דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מהי קינאה? 

מאת    [ 16/05/2013 ]

מילים במאמר: 765   [ נצפה 2873 פעמים ]

ישנם  כמה מעגלים שנכון להתייחס אליהם הקשורים כולם  למושג קנאה .

תדמו את הקנאה כמו  כדור (הכדור הזה יכול להיות כול דבר ) .

כול דבר אשר בנוי  מחלקיק קטן אפילו  יותר מהאטום , הכי קטן שקיים ביקום . כול חלקיק הכי קטן שקיים, ויש  בו אנרגיה , אליו אנחנו נמשיל  את הקנאה וכך גם נתייחס אליה.

הקנאה היא כמו  כמו 2 גופים שנמשכים אחד אל השני או מתרחקים אחד מהשני . יש בה מגנטיות, "המפעיל כוח דוחה או מושך על עצם אחר המפיק שדה מגנטי " ישנה דינמיקה של מגנטיות בכול הקשור לקנאה.

קנאה = מגנטיות .

הקנאה היא סוג של אנרגיה אשר:1 ) ממגנטת 2)מפעילה את עצמה.

שני  הדברים הכי חשובים שצריך לדעת בכול הקשור בקנאה, מהסיבה שאם אני שואל שאלה שהיא פרקטית בהבנה ובדרך בה אפשר להתמודד עם הקינאה ,יש צורך  להבין את ה"צורת חיים" שלה.

 ממגנטת זה אומר שאם היא קיימת , היא יכולה למשוך לתוכה עוד ועוד "דברים", להגדיל ולמלא ולהרחיב את עצמה , גדלה והופכת להיות צורה מופשטת חסרת הגדרה ושלילית - כמו סוג של מוטציה . אם הגדילה של אותה אנרגיה ממגנטת (קינאה) לא מבוקרת היא הופכת להיות פגומה והרסנית.

תדמיינו בראשכם את הקנאה כמו חבורת  זומבים שהם חיים  בחושך ואם הם נחשפים  לאור הם נהיים עיוורים והם לא יכולים להתקיים יותר,  ככה מתקיימת הקנאה, כשהיא בהרכב המוטציה שלה, ההרכב השלילי , היא חיה  בחושך. זוהי  אנרגיה של הצד האפל, של כוחות שלילים. 

כמו שיש באטום אנרגיה , כך קיימת הקנאה כחלק ממרכיבי האישיות של האדם . "בילד אין".  אין אדם שנולד בלי קנאה. אדם אשר נולד בלי הקנאה משהו במבנה האישיות הבסיסי  שלו חסר וזה ישפיע על הקשרים שלו מול העולם . למרות שרגש הקינאה הוא לכאורה שלילי והרסני , לאדם יש את האחריות לווסת ולהביא את האנרגיה של הקינאה לנקודת התייחסות נכונה, שאותה נקודת התייחסות תוכל לסמן מה טוב או לא טוב, לדעת לאבחן מה נכון ומה לא נכון ומשם להתפתח ולצמוח קדימה. למשל : קינאת סופרים היא ההמרה החיובית של אותה אנרגית קינאה.

המדד ניתן לבדיקה : 1.אני  מול הסביבה 2.לבדוק את עצמי  מול מערכות היחסים שלי . המקום של נקודת התייחסות מסייע לי לבדוק אם אני בכיוון החיובי ,אם עשיתי דברים נכון, אם התקדמתי . גם בדיקה שלי מול עצמי, וגם מול מישהו אחר .

 

הקינאה "מפעילה את עצמה". הכוונה שאם יש לי איזשהי תבנית :"נקודת ההתייחסות למה שאני חושב שיעשה אותי מאושר ואין לי " ,איפה שאין לי את אותו הדבר שאני חושב שיעשה אותי מאושר , אז הקנאה מפעילה את עצמה,קופצת . ואז מה אני צריך לעשות כול הזמן ?לשנות את נקודת ההתייחסות שלי למה יעשה אותי מאושר .

אם  באמת אני מקנא בדבר שבאמת אמור לעשות אותי מאושר ,במקרה  כזה הקנאה מפעילה את עצמה ,אבל זו קנאת סופרים תרבה חכמה .זה הפעלה חיובית וזה ידחוף אותי להשיג את הרצון שלי .

שאני לא מודע הקנאה מפעילה את עצמה כול הזמן בצורה שלילית. אם זה יושב על נקודת התייחסות שגויה אז מפעיל שלילי. ואם זה נקודת התייחסות חיובית אז זה מפעיל חיובי .

 חומר למחשבה :

איך מרגישה הקנאה?

ברמה הפיזית שלנו אנו חווים ההתכווצות פנימית שנוצרת אצל האדם פנימה בגוף. יש איזושהי התכווצות פנימה בנשמה וההתכווצות הזאת בזמן שהיא מתאספת פנימה היא  מושכת ואוגרת לתוכה  אנרגיה שלילית ופולטת  אותה  החוצה בעוצמה רבה יותר, כלפי אותו אדם שהאדם מקנא לו.

בנוסף לכך, זוכרים את המגנטים?  הצד השני שקינאו בו עם העבודה העצמית שלו היא נמוכה אז המגנטיות שלו תמשוך זאת אליו וכל השליליות של האחר תחלחל פנימה ותחליש אותו יותר. אם העבודה היא חזקה ונעשית באופן יומיומי, אז אנחנו מפוגגים אותה כמו פנס שמאיר בעלטה ומשתלט על החושך ועל האנרגיה שלה.

הצד החיובי של הקנאה היא במצב המאוזן שלה, כאשר היא דוחפת קדימה את האדם. נקודת ההתייחסות היא אני מול הסביבה ואני מול ההתפתחות שלי. כאשר הקנאה מגיעה ממקום של שלמות היא מתחברת לאנרגיית החיים ומזרימה אותה קדימה. הקנאה זה אנרגיה השוואתית אבל ממקום חיובי ,ממקום אינטואיטיבי לא ממקום שכלתני . כי מקום שכלתני הוא המקום החומרי כמו כסף, עלויות והחוויה שלי ביחס לזה.  דברים שאני זוכר כמה זה עלה לי או את החוויה האחרונה שהייתה לי.

כאשר אני משתמש בקנאה בצורה החיובית שלה, אני ארגיש התרוממות רוח, גירוי למשהו שאני רוצה לעשות. לא תהיה קיימת תחושת הכיווץ שהזכרנו קודם. ההתכווצות בבטן מזכירה לנו שאנו נמצאים במקום הלא טוב שלנו, הפאסיבי והלא מתפתח .

כמה מאיתנו נסענו ליד מכונית פאר או ספורט שפעילה לנו איזשהו כפתור? אם זה קרה לכם והרגשתם נפילה של האנרגיה ותחושה אשר מוציאה ממך צדדים לא טובים, אז בודאות אתם נמצאים בצד השלילי של הקנאה.

 

מקור: מודל הספירל.

* שני מאמרים נוספים בנושאי הקינאה:

כלים להתמודדות עם הקינאה.

הקינאה, אני, והסביבה הקרובה.

שירן רז . יועצת לאנשים פרטיים באתגרי החיים ולאנשי עסקים ופוליטיקאים בישראל ומחוצה לה, מלמדת את מודל הספירל (פרי פיתוחה) ביחידים ובקבוצות, מטפלת בהיליניג, מעבירה סדנאות והרצאות לחברות וארגונים, בהכוונה לקראת מנהיגות מצליחה.   בעברה שימשה ככלכלנית ומנהלת כספים בארגונים מובילים. הפעילות מרתקת מעניינת ונוגעת בנושאים רלוונטיים. הפעילויות מועברות בארץ ובחו"ל.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב