דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


למה קשה לכם לקבל החלטות? 

מאת    [ 11/05/2013 ]

מילים במאמר: 631   [ נצפה 2300 פעמים ]

קרה לכם פעם שנתקלתם במצב מסוים שבו הייתם צריכים לקבל החלטה אבל קרה אחד משני דברים: או שההחלטה התקבלה אך ורק בדיבור או שהיה לכם קשה מאוד להחליט מה לעשות בדיוק. אני בטוחה שכן קרה לכם ואולי לא רק פעם אחת. וזה קורה לא רק לכם אלא לרוב האנשים. והסיבה?

יש כמה סיבות  -זה יכול להיות בגלל הסיבה שאיננו מגדירים מטרות בחיים שלנו ואיננו יודעים מהן המטרות שלנו, זה יכול להיות בגלל מערכת אמונות שאינה תואמת למה שאנחנו רוצים ורק מעכבת אותנו בחיים, זה יכול להיות כמובן קשור לקו המחשבה שלנו ובכלל לחשיבה היום יומית שלנו, זה יכול להיות בגלל הפרדיגמות שיש לנו בחיים לגבי דברים מסוימים, זה יכול להיות גם בגלל הפחדים אבל ישנה סיבה אחת מרכזית שזה קורה לנו.

זה גם יכול להיות בגלל הההגדרה של "האני" שלנו כאנשים לא החלטיים. הרבה אנשים מגדירים את עצמם כאנשים שקשה להם לקבל החלטות – זאת אומרת בהגדרת הזהות שלהם, הם אנשים שלא יודעים לקבל החלטות מהר ואולי גם נמנעים מלהחליט. האם זה  מספיק רק להגדיר את עצמנו כאנשים לא החלטיים? וגם אם אנחנו מגדירים את עצמנו כך, מה גורם לנו לקחת את התכונה הזו של חוסר החלטיות כחלק מהזהות שלנו?

התשובה היא חוסר ידיעה של מה הם הערכים שלנו. כשאנחנו לא יודעים מה הם הערכים החשובים לנו בחיים, מה הם אותם הדברים שהם בעלי משמעות עבורנו, קשה לנו גם לקבל החלטות חד משמעיות בחיים. אם היינו יודעים מהם הערכים המובילים שיש לנו בחיים, כל אותם הפחדים, האמונות ותפיסות שאינן מקדמים אותנו היו מאבדים מחשיבותם!

מה זה ערך?

ערך זה את אותם הדברים שחשובים לנו בחיים. ערכים הם המצפן שמכוון את ההחלטות שלנו לכן אם איננו יודעים מהם הערכים המובילים והחשובים לנו בחיים באמת, נחווה הרבה מאוד כאב ממצבים ואירועים מסוימים בחיים, נוכל להגיע למצבים רגשיים לא נעימים ולחיות חיים של חוסר הגשמה, תסכול וחוסר צמיחה.

אז מהם ערכים?

אהבה, נתינה, כבוד, יושר,חופש,  אמינות, אחריות, מחוייבות, יצירתיות, למידה, אופטימיות, חיוניות, בריאות, ביטחון ועוד – כל אלו הם ערכים. יכול להיות שחלק מהערכים שכרגע ציינתי הם גם ערכים שלכם ויכול להיות שחלק מהם הם בין הערכים המובילים שלכם. אבל, כאשר אינכם יודעים זאת, אינכם יודעים מהם הערים שלכם, אינכם לקבל החלטות חד משמעיות ולהרגיש שלמים עם עצמכם.

בואו ניקח דוגמה. נניח שיושר זה אחד הערכים המובילים שלכם. מציעים לכם עבודה בתחום המכירות   בו המסר שאתם הולכים להעביר אינו משקף את התכונות של המוצר ובתת מודע שלכם אתם יודעים שזה שקר, שזה לא נכון לומר על המוצר מה שאתם אמורים לומר.

 מה קורה לכם? דבר ראשון יהיה לכם קשה לקבל את ההחלטה בכלל אם ללכת על העבודה הזאת ודבר שני יהיה לכם מאוד קשה בכלל לבצע תהליך המכירה – בגלל אותו הערך של יושר שהוא מאוד חשוב עבורכם.

אם אינכם יודעים זאת שיושר הוא אחד הערים המובילים שלכם ורוב הדברים שאתם עושים הם בהתאם לערכים אלו, למרות שהם בתת המודע שלכם, תרגישו מתוסכלים מכך שקשה לכם להחליט אם לקבל את העבודה גם אם אתם מאוד זקוקים לכסף ודבר שני, תצאו אם הגדרה לא נכונה שאינכם אוהבים מכירות.

אם רק הייתם יודעים שזה בגלל הערך של יושר שהוא כה חשוב עבורכם וכה גבוה בסולם הערכים שלכם, בכלל לא הייתם מתלבטים ומיד הייתם אומרים לגבי העבודה ולא הייתן יוצאים עם הצהרה לא נכונה לגבי המכירות.

ניתן להבחים בין שני סוגים של ערכים – ערכי מטרה וערכים של אמצעים. אם הייתי כאן נכנסת לעומק של הערכים הייתי כותבת ספר שלם.

אבל במקום זה החלטתי לעשות משהו אחר. אם הבנתם את המשמעות של חשיבות  הערכים, ואתם מרגישים צורך לדעת מהם הערכים המובילים שלכם, מה מבדיל בין ערכי מטרה וערכי אמצעים ומהו סולם ערים שלכם, ואולי הייתם רוצים להוציא ערכים מסוימים מהרשימה ולבנות רשימת ערכים חדשה, אני מזמינה אתכם לסדנה ייחודית שבה נדבר על נושא הערכים בצורה מורחבת וגם נדון בהם ונדבר לא רק עליהם.

כל הפרטים לגבי הסדנה כאן בקישור. מספר המקומות מוגבל:

 


http://www.dianabenzvi.com/landing/date-with-yourself


ניפגש בסדנה


דיאנה בן צבי


מורת דרך להגשמה עצמית




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב