דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אז למה לי שמירה של אחות פרטית?? 

מאת    [ 12/05/2013 ]

מילים במאמר: 545   [ נצפה 3699 פעמים ]

אז למה לי שמירה של אחות פרטית??

רקע

תוחלת החיים גדלה. ציבור הקשישים גדל בהתאם ועם זאת הטיפול במחלות כרוניות תופס מקום נרחב ברפואה. רפואת הקשישים מאופיינת בריבוי מחלות ,בשינוי אופי וסימני מחלות, בעלייה בשכיחות המחלות ובהמשכן. ישנה ירידה קוגניטיבית ופגיעה בחושים. התוצאות בקרב קשישים אלו באות לידי ביטוי בירידה תפקודית ובאובדן העצמאות בחיי היום יום. אלה מביאים לצורך הולך וגדל באשפוז בטיפול במוסדות או בעזרה מתמדת בחיי היום יום.

מדינת ישראל  היא המדינה המובילה בתחום הטיפול הסיעודי הממושך בקשישים. שיעור המטופלים בקהילה ובמשק הבית גבוה במיוחד 86.5% מסך המטופלים הסיעודים לעומת 50.7% בממוצע במדינות ה OECD  (ארגון מדינות מפותחות שרובן מאירופה).

עוד מארגון זה שיעור המיטות לאשפוז כללי נמוך יחסית למדינות אחרות בארגון הOECD  וזאת הסיבה לאישפוזים בפרוזדורים ובמעברים של המחלקות. ישנו ניצול גבוהה מאוד של המיטות
מימון לטיפול בקשיש אינו מימון מלא חלקו מביטוח לאומי או משרד הרווחה או קופ"ח. מעטי מעט מביטוחים פרטיים וכאלה מפיצויי גרמניה אבל ככל רוב רובם נדרשים להוציא מכיסם הפרטי סכומים גבוהים למימון שירותים סיעודיים אלו.

מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מסקר חברתי שבוצע ב2010 נמצא שלמעלה משליש מהאוכלוסייה (37%) סבורים שהנושא העיקרי שבו המדינה צריכה להשקיע כדי לטפל בבעיות הבריאות בישראל הוא הוספת רופאים ואחיות, כרבע (27%) מציינים את הטיפול הסיעודי בקשישים

מצב בבית חולים

ומה קורה בבתי החולים ?? חוסר מקום לחולים , חוסר צוות מקצועי ובעיקר סיעודי, עומס, צפיפות, שחיקה של העובדים שנאלצים לעבוד בתנאים מחפירים. מי שנאלץ לספוג את המצב הזה מלבד הצוות הסעודי והרפואי הם המטופלים ,אותם חולים ששוכבים בפרוזדורים ובמעברים.

אחות במחלקה פנימית מטפלת בכ  12-14 חולים בזמן שהיא  אמורה לטפל בכ 6-7 חולים.ואם מדובר בחולים מונשמים היחס הוא אחות לשני חולים מונשמים שבפועל בפנימיות קורה שאחות אמורה לטפל אפילו ב4 מונשמים ואף יותר. כל זה בא על חשבון זמן המטופל ז"א פחות יחס, פחות שרותיות, חוסר יכולת לזהות בעיות בזמן ולפתורן, פגיעה בטיפול בחולה ועוד.

בארגון הOECD  בממוצע יש 9.2 אחיות לאלף נפש, ישראל נמצאת בתחתית הטבלה עם 4.2 אחיות לאלף נפש.

קופ"ח משלמת לבית חולים על יום אישפוז ממוצע כ 1000 עד 1200 ש"ח תלוי במורכבות החולה. בבית מלון אותו מטופל היה זוכה לחדר טוב עם פנסיון מלא וכל המותרות מסביב . ומה קורה בבית חולים ממשלתי/ציבורי?? לעיתים נוצר מצב שהמטופלים שוכבים בפרוזדורים או מעברים עם חוסר פרטיות, אי נעימות ועוד לא דיברנו על הטיפול לעיני כל.

שמירה/השגחה  של אחות פרטית

נוצר מצב שבו למשפחות שיש אמצעים כלכלים יכולים לאפשר לעצמם או לבני משפחתם שמירה פרטית של אחות או השגחה פרטית של אחות או מטפלת. אם זה לאחר ניתוח ישנו אף החזר חלקי מקופ"ח מהביטוחים המשלימים או מביטוח פרטי .
אתם לא מודעים עד כמה יכולה לעזור אחות פרטית שמשגיחה על בני משפחתכם באותה עת. עד כמה לעיתים כוס תה או רצון להתפנות נהיה כל כך חשוב ויש מישהו בסביבה שיכול לסייע. אותה אחות יכולה לסייע  ולהעיר את תשומת לב של האחיות שעובדות וללחוץ עליהן שיתנו תרופה נגד כאבים כי למטופל נורא כואב.
כל זה נעשה שאנחנו בני המשפחה לא בסביבה לתת מענה לקרוב שלנו כי אנחנו עסוקים בעבודה או עם בני משפחה או פשוט קבר קורסים ולא מסוגלים עוד.
חברת M.S  נותנת שרות של אחיות שמפקחות ומשגיחות על המטופל. שרות של אחות פרטית לאחר ניתוח או אף השגחה במחלקה או בבית המטופל.
צוות מקצועי ומיומן נותן מענה ושירות למטופלים ולבני המשפחה.

 

חברת MEDICAL SERVICE נותנת פתרונות של שירות אחיות מלקיחת דמים בבית הלקוח ועד מתן שירות זריקות  כולל שירות של שמירות פרטיות של אחיות או השגחה של אחות.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב