דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אתגר "שיווה" - האקדמיה לניהול עסק לגבר שרוצה להגשים את עצמו 

מאת    [ 21/05/2013 ]

מילים במאמר: 1679   [ נצפה 2315 פעמים ]

איך הכל התחיל ...

איך הייתי לפני שבע שנים בתקופה לפני אתגר שיווה וההצטרפות למעגל גברים .

לפני שבע שנים הגעתי למעגל הגברים אתגר שיווה הייתי אז ילדון חסר בטחון ,חסר חברים חסר מטרות עובד שכיר כמציל בריכה ומדריך חדר כושר באחוזת פולג שעושה מה שאומרים לו וצריך לקבל הוראות כדי לדעת כיצד להמשיך בדרך ,בזוגיות אני אף פעם לא ידעתי איך להתחיל עם בחורה רוב הקשרים שהיו לי (והיה בעצם אחד משמעותי שנמשך שנה ועוד שניים שהיו קצרים ונמשכו כחודשיים  ועוד פגישות בודדות שכללו מיזמוזים וגיפופי אהבה אבל תמיד האישה שהייתה איתי היא זאת שהובילה את הצעד הבא ) אני לא זה שהייתי המוביל אלא הייתי המובל ,לא הייתי הצייד אלא הניצוד , והייתי זה שמרצה ולא זה שהולך על הבחורה שאני רוצה .בניהול משק הבית הייתי חי בדירה של סבתא שלי שלא הייתה מרוהטת לא היה כיוון חשיבה בקיצור חי כמו חוראני לא יידעתי איך להיות המנהל הלוגיסטי של הבית שלי ושל עצמי . הייתי חי כמו אוטומט : בית עבודה בית עבודה ולא היה חזון לא היה לי מטרה לא היו לי חברים לא הייתה לי תשוקה לא היה לי אומץ לחיות באמת את החיים שאני רוצה .בצד הכספי אף פעם לא ידעתי מה תזרים המזומנים שלי לא ידעתי איך לנהל את הכסף שלי לא ידעתי כמה אני מוציא מה ההוצאות שלי לא ידעתי לנהל תקציב . בתחום ההצגה העצמית שלי הייתי מתבייש מעצמי משפיל מבט שהיו מדברים איתי הולך קצת כפוף מתחבא מלדבר עם אנשים ולהציג את עצמי . לא אהבתי את הצד שבי שצריך לשווק את עצמי החוצה .חיכיתי שאנשים אחרים יובילו אותי .

 

                                                הפגישה הראשונה עם החברים מאתגר שיווה

                                          מה קרה ביוני 2007 אתגר שיווה 7 בכרם שפע כרם מהר"ל

ביוני 2007 הייתי כשנה אחרי הקשר המשמעותי ביותר שהיה לי שהסתיים בפרידה ששברה אותי וריסקה את הבטחון העצמי שהיה לי בעיני עצמי ,האישה הזאת הייתה כל עולמי ושמתי את כל החיים שלי סביבה הייתי בעצם תלוי בה ולאחר הפרידה ממנה (שהיא יזמה בצורה חד צדדית מעכשיו לעכשיו ) ריסקה אותי לחלוטין הייתי סגור בתוך עצמי לא חשבתי שאני ראוי לאישה למרות שנשים רצו אותי ואני כל הזמן ראיתי ילד מול אישה ולא גבר שעומד מול אישה , הלב היה פצוע ומדמם ולא מוכן לצאת החוצה חזרה אל הזירה .

לאתגר שיווה הגעתי ביוני 2007 אחרי שכבר בפרידה מאותו קשר (דצמבר 2006)קיבלתי מייל ראשון מאופיר אורן המפיק של אתגר שיווה 7 שהזמין אותי לבוא למעגל  אפילו דיברתי עם אופיר בטלפון ,אבל לא הגעתי חששתי מהחברים החדשים מחשבות שעלו לי בראש אמרו לי :"אתה לא מכיר שם אף אחד , מה אתה תעשה שם , זה לא המקום בשבילך , מה אתה בכלל גבר - ,מה זה גבר - ."

ביוני 2007 היגיעו מים עד נפש במקום העבודה שהייתי בו הרגשתי שאני מתרוקן שסוחטים אותי שאני לא מקבל כלום שמנצלים אותי הרגשתי שאני צריך מקום שאני ארגיש בו בבית שאני ארגיש שאוהבים אותי הרגשתי שאני צריך חבר לדבר איתו שיקשיב לי ,שיהיה לי האח גדול שלי ,האח בוגר שילך איתי בדרך ויהיה הכתף תומכת שלי .

                                                            אתגר שיווה 7 -יוני 2007

                                המפגש הראשון עם החברים מאתגר שיווה וכוסית העראק הראשונה במדיטאציית עראק

ביום שישי בבוקר הגעתי לכרם מהרל (אתגר שיווה 7 ) 8:00 בבוקר ראיתי חבורה של גברים שרק קמים מהשינה  ומסירים את קורי השינה מעכלים את חוויות הלילה הקודם של אתגר שיווה (והיו חוויות מסעירות ) אפשר היה לראות את זה מהברק בעייניים והחיוך והאנרגיות שהיו על הפרצופים של רפיק ,אופיר ,שחר ארז ותומר קורון שהיו מתודלקים ומלאי אנרגיות וטסטוסטרון מהלילה הקודם (היה סשן עם אורן גני של התחברות לגבר הבבון והזכרי שבגבר ) . אופיר קידם את פניי והרגשתי בבית כבר מהשנייה הראשונה הרגשתי במעגל כשווה בין שוים אין מעמדות אין קנאה ,נכון יש תחרות ,יש יצריות  שאיפה למצויינות והייתה גם בקורת חדה וצינית , אבל היה בעיקר חופש : "חופש לעשות מה שאני רוצה , להיות מי שאני להפליץ , לתקוע גרפסים , ללכת לבריכה , להיות פשוט אני עם הגוף שלי בלי בגדים , להנות מהחברה של גברים שלא מתביישים בעצמם ובעיקר לא מתביישים בצד האפל שלהם . בעיקר זכור לי את הסשן הראשון המשמעותי שהיה לי :"יום שישי בערב מדיטאציית עראק - העראק הוא כוכב הערב ניצב במרכז האוהל . כל גבר לוקח כוסית עראק  מברך ושותה כוס עראק ראשונה . זו הייתה הפעם הראשונה שאני שותה כוסית עראק ואיך רפיק ניסח את זה במדוייק :" הערב פתחנו בתולה " -כן רפיק אתה צודק הערב התחלתי את המסע שלי מילד לגבר .

 

                                                         אתגר שיווה 9 -יוני 2009

                                                 להיות ציף בצוות המפיקים של אתגר שיווה

את הצעד הראשון באקדמיה לניהול עסק של אתגר שיווה התחלתי כשהצטרפתי לחבורת הציפים של אתגר שיווה . היינו 10 מפיקים ששלושה חודשים קודם לכן החליטו להצטרף לשלושת המייסדים של שיווה (רפיק ,שחר ארז ,אופיר אורן )כדי להפיק את אתגר שיווה 9.עד אז ההתכנסות של גברים לסופשבוע של ביחד הייתה מאוד לא מובנת מאיליה ושני המפגשים המרכזיים היו: סופשבוע בקיץ שיווה קיץ , ושישי שבת בחורף שיווה חורף . כמות הגבריםפ שהיגיעו עד אז היו בין 15 -40 איש כולל הפקה ומנחים ובעצם זה היה מפגש חברים שבו כל חבר הראה את יכולותיו ולימד את חבריו דברים שיש לו ללמד : להיות גבר לוחם ,יצרי ,תומך מקשיב מחזר ומאהב מול האישה שהספר דרך גבר הוא נר לרגלי הגברים במעגל .

במעגל ההפקה בהתחלה התחלתי ממלמטה לא היה לי שום ניסיון בהפקה ,בלוגיסטיקה ,בשיווק ,בניהול ולכן נתתי חברי לאמן אותי ולסלול לי את הדרך . אני בהפקה של אתגר שיווה 9 הייתי אחראי על האירוח על הקבלת פנים בכניסה ,והייתי נכון לכל משימה שהיטיל עלי אופיר ,רפיק ,שחר . אז התחלתי ליישם את המשפט : "להות חבר להתמסר ולתת מכל הלב " . להביא פלאיירים לחברה ,לספר על הסופשבוע באירועים שאני משתתף ,לדבר עם מתעניינים ולא מכיר ולא לפחד גם לעשות "טעויות " כן רק "מטעויות "  לומדים זו הייתה טבילת האש הראשונה שלי איך מפיקים אירוע .

לאירוע הראשון של אתגר שיווה 9 כן באותו שיווה נולד השם אתגר שיווה 9 היגיעו  70 משתתפים ויחד עם צוות ההפקה היו 90 גברים שעומדים ביחד בטקס הפתיחה ,אוכלים ארוחות משותפות , יושבים בצאי שופ ביחד ,מנהלים שיחות ומכירים אחד את השני ,מרגישים טוב להיות ביחד גם כשאין בסביבה נשים . נהניתי להיות חלק מחבורת המפיקים של אתגר שיווה ועשה לי חשק לעלות רמה ולהיות מוביל של החבורה .

 

                                                        אתגר שיווה 13 יוני 2011

                                        הפעם הראשונה שהרגשתי גבר -האתגר הלוגיסטי באתגר שיווה

 

בחירת צוות ההפקה של אתגר שיווה נעשה בצורה וולונטרית קובעים יום ושעה מתכנסים ביער יושבים בחברותה ומנהלים מעגל הקשבה ,כל גבר מספר מה האתגר שלו כרגע בחיים , מחדדים את האתגר של הגבר על ידי חברי הקבוצה . ולאט לאט מגיעים אל לב העניין שלשמו התכנסנו : "בחירת צוות ההפקה אתגר שיווה 13 " .

התפקיד שרציתי לעשות הוא : "אחראי לוגיסטיקה אתגר שיווה 13 "  ידעתי שזה תפקיד שלא מוכר לי שכל האחריות עלי שיהיו הרבה דרישות מצד ההפקה (בכל להיות אחראי לוגיסטיקה ל180 משתתפים ) אבל חברי למעגל : ליאור ,גיוואן ,תומר , גדי ,רפיק ברוך  תמכו בהחלטה שלי אתם לא מתארים לעצמכם כמה התמיכה הזאת הזניקה אותי קדימה ונתנה לי כוח . ואז התחלתי בעבודה .

בפעם הראשונה הכנתי תוכנית לוגיסטית ,חשבתי שלושה צעדים קדימה , עבדתי בצוות שהיו לו דרישות והייתי צריך להתאים את עצמי לדרישות הסביבה ,ובעיקר למדתי מחבריי להפקה : מליאור שכל הזמן פיקס אותי למטרה ,וגיוואן שבשקט הנפשי שלו והאופטימיות שלו החדיר גם בי את האנרגייה הזאת שלו , ותומר שלמרות העומס הרב שהיה לו עמד במשימה להיות אחראי תוכן באתגר שיווה 13 . בפעם הראשונה כל האחריות הייתה עלי והתפקיד הכריח אותי להיות מפוקס ולעמוד במשימה גם עם לפעמים שאומר שאני צריך להיות תקיף קשוח לוחמני לעמוד על שלי . במהלך האירוע גם עמדתי בלא מעט שינויים בתוכניות שינויים במיקומים מה שהכריח אותי לפתח עוד תכונה של ספונטאניות ,עמידה בלחצים , וניהול אירוע בזמן משבר . באתגר שיווה 13 התחדד המסר שהולך איתי :להיות חבר להתמסר ולתת מכל הלב "  . בסיום אתגר שיווה 13 עמדתי במעגל סיום ונתתי שאגה : "איזה כיף להיות גבר אני גבר "

.

אתגר שיווה 14 -ינואר 2012

להיות מוביל שיווק של חבורת הגברים של אתגר שיווה

להיות בחבורת הגברים של אתגר שיווה זה לא דבר קל ,הם לא יעריכו אותי בלי שאנ י אוכיח את עצמי ,וזה מה שקרה לפני אתגר שיווה 14 . אני ידעתי שהאתגר הבא שלי הוא להות מוביל השיווק של חבורת הגברים של אתגר שיווה .יאני אגלה לכם סוד זה בא בעקבותאימרה של תומר בשיווה 11: שאמר שאיזור הנוחות שלו זה שיווק שם הוא מסתדר והאיזור הלא נוח שלו זה לוגיסטיקה .באותו רגע נדלקתי ואמרתי אני רוצה להיות אחראי שיווק זה מה שייתן לי את הדחיפה שאני צריך ללכת אל מעבר לאיזור הנווחות שלי למקום שאני לא מכיר . נכון שנהניתי מזה שתפקיד אחראי שיווק היה תפקיד שברחו ממנו בשיווה ולא רצו להתקרב איליו ואני קפצתי על המציאה . זו פעם הראשונה שקיבלתי תפקיד בו אני לא זה נותן שירות אלא זה שהוא מזמין לשירות הוא המלך של האירוע אני צריך להיות זה שמושך בחוטים שגורם לזה שמציג את האירוע מספר על האירוע מדליק את האש כדי שחברי אתגר שיווה יפיצו את שיווה . התחושה שזה נתן לי היא בהתחלה קצת פחד כיווץ תחושה לא רגילה אבל ככל שהתקדם האירוע והיגיע ליום המיוחל הרגשתי הרגשה הכי טובה שיכולה להיות האדרנלין זרם בעורקים שלי ,הרגשתי כל כך טוב עם עצמי .

איזה כיף לקבל משוב מחבר שאומר לי "שי הראית לי עמידה ביעדים מהי " באירוע עצמו הרגשתי כמו בחתונה שאחרי שעמלתי כל כך ודיברתי עם כל המשתתפים אני הולך חופשי חזה זקוף נהנה מזה שאנשים נהנים מהסדנה . בטקס סיום היה כל כך כיף לקבל את המחיאות כפיים ואת התודה מחבורת הגברים (78 גברים ועוד צוות הפקה יחד 112 גברים) שהשתתפה בסדנה .

 

                                                               מה זה להיות גבר בשבילי

                                                                      תוכניות לעתיד

בדצמבר 2012 היה הפעם הראשונה בה הרגשתי גבר בה הרגשתי טוב ובבית להיות עם חברים שלי בתוך סווטלודג ולהרגיש בבית ,בסדנה  באתגר שיווה 16  בפעם הראשונה בטקס סיום עמדתי מול 100 מחבריי ואמרתי : " אני אוהב את עצמי ". מכאן מתחילה תקופה שאת כל הכלים שרכשתי בשבע השנים האחרונות אני מיישם בחיי .

להיות גבר מבחינתי זה להיות אחראי על החיים שלי ,להיות מוביל ,לשים לעצמי יעדים ומטרות ולהיות נחוש ודבק עד שאני משיג אותן ,להיות חבר נאמן לחברים שלי להתמסר ולתת מכל הלב . להיות מודע למצב הכספי שלי , ולתכנן את צעדיי באחריות ובאומץ .להיות אני זה שבוחר את האישה שאני רוצה ולהיות נאמן לעצמי , להיות בחופש לעשות את מה שאני רוצה .

להיות מטפל בשיאצו , שיאצו זוגות -להרגיש את הלב דופק ,ומאמן כושר אישי ולהפיץ את הבשורת מעגל הגברים

ואתגר שיווה לכל מקום בו אני נמצא .

 

 

 

 

שיאצו זוגות -להרגיש את הלב דופק


שי איל


0772100347  0523646805 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב