דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הפגת כאב על ידי תנועה בשיטת פאולה 

מאת    [ 12/05/2013 ]

מילים במאמר: 566   [ נצפה 2089 פעמים ]

הפגת כאב בשיטת פאולה נעשית על ידי הנעת הגוף בדרכים לא מתוכננות. אחד העקרונות החשובים בשיטת פאולה הוא תרגול המעודד את הגוף ליצירת קשרים בין השרירים הטבעתיים לבין עצמם. התעוררות הקשרים בין השרירים הטבעתיים מתרחשת במיטבה במצבי שכיבה. שכיבה על הגב היא עמדת המוצא הנפוצה ביותר לתרגול השיטה. בשכיבה הגוף רפוי יחסית למצבים אחרים, תגובות נוספות המתרחשות במקביל לתרגול המכוון מורגשות ביתר קלות וכן עולה יכולתו הטבעית של הגוף לנוע ללא תכנון. יחד עם זאת מקצת מהתרגלים שמתנסים בתרגול שיטת פאולה בשכיבה בלבד נוטים להמעיט בתנועה כללית של הגוף ואינם מחפשים אפשרויות לעבור משכיבה לעמדות מוצא נוספות. עמדות מוצא הכוללות שכיבה ומעודדות תנועה חופשית הן לדוגמה: הטייה של הידיים לאחור ואחיזה במיטה בשכיבה על הגב, עצימה חזקה של העיניים. הנחת הידיים על העיניים וחזרה למצב זה כמה פעמים. וכן החזקת ברכיים בעזרת הידיים בשכיבה על הגב כשהידיים מונחות מצדי הברכיים.  בכל אחת מעמדות המוצא האלו ניתן לשלב תרגילים או לחכות ולאפשר לגוף לנוע באופן לא מתוכנן הנדרש מעמדת המוצא או ממצב הגוף. (לאנשים שאינם מכירים את שיטת פאולה יינתן הסבר על התרגילים שהוזכרו כאן בהמשך המאמר.

התרגול המשלב עמדות מוצא שונות בישיבה נעשה על גבי מזרון המונח על הרצפה או על גבי מיטה נמוכה, רחבה ויציבה המזמנת מעבר ממצב הישיבה למצבי תנועה משתנים. מובן שמצבי הישיבה מותאמים לצורכי המטופל. בין מצבי הישיבה השכיחים נמצאים ישיבה בקרוס רגליים, עמידת צפרדע, ישיבה על הברכיים כשהישבן מונח על העקבים והבהונות נדחפות אל המזרון.

סוגים של מצבי עמידה כעמדות מוצא לתנועה הם: עמידה על ארבע כאשר הברכיים והמרפקים מוחזקים ישרים ללא קיפול תוך כדי העברת המשקל בין הידיים לרגליים. עמידה ישר בעיניים עצומות, עמידה תוך כדי הנחה של הידיים על העיניים. עמידה על ארבע והחזקת הקרסול על ידי אחת הידיים. עמידת צפרדע הכוללת הנחת המרפקים על הברכיים,

במסגרת התרגיל "ידיים על העיניים" שהוזכר קודם לכן מתבקשים המתרגלים להניח את כפות הידיים על העיניים כך שהאצבעות תהיינה על המצח וכפות הידיים לא תלחצנה את העיניים. בדרך כלל במהלך תרגול פאולה מומלץ להשתמש בתרגיל זה בתחילת התרגול ובסופו וכן בין תרגיל לתרגיל. לנשים בהריון מומלץ לשכב כך זמן ארוך יותר מהדרוש לרוב האנשים המבצעים את התרגיל בין תרגילים. הניסיון הראה שהשכיבה עם ידיים מונחות על העיניים מעודד תנועות שונות בגוף הממשיכות את התרגיל או מפעילות אזור שדרושה לו פעילות. על ידי תרגיל כזה ניתן לאפשר לגוף לטפל בעצמו שלא דרך המחשבה.

שילוב התרגילים בעמדות המוצא השונות מעודד שילוב בין מצבי התנועה של הגוף כולו לפעילותם של השרירים הטבעתיים באופן חופשי.

התרגיל " עצימה חזקה של העיניים" שהוזכר קודם לכן יכול להיות מובן למתרגלי שיטת פאולה בשתי דרכים לפחות, האחת לחיצת העפעפיים העליונים כלפי העין ועזיבתם, בתרגיל זה לא מדובר בכיווץ אלא בהפעלה של העפעפיים העליונים ביחס לתחתונים. כיווץ חזק של העיניים הוא האפשרות האחרת, בתרגיל זה העפעפיים העליונים והתחתונים גם יחד פעילים, כבכל תרגילי פאולה מומלץ לתת לגוף אפשרות לסייע לתנועה, כלומר סביר להניח שהפנים ישתתפו באופן מלא יותר מאשר בתרגילים אחרים שכן למי שאינו מכיר את התרגול יש צורך בעבודה חזקה כדי להרגיש שפעילותו נכונה.

תרגיל נוסף שהוזכר קודם לכן ודורש הבהרה הוא " החזקת ברכיים בעזרת הידיים בשכיבה על הגב כשהידיים מונחות מצדי הברכיים." אנשים רבים נוטים לשלב את האצבעות של שתי הידיים כשהם מנסים לבצע את התרגיל. מומלץ לא לחבר בין הידיים בשום צורה.

בשיטת פאולה חזרות רבות על תרגיל אחד ללא ספירה חשובות ביותר, כל תרגיל שהוזכר במאמר זה מיועד להעשות שוב ושוב כמיטב יכולתם של המתרגלים.

 

 

http://paulamethod.blogspot.com/


בבלוג זה מוצגים פרטים שונים על הכותבת, סמדר נבו ומאמרים נוספים פאי עטה




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב