כבעלי עסקים קטנים אנו כל הזמן שואלים את עצמנו - מה מייחד אותנו? במה אנחנו שונים מהמתחרים שלנו? איך אנו יכולים לבלוט ולהציג מהו קצת אחר?
אחת הדרכים להיות שונים ומבודלים יכולה להעשות על בסיס תכונות או תועלות - יש לנו מוצר בסיסי שניתן לתאר באופן אובייקטיבי, ועליו "נלביש" תכונות ייחודיות כדי לשדרגו.
לדוגמא: עסק לייצור סבון ביתי מוצק. סבון כחומר מנקה בגודל 8X5X2 ס"מ הוא מוצר הבסיס. התכונות שנוסיף לו יכולות להיות: ריח ייחודי, מרקם, צורה או גודל שונה. אם נבחר לבדל עצמנו על בסיס הגודל, נוכל לייצר סבון קטן מהמקובל, כך שיהיה נוח לשימושם של ילדים ויתאים לגודל כף ידם.
דוגמא נוספת: טכנאי מחשבים שהשירות הבסיסי שלו הוא תיקון מחשבים. כאשר נפתחת אצלו קריאת שירות, התועלת המבדלת שלו יכולה להיות מתן הדרכה על מערכת ההפעלה המותקנת במחשב, או ניקוי פנימי של כל מחשב העובר תחת ידיו, ניקוי המאריך חיי המחשב ותקינותו.
יתכן שלמוצר שלכם אין כרגע תכונה המבדלת אותו. ניתן בהחלט לחשוב באופן יצירתי איזו תכונה שווה להוסיף לטובת בידול משמעותי מהמתחרים. יש לבדוק כמובן שהוספת התכונה אינה מעלה את המחיר במידה כזו שמכירתו תהפוך לבלתי משתלמת, מכיוון שהייצור יהפוך יקר מדי.
תהליך של מיתוג העסק יביא אותך בסופו לידיעה ברורה של מה נכון ומה כדאי להבליט בשונה המתחרים.
נעמה עלי גד גנור - הסטודיו פושאפ - מיתוג עסקים קטנים http://www.push-up.co.il
אחת מבין שתי כותבות של הספר: ממותג - מדריך מעשי למיתוג עסקים קטנים