דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עלייה של 322% במספר המתנדבים בלקט ישראל 

מאת    [ 13/05/2013 ]

מילים במאמר: 307   [ נצפה 2977 פעמים ]

"כשהתחלנו את הפעילות לפני שנה וחצי לא יכולנו לשער שנגיע  לשיתוף פעולה יוצא מגדר הרגיל. ב 2012 הגיעו להתנדב בחווה החקלאית הממוקמת באדמות מושב נהלל בעמק יזרעאל 12,000 מתנדבים מכל מגוון הקשת של החברה הישראלית, החודש חלה עלייה של 322% במספר המתנדבים שהצטרפו אלינו לעומת שנה שעברה, מספר גיא יהושע, מנהל פרויקט הלקט בלקט ישראל.

עוד הוסיף: "מרגש לפגוש בשדות מגוון כל כך רחב של אנשים שונים שמתאחדים ולו לכמה שעות של מטרה משותפת. שיא הפעילות התרחש בפסח האחרון – כאשר ביום קטיף אחד הגיעו 1200 מתנדבים מכל קצווי הארץ,  סיימו לקטוף 27 טונות של סלק והותירו את השדה ריק מיבול במהירות מפתיעה."

"קבוצת מתנדבים יוצאת דופן שמגיעה אלינו בקביעות היא קבוצת מתנדבים בני 55-70 מקהילת יוצאי אתיופיה ביקנעם. כל שבוע הם מגיעים, ובמסירות רבה עוסקים בקטיף ומסייעים לנו, יחד עם מתנדבים נוספים. אנו פוגשים במתנדבים שכבר מגיעים באופן קבוע, אחד מהם הוא תושב קיבוץ נחשולים שמגיע כל חודש ביום שישי בבוקר עם ילדיו, זאת למרות שהילדים לומדים באותו יום. לדבריו הקטיף הוא שיעור חשוב הרבה יותר".

מרגש לפגוש את המתנדבים ולראות עד כמה הם נהנים להצטרף לפעילות הקטיף, זאת כאשר בפסח יש מגוון כל כך גדול של פעילויות המוצעות למשפחות, הם בוחרים לבוא לעבוד בעבודה מאמצת ולתרום לקהילה".

ארגון לקט ישראל, בנק המזון הלאומי, ארגון גג המספק מזון ותמיכה מקצועית ל 170 עמותות ומוסדות לנזקקים, השיק לפני שנה וחצי מיזם חדש במושב נהלל  -  גידול עצמי של ירקות לנזקקים.  במסגרת המיזם, חכר הארגון כ-150 דונם של אדמה חקלאית, בה צוות "פרויקט הלקט" זורעים ומעבדים במהלך כל השנה מגוון גדול של ירקות דוגמת סלק, תירס, עגבניות, צנון, כרוב, לפת, בצל ועוד.

את היבול אותו קוטפים אלפי מתנדבים מרחבי הארץ מקרב משפחות עם ילדים, חברות עסקיות, בתי ספר, בסיסי צה"ל ועוד, מעביר צי משאיות הארגון לחלוקה בקרב 170 עמותות ומוסדות לנזקקים בכל רחבי הארץ.  כל התוצרת מועברת לעמותות ללא תמורה.

 

**********


לקט ישראל  תומך בעשרות אלפי אנשים מדי יום באמצעות עמותות סיוע לנזקקים. הארגון מקיים מגוון פעילויות ארציות המבוססות על ניצול עודפי מזון, החל מקטיף בשדות חקלאיים ואיסוף מזון מבושל ואפוי, ועד לתמיכה מקצועית בתחום בטיחות המזון ותזונה נבונה. כל זאת תוך דאגה לשמירה על איכות הסביבה.


 


בישראל חיים למעלה מ- 1.8 מיליון אנשים שאינם זוכים לתזונה מספקת, בניהם יותר מ- 850 אלף ילדים. לקט ישראל שם לו למטרה לספק מזון, תשתיות ותמיכה מקצועית לעמותות לנזקקים. הארגון הוקם כמיזוג של שתי עמותות המזון המובילות "משולחן לשולחן" ו"לקט בנק מזון", והוכר ע"י רשת בנקי המזון הגלובלית  GFN, ארגון הפועל לחיזוק עמותות מזון ברחבי העולם,כבנק המזון הלאומי של ישראל.


 


לפרטים נוספים: יעל בן-חמו , דוברת לקט ישראל , 09-7441757 , 052-7433534




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב