דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מדריך: הטכנולוגיה שמאחורי המדפסות הביתיות 

מאת    [ 14/05/2013 ]

מילים במאמר: 609   [ נצפה 1806 פעמים ]

שוק המדפסות הביתיות ברחבי העולם מחולק כרגע בין המשתמשים במדפסות הזרקת דיו לבין אלו המעדיפים מדפסות לייזר. בנתיים בשוק העסקי יש יתרון מובהק למדפסות הלייזר החסכוניות בנפח הדפסה גדול ובבתי המשתמשים לרוב נמצא מדפסת הפועלת על עקרון של הזרקת דיו. במאמר זה נסקור את שני המוצרים וננסה לסייע לכם להחליט מה טוב יותר בשבילכם.

שני סוגי המדפסות העיקריות, לייזר והזרקת דיו, חולקות עקרון בסיסי- המדפסת מעבירה נייר דרך חלל פנימי בעזרת גלילי הסעה ותופסנים, הנייר עובר בקצב קבוע מול ראש ההדפסה שנע באופן אופקי שמאלה וימינה על הנייר ומדפיס אותיות או תמונות שורה אחת בכל פעם. המדפסות שונות ברמות הדיוק שלהן, בכמות ואיכות הצבעים שהן מפיקות ואפילו בטכנולוגיות המאפשרות את ההדפסה עצמה אך כולן משרתות את אותה המטרה.

מדפסות הזרקת דיו

מדפסות הזרקת הדיו הפופולריות משתמשות במחסניות מיוחדות מהן הן שואבות דיו ובעזרת מזרקים דקים יותר ממחט מחדירות נקודות דיו מזעריות אל הדף. חלק ממדפסות הזרקת הדיו עושות שימוש בחימום הדיו כדי ליצור בועות הפוקעות בקצב גבוה בקצה המזרק ויוצרות את נקודות הצבע על הנייר, וחלקן כמו במקרה של דיו למדפסת ברדר משתמשות בגבישים הרוטטים בתדירות קבועה תחת זרם חשמלי וכך מאפשרות לזרם קטנטן של דיו לזלוג דרך ראש ההדפסה. המדפסות עצמן יכולות לפעול ולייצר הדפסים באיכות גבוהה על שלל סוגי נייר ומשטחים, ובאופן כללי המחיר לצרכן של מדפסות הזרקת דיו נמוך יותר משמעותית בהשוואה למדפסות לייזר.

נקודת החולשה המרכזית של המדפסות הללו היא עלות הדיו שהן צורכות, מיכליות דיו למדפסת מקוריות הן ללא ספק הוצאה משמעותית מאד היכולה להגיע מעבר לאלף שקלים בשנה למשתמש ביתי ולסכומים גדולים הרבה יותר להדפסה בנפח עסקי. עם זאת, כיום יש אלטרנטיבה זולה יותר בצורת דיו חלופי ומיכלי דיו ממוחזרים (מיכלים ריקים שעוברים תהליך שיחזור ומילוי), ראשי הדיו הללו נמצאים בשפע גם בחנויות וגם באתרי האינטרנט השונים המתמחים בנושא וקל מאד לרכוש אותן במחיר שבדרך כלל סובב את מחצית עלות ראשי הדיו המקוריים.

מדפסת לייזר

בניגוד למדפסות דיו המזריקות דיו נוזלית על גבי הנייר, מדפסות לייזר משתמשות בטונר המלא בדיו בצורת אבקה דקה. עקרון הפעולה דומה לזה של מכונת הצילום: האובייקט המיועד להדפסה מועבר אל זיכרון המדפסת ומומר לרצף של פיקסלים, כל נקודה מקבלת זרם חשמלי על פי הצבע שלה- פיקסלים בלי צבע לא מקבלים חשמל בעוד שפיקסלים צבועים מקבלים זרמים בעוצמות שונות בהתאם לצבע המבוקש, ולבסוף תוף ההדפסה המתכתי שמשיק לטונר מסתובב ומשחרר את האבקה המתחברת לנייר לפי עוצמת הזרם החשמלי. אלו הן מדפסות מהירות ברזולוציה גבוהה וחסרונן המשמעותי ביותר הוא עלותן הראשונית הגבוהה מאד, עלות הטונרים נמוכה יחסית למדפסות הזרקת דיו וגם כאן ניתן לחסוך עלויות נוספות על ידי רכישת טונרים חלופיים בחנויות ובאתרים המתמחים בכך.

ראוי לציין שבמשך עשורים מדפסת הלייזר הדפיסה בשחור ולבן בלבד, ולמרות שהיום ישנן מדפסות לייזר צבעוניות איכותיות היתרון היחסי בעלויות החומרים המתכלים וגם במהירות ההדפסה עדיין מתבטא בעיקר בהדפסת נפח מסמכים גדול בשחור ולבן. מדפסות הלייזר הצבעוניות הזולות ביותר עולות כפי שלושה ממדפסות הזרקת הדיו הצבעוניות הזולות ביותר, מה שמבהיר את הפער הטכנולוגי בין שני הסוגים.

העתיד - הדפסת חומרים מורכבים

בשנים הקרובות נראה מהפכה תעשייתית חדשה, כך נראה, עם הגעתן של המדפסות והסורקים התלת מימדיים לשוק הביתי והעסקי כאחד. מכונות שעד היום היו נחלתם הבלעדית של מפעלים גדולים וחברות שנזקקו ליצירת אבות-טיפוס ודגמים לפני הכנסת מוצר לייצור סדרתי הופכות לציוד ביתי שכל משתמש יכול לרכוש בעלות לא גבוהה (פחות מאלף דולרים כרגע). 

המדפסות התלת מימדיות לוקחות את עקרון הזרקת הדיו לרמה חדשה אבל במקום להזריק דיו, הן מזריקות מגוון חומרים פלסטיים וקרמיים בשכבות כדי ליצור חפצים ועצמים תלת מימדיים לפי הוראות ממוחשבות. מחפצי נוי ועד אביזרים וכלי בית, מחלפים למכשירים שניזוקו ועד להדפסת רקמות אנושיות בניתוחים- הטכנולוגיה החדשה תשנה את האופן בו נחיה את חיינו, כנראה אף יותר משהשפיעו בזמנן המדפסות הראשונות על האופן בו ניהלנו את המידע שלנו. 

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב