דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ההפתעות של בבילון 

מאת    [ 13/05/2013 ]

מילים במאמר: 901   [ נצפה 1883 פעמים ]

אלון כרמלי בכנס אופנהיימר- האם "המודל החינמי" של בבילון יביא את האקזיט?

 

 

מניית בבילון הפכה בשנה האחרונות ל"שק החבטות" של הבורסה. הסיבה: קושי יכולת לשער לאן הולך שוק סרגלי הכלים לאור התקנות המחמירות של גוגל,ובשל ההנפקה שנדחתה.

 

בתאריך ה11.5.13 הרצה מנכ"ל החברה ,אלון כרמלי, בכנס אופנהיימר ואמר דברים מעניינים.

 

על החברה:

 

בבילון הפכה את עצמה למודל חינמי בחמש שנים האחרונות והעלתה את ההכנסות ל180 מיליון דולר בחמש שנים,העיסוק העיקרי שלנו זה לתת מודל אפקטיבי להרבה חברות אנו מתמקדים ונותנים מענה טוב דרך שירות סרצ' ובנרים. הגענו לנקודה שעוברים אצלנו  1% מכלל הגולשים בעולם. אנו בין 30 אתרים הפופולאריים בעולם. עיקר הנפח שלנו זה ברזיל, מקסיקו,הודו,פולין וטורקיה.

 

הצרכנים:

 

הצרכנים רוצים אין סוף אפליקציות חינמיות  ושזה יהיה נעים להתקנה והסרה. אנו נפגשים עם מעל 100 מיליון יוזרים כאלה,

העוגן-אנו לא מאבדים מהם. החלק הארי הוא יוזרים שאספנו במהלך השנים ולכן גם לא נאבד אותם בתקופה הנראית לעין.

 

שותפי הפצה ב3 קטגוריות-

 

מפתחי אפליקציות כדוגמת סקייפ,או משחק, גם למובייל וגם לPC, אנו רושמים להם צק בסוף החודש והם מעדיפים לא לרדוף אחרי מודל עסקי ולקבל את הכסף ישר מאיתנו. וגם בגלל שאנו צומת של מידע אדיר –זה עוזר לעסק שלהם. הידע שאנו נותנים להם שווה הרבה.

 

היום לכל ילד שפיתח אפליקציות- יש להם זכות קיום. לא צריכים מערך משרדים יותר.

 

שותפי מוניטיזציה- גוגל,יאהו,ביידו ינדקס- הם רוצים נפח של מאות מיליוני יוזרים, מתוקף ההמקצעות בנושא שפות-אנו יודעים להעניק שירות טוב יותר.

 

איפה אנו בציר הזמן:

 

כ20% לא בא מסרצ'. סגרנו עם גוגל בשנת 2007, ובכל צומת  איכשהוא גוגל ניצחה עבורנו בערך של היוזר. ב2012 מעל 70% מההכנסות באו מגוגל.

 

כמה תהליכים בשוק גרמו לנו לקחת החלטה לפזר,גם אם זה על חשבון צמיחה לטווח מסוים, והתהליך להשקיע באפליה מתקנת –במערכות היחסים האחרות, שהמערכות יעבדו טוב עם יותר משותף אחד, גם במחיר של טיפה פחות ערך מכל לקוח.

עד סוף השנה לא יהיה אף שותף שיספק לנו יתר מ40% מההכנסות ואנו בכיוון לשם. 3-4 שותפים גדולים ועוד המון קטנים.

 

האירוע הזה גלובלי, מה שקורה בעולם הסרצ ניתן כוח אדיר לסרצ לא ממותג. אנו מכירים את השמות גוגל ויאהו, אבל בלי ששמנו לב השוק שאיננו ממותג מחזיק בין 20-30 אחוז נשלט ע"י חברות כדוגמת בבילון,אסק,פריון, וקונדואיט.

 

האירוע הזה קרה בזכות האפליקציות החינמיות, והכי אפקטיבי זה הפרסומת בסרצ. את התעשייה הזו קצת קשה לנתח כי שמסתכלים על קומסקור ואלקסה מאד קשה לנתח, הדברים זזים. עבודת הניתוח לא פשוטה. ואנו מסיתים תנועה לפי רצצוננו לאן שאנו רוצים, זה משחק מאד פתוח היום ויש לו קרב אדירים על המרקט. הקרב מביא לזה ששחקנים נוספים קיבלו אופטימיות בעיניים, חשבו שיש רק גוגל, ורואים את יאהו נלחמת ,אני לא נביא אך יודע שאנו ממוקמים במקום מעניין עם כמות היכולות שלנו.

 

המודל העסקי:

 

כשאתם מתייחסים לגוגל עם 65% מהטרפיק, כשאתה מחזיק 5% מהמרקט-ההכנסות שלך נמוכות מ5% מהעוגה.מה שצריך להבין שמישו מחזיק ב5% ומשתפר ב1%, בכסף זה הרבה יותר משמעותי מ20%, מה שברור שהכדור מתגלגל ואנו בתהליך של פיזור אני יכול להגיד לכם ששותפים שהעברנו להם כמות גדולה של יוזר רואים שאותו יוזר שווה יותר, היתרון הגדול שלנו שהBI שלנו אין לו אח ורע בישראל. צריך לקחת בחשבון שאנו בצומת שחשוף להיצע וביקטוש באון ליין מדיה, מפרסמים אצלנו במאות אלפי דולרים ב200 מדינות.

 

אנו דואגים לרווח ורווחיות, גם אם זה תקופה מסוימת על חשבון צמיחה.

 

על הרגולציות של גוגל:

 

גוגל לקחו צעד אחד רחוק מידי, הם צריכים לקחת אחורה.להוציא מהם טרפיק זה גם לחץ עליהם. בסופו של יום זה יעשה טוב לתעשייה שהם עושים סדר.

 

מובייל:

 

הרוב בחינם ואין מודלים עסקיים משמעותיים. הכסף עוד לא שם.אף אחד לא שופך שם כסף כרגע-זה ייקרה.אנו בודקים האם הכלים שלנו עובדים שם,

הכסף עוד לא שם,אנו צריכים לעשות זאת נכון ולא לעשות את זה כמו סטרט א.יש לנו מיליוני יוזרים במובייל.

 

 

רכישת החברה החדשה:

 

אין לנו עוד מה לפרט על הרכישה שאנו עושים שכרגע היא לפני סגירה, מטרתה לשפר את הפרסונליזיציה של דף הסרצ' כדי לקחת את היוזר איתנו.

 

 

למרות שנראה כי כרמלי לא אמר דבר חדש, לדעתי הוא אמר דברים רבים משמעותיים:

 

1 השורה התחתונה והמדהימה- אחד מהסיבות שבבילון העבירו טרפיק ליאהו, היתה כדי להעניש את גוגל על הפגיעה בבבילון. כרמלי אמר זאת מפורשות ואני אפילו לא צריך פה ניחושים שלי...זה מתחבר לי מצויין עם מה שאמר האנליסט ערן יעקבי בראיון איתי שגוגל מתחילה לקחת צעד אחורה בכל מה שקשור ברגולציה שלה,את התשובה הכי טובה נראה בחוזה החדש של בבילון עם גוגל אם ייחתם.

 

2. בבילון היום בין 30 האתרים הגדולים ביותר. הדירוג שלה לא נפגע- היא רק הסיטה מהטרפיק ליאהו מגוגל. הרווחיות שלה מיאהו גדולה יותר שכן חלוקת ההכנסות שלה אינה 50-50 אלא 80-20 לטובתם במקרים מסוימים עם יאהו.

 

3.בבילון מנסה "להנגיש" את עצמה ליוזרים,ובכך להיות יותר "ידידותית" שזו אולי החולשה הגדולה שלהם ,ולכן הרכישה שלהם היא בנושא הזה.

 

4. בבילון מנסה להיות מפעל של הוצאת אפליקציות ובכל להביא עוד טרפיק על ידם.יש לה גם אפשרות למזג אותם אליהם בשל הקופה הדשנה שהם מחזיקים שצפויה לעמוד בסוף השנה על 250 מיליון ש"ח על פי ההערכות האנליסטים.

 הכותב הינו בעל אתר ישראל בורסה

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב