דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מתי מרכיבים כתר או גשר על גבי שתלים דנטלים 

מאת    [ 13/05/2013 ]

מילים במאמר: 447   [ נצפה 3417 פעמים ]

במאמר זה מטרתי להסביר למתרפאים המגיעים אל מרפאת השיניים בבאר שבע "מדוע התהליך לקבלת כתר על גבי שתל דנטלי לוקח לעיתים יום אחד ובמקרים אחרים, ההמתנה יכולה  להגיע אפילו עד שנה או שנתיים?"  כדי להבין את השיקולים והתשובה נדרשת הבנה של התהליך מעקירת השן , הכנסת השתל ועד לשיקום עם כתר או גשר על גבי שתלים.
אחת המטרות בזמן עקירת שן היא לשמור על סביבת העקירה כמה שיותר בריאה ובצורתה הטבעית. כלומר: לשמור על העצם שמחזיקה את שורש השן והחניכיים שעוטפים אותה. כאשר יש נזק מראש לעצם או לחניכיים כתוצאה מזיהום או מחלת חניכיים, עדיף לשפר את סביבת העקירה לפני יום ההשתלה. תהליך השיפור כולל ייצור עצם או חניכיים ויכול להמשך 2-6 חודשים. במקרים שהעצם וחניכיים בריאים והפגיעה ממוקמת בשן לעקירה בלבדוהחסך האסטטי מאוד בולט,  ניתן לעתים קרובות להכניס שתל ביום העקירה. במושגים של רפואת שיניים זה נקרא  "שתל מיידי".
ניתן לקרא עוד בקישור הבא: ניתוחי חניכיים וייצור עצם.
בזמן ההשתלה, רופא השיניים מנסה להכניס את השתל לתוך העצם באופן שייתן אחיזה מקסימאלית ולמקם אותו כמה שיותר קרוב למיקום ולכיוון הקודמים של השורש שנעקר.  חשוב לזכור ש:


    • השתל מחליף את השורש שנעקר ולא כותרת השן.  לכן, בסוף ההשתלה, השתל נמצא  בגובה העצם ובכלל לא רואים את כותרת השן בפה. בשלב הזה השתל נשאר במנוחה.
    • העצם שאוחזת את השתל תמיד נפגעת מהכנסת השתל ולכן האחיזה של השתל בתוך העצם תיחלש במשך השבועות הקרובים ורק אז תתחזק בתהליך של 2-5 חודשים נוספים.
    • שתל שזז נכשל!  לכן, כדאי לנטרל או לצמצם כוחות על השתל עד שהאחיזה מגיעה לחוזק המקסימאלי.

שלב אחרון של התהליך, הינו שחזור על גבי שתלים. שלב זה כרוך בחיבור מבנה וכתר לשתל. בשלב זה השתל נכנס לתפקוד ומיצר את האסתטיקה. זה גם השלב שבו המתרפא מעמיס כוחות על השתל ואנו בוחנים האם השתל נקלט.
עכשיו, אתם מבינים את הסיבה לחשיבות תקופת המנוחה לאחר השתלת השתל. מתי ואיך אנו בכל אופן מרכיבים את הכתר/גשר לפני סוף הקליטה?
יש אפשרות לייצר אסטטיקה עם הפחתת עומס על ידי הרכבת כתר זמני נמוך יותר משן המקורית שלא ייגעת השיניים בלסת הנגדית. אנו קורים לזה "שיחזור מיידי". תנאי הכרחי לשיחזור מיידי הוא מספיק שיניים צמודות וחזקות אשר יכולות  לעמוד בעומס עד בניית כתר/גשר קבוע על השתלים שיתפקד וייתן תמיכה כמו השן מקורית.
אנו יכולים לחזק מספר שתלים שעדיין חלשים דרך גשר זמני שמקבע בין השתלים. להסגת מטרה זו, דרושים מספיק שתלים שמפוזרים כמה שיותר סביב הפה כדי לחלק את הכוחות כמה שיותר. במקרה כזה אנו משתמשים במונח "העמסה מיידית".

לסיכום במאמר זה ניסיתי להסביר את השיקולים


    • לעקירה והשתלת שתל מיידי לעומת, עקירה ולאחריה המתנה על מנת לאפשר יצור ושיפור העצם או חניכיים ורק בשלב מאוחר יותר הכנסת השתל.
    • מתי כדאי לבנות כתר/גשר על שתלים.

דר' בארי גוטרמן - רופא שיניים בבאר שבע, מנהל מרפאת שיניים בבאר שבע ברח' חטיבת הנגב 26 באר שבע, טל. 08-6270041בקרו באתר האינטרנט: http://www.xn--4dbacabt3aaa4b4a5ap8clhj.co.il/




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב