שבעת הנרות.הארה זו איננה הארה חיצונית, זוהי הארה של להבה העולה מאליה.זוהי להבה המאירה, זו איננה אש השורפת.

מסביר ר' נחמן, ענינה של הרוח הגורמת לליבוי האש, להדלקתה ולהביאה לידי הארה.הרוח בנושבה מסלקת, מהמקום בו היא נושבת, את אשר אינו שייך למקום, את אשר אין לו חיבור מהותי, אמיתי ואיתן למקום בו הוא נמצא.אשר איננו שייך למקום, הינו מונע ומפריע את מהות ענינו של המקום.יש ולהבה כבית למרות שיש לה כל הנצרך ע"מ להמשיך ולהאיר, יש חומר הבעירה יש גם חמצן.ה"אפר הישן" אשר נמצא בנר מונע ממנה להמשיך ולהאיר ע"כ כבית היא.הרוח, הטבת הנרות, מטרתה לסלק המניעות ולאפשר ההארה.

הטבת הנרות, הכנתם למציאות של הארה, יאירו שבעת הנרות, נעשית ע"י בחינת הרוח.

הרוח ענינה להפריד בין הדבקים, דבקים אשר אינם צריכים להיות מחוברים ומונעים ההארה, ענינה הרחקת אשר איננו שייך למקום בו הרוח נושבת.הנר המאיר.

הבערה או' מוהר"ן הינה שורפת, הינה הארת אור גדול מדיי מכפי יכולת קבלתו.אורה של הבערה הינו כאורה של השמש, אילולא המרחק וההגנה אשר יש לנו בכדור הארץ, אזי אורה הגדול יביא לידי בעירה, שריפה וכיליון.

הרוח המלבה, כדברינו, מסירה המניעות ומאפשרת הארה מחודשת לאשר יכול ורוצה הוא לבעור, רוח זו מביאה לידי יאירו שבעת הנרות, יביאו לידי שלהבת העולה מאליה.שלהבת זו בהסר ממנה המעכבים הרי מאירה ועולה היא מאליה, לבדה.

אומר מוהר"ן מנהיגי הדור הינם בחינת רוח, כמו שכתוב  איש, אשר רוח אלהים בו.

מסביר מוהר"ן איש היודע להלך נגד רוחו של כל אחד.המתאים הנשיבה לנינשב.

תפקידם של מנהיגי הדור, רוח הדור, לנשב ברוחם על כל אחד ואחד מישראל, רוח כפי יכולת האדם רוח אשר תביא לליבוי ולהארה ולא לשריפה, רוח אשר לא תכבה אלא תדליק את אשר כבה, כבה בשל עפרוריות הלב, בשל אותם המונעים ההארה, הארת הלב של הישראלי.

רוח אשר "תנשב במידה כדי שידלק האש שבלב במידה על פי מזג השווה.

 

משיב הרוח

שבת שלום

דויד לקסאמת

דויד לקס - מאבחן ומטפל הוליסטי מומחה מאבחן ומטפל הוליסטי, ניסיון מעל 10 שנים. . מתמחה בשילוב כלים טיפוליים, בהתאמה למטופל. מטפל בראיה יהודית ב: פסיכותראפיה גופנית, איזון גוף נפש, רפלקסולוגיה, אירדיולוגיה, עיסוי רקמות עמוק, דמיון מודרך, תנועה, מודעות עצמית. מתמחה במצוקות על רקע נפשי, דיכאונות, פוריות, עיכול, נשימה ועוד. בנוסף מטפל בחולים במחלות "סופניות". מנחה קבוצות ויחידים, למודעות עצמית, זיהוי וסיוע בפתרון בעיות התנהגותיות. מרצה למודעות יהודית.בוגר ומורה לשעבר במכללת "רידמן" ירושלים | 052-6409251




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב