דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


צד ג' לא מודה באשמה בעת תאונת דרכים. מה עושים? 

מאת    [ 12/05/2013 ]

מילים במאמר: 529   [ נצפה 5375 פעמים ]

אתם נוהגים במכונית שלכם, מרוכזים לחלוטין בנהיגה, כשלפתע רכב אחר מגיע ופוגע בכם. לאחר מספר שניות של פאניקה, אתם מבינים שיצאתם ללא פגיעות גוף. הרכב, לעומת זאת, נפגע גם נפגע. אתם ממהרים להחליף פרטים עם הנהג האחר, ומגלים שגם לו יש ביטוח חובה, ואפילו ביטוח צד ג'. הבעיה היא שגם אם לכם ברורה אשמתו, בשלב מסוים בהליך הוא מתנער ממנה לחלוטין. מה הפתרון לכך? 

הבנת שדה המשחק

כצעד ראשון, נדרש מאיתנו להבין את החוקים הדינמיים של ביטוח צד ג'. ובכן, זהו אחד משלושת הסוגים של ביטוח רכב, יחד עם ביטוח חובה או ביטוח מקיף. בעוד השניים הראשונים מתייחסים, בהתאמה, למצבו הפיזי של הנהג ולזה של הרכב שלו, ביטוח לצד ג' מיועד לגורמים השונים המיועדים לתאונה. הכיסוי שהוא מעניק הוא כנגד תביעות עתידיות של צד שלישי, הנפגע מהתאונה, בגין פגיעה ברכב שלו. 

שאלת האחריות היא שמשחקת כאן התפקיד המרכזי: הנהג שיימצא אחראי לתאונה, הוא זה שישלם את הפיצוי (עם או בלי חברת הביטוח שלו). כאמור, לאחר כל תאונת דרכים, מתחיל שלב החלפת הפרטים. במהלכו, או אפילו לאחר מכן, עלול אחד הצדדים לטעון כי אינו אשם בתאונה. עובדה זו מסבכת מאד את ההתנהלות של חברות הביטוח. 

אין הודאה באשמה. מה עושים?

אנשים אשר נתקלים במצב מסוג זה, שאינו נוטה להיות פשוט כלל וכלל, יכולים לבחור במספר דרכי פעולה. ברור כי המורכבות של האירוע עלולה להביא להתארכות ההליך, כשברקע בוודאי זקוקים לכספים עבור התיקונים או הטיפולים. 

אפשרות אחת היא בכל מקרה להפעיל את תביעת ביטוח מהסוג המקיף, באם קיימת, ולאחר מכן לדרוש, במסגרת תביעת צד ג', מהצד השלישי לשלם את הסכום הזה. על אותו עיקרון, ניתן גם לשלם עבור ההוצאות האלה באופן עצמאי, ולאחר מכן להציג לצד האחר את הקבלות אשר מפרטות את הסכומים שנדרשו לשם כך. 

כך תגבירו את הסיכויים שלכם

ברוב המקרים, כאמור, עלול הליך התביעה להימשך מספר חודשים, בהם לא מן הנמנע כי הנהג האשם ידבוק בגרסתו. בפרק הזמן שלאחר התאונה, ניתן בהחלט לגבש "ראיות" כנגדו, כלומר, כאלה שיצביעו על אשמתו בתאונה- בהתבסס על נסיבותיה. בתחום של ביטוח רכב, בין אם ביטוח חובה, צד ג' או מקיף, אין תחליף למעשה לתמונות ממקום האירוע. בעיקר של האזור בו נעשתה התאונה, ומצבם של כלי הרכב לאחריה. 

סוג אחר של ראיה, המאפיין בעיקר מקרים אשר מגיעים אל בין כותלי בית המשפט, נוגע כבר לעדויות. לאחר התאונה, מומלץ מאד לגבות עדות מעוברי אורח או נהגים אשר הבחינו בתאונה. למעשה, אפילו אם אין חשש שהמקרה אכן יסתבך, מומלץ לקחת את מספרי הטלפון של העדים הפוטנציאליים. 

מילת המפתח: שקיפות

כאשר פועלים אל מול אדם המסרב להודות באשמה שלו לתאונה, חשוב מאד להיות מתואמים עם חברת הביטוח האמורה. אחד הצעדים הראשונים לאחר התאונה צריך להיות יצירת קשר עם חברת הביטוח, ועדכונה בכל הפרטים של המקרה. זה גם השלב בו רצוי לברר על הכיסויים אשר ניתנים לנהג. גם כאן, ההסכם הביטוחי שלו הוא שיילקח בחשבון: ביטוח חובה ברור שיהיה לנהג. ביטוח מקיף וצד ג'? ממש לא. 

חיוני להתייעץ גם חברת ביטוח חובה, מקיף או צד ג' לגבי דרך הפעולה המומלץ על ידה, ובכל מקרה לנהל חלקים נרחבים מההליך באמצעותה. ישנם מקרים בהם ההתנהלות בין חברות הביטוח, תיעשה מעל לראשם של הנהגים, לעומת כאלה שבהם תידרש מעורבות אישית שלהם. היות ולא ניתן לדעת מה יוליד יום, רצוי להתכונן לכל תרחיש אפשרי.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב