דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


צריכת שירותים מרחוק 

מאת    [ 13/02/2008 ]

מילים במאמר: 889   [ נצפה 3113 פעמים ]

תגיות: pCon, שירותים, תוכנה, אינטרנט, SaaS

המסר העיקרי הוא - במקרים רבים, אין לארגון את היכולת להעסיק ולפתח פתרונות בארגון עצמו, בין אם בגלל בעיות תקציב ובין אם בגלל מחסור בכוח אדם מקצועי מספיק. פתרונות הנצרכים מרחוק מספקים מענה טוב לשתי הבעיות הללו, כאשר ארגונים יכולים לשכור שירותים, וליהנות מרמה גבוהה של מגוון שירותים בשלל תחומים.

לשכור ולחסוך

צריכת שירותים מרחוק, בתשלום לפי השימוש, מסמלת מעבר לעולם בו המחשוב הופך ליוטיליטי, מוצר צריכה, ממש כמו מים או חשמל. מגוון השירותים המוצעים במודל זה הנו רחב, והוא כולל שירותי גיבוי, אחסון, אירוח אתרים, אבטחה, תקשורת - והרשימה עוד ארוכה. לעיתים קרובות, ארגונים מבינים כי העסקת מומחים בתוך הארגון היא עסק יקר. מסיבה זו, ארגונים רבים מעדיפים לפנות לחברה חיצונית אשר תספק עבורם שירותים מרחוק. למעשה, מדובר בתת-תחום של מיקור חוץ, בו מוציאים תחומי פעילות מסויימים אל מחוץ לארגון, כך שהארגון עצמו יוכל לחסוך זמן וכסף ולהתמקד בפעילויות הליבה.

נדגיש כי מדובר על מגמה מרכזית וחשובה התופסת תאוצה כחלק מפרדיגמה כוללת להוצאת שירותים החוצה, התוכנה-כשירות (SaaS) ושירותי ווב. כך, צריכת השירותים מרחוק מאפשרת ל-IT להפוך לקומודיטי.

השירותים המוצעים

מגוון שירותים מוצעים כעת לארגונים מרחוק, החל משירותי גישה לאינטרנט, דרך שירותי תמיכה ואבטחה, וכלה בשירותי דטהסנטר. למעשה, יש שני סוגי שירותים עיקריים הנצרכים מרחוק: שירות מחוץ לארגון, המתופעל על ידי הארגון עצמו, כמו שימוש בחבילת CRM מקוונת או אירוח אתר הארגון על שרת השייך לספק; וצריכת שירותים מחוץ לארגון, המתופעלים לחלוטין מחוצה לו - כמו, למשל, אתר המתארח וגם מנוהל (כולל תחזוקה ותמיכה) על ידי הספק.

על המדף

אומניטק - לחברה אגף שירותים מנוהלים, כולל פתרונות עבור תשתיות ופתרונות יישומיים; אינטרנט זהב מציעה שרותי אנטי וירוס, חסימת דואר זבל וגיבוי מקוון; בינת סמך מציעה שירותים מנוהלים לבקרת רשת ושירותי תפעול נילווים; גוגל - Google Apps Premier Edition הוא שירות שכולל יישומי Desktop כמעבד תמלילים, דוא"ל וגיליונות אלקטרוניים; טלדור - שירותים מנוהלים באופן מלא או חלקי, בתחום השירות והתמיכה למחשוב ושירות לקוחות; מטריקס - מציעים פתרונות שירותים מנוהלים בתחום תקשורת נתונים, רשתות מקומיות ומרחביות, אחסון וגיבוי, אבטחת מידע, שירותי חומרה ומגוון שרתים בסביבת מיקרוסופט, נובל, לינוקס וסולאריס; מיקרוסופט מציעה שירותים מרחוק בתחום המייל, כולל סינון, ארכוב, ארכיון והצפנה; Windows Live, חבילת יישומים חינמיים מקוונים, כוללת 15 כלים; נטוויז'ן מציעה שרות גיבוי מרוחק ושרותי אירוח שרתים; סלקום מציעה שרות ניהול ציי רכב ושרות לדיווח נוכחות ומידע על מיקום עובדים באמצעות מכשיר הסלקום שלהם; IBM מציעה את IBM Flexible Hosting, סביבת עבודה לבקרה ודיווח; Med-1 מציעים שירותים לחדרי מחשב, חדרי גיבוי, שירותי תפעול, שירותי תקשורת, ושירותים נלווים בתחום האבטחה, הגיבוי וההמשכיות העסקית; Netcom - שורת שירותים מנוהלים בתחום ניהול הרשת הארגונית, כולל ניהול מרוחק לרשת ארגונית; Oracle מציעים מגוון פתרונות תחת השם Oracle ON Demand; ב-Salesforce.com מציעים את AppExchange, פתרון CRM על פי דרישה; SUN - שירותי ניהול תשתיות, רשתות, יישומים ודטה-סנטר; Webox - השירותים Hosted Exchange 2007 ו-Hosted CRM 4.0 מהווים אלטרנטיבה לרכישת ותחזוקת שרת ארגוני; WebGate - שירותי גיבוי מידע באופן מוצפן ואוטומטי, דרך האינטרנט.

יתרונות רבים

מדובר במודל המספק שורת יתרונות לארגונים היכולים היום לבחור את אלה המתאימים להם ביותר, וליהנות מתשלומים נוחים, הנפרסים לאורך זמן, בנוסף על גמישות ומקצועיות גבוהה. על רקע המעבר לעולם נייד, בו כולם רוצים להתחבר ליישומים מכל מקום, נוצרה מגמה של צריכת שירותים מרחוק דרך האינטרנט. כאן חשוב לציין את תרומת גוגל לנושא, אשר מציעה מכלול שירותים באינטרנט, המהווים חלופה לכמה וכמה יישומים משרדיים שהיו בעבר זמינים רק על גבי ה-Desktop. מגמות נוספות המשפיעות על התחום הן התעוררות השוק לפתרונות חדשים עקב דרישות מצד הלקוחות לשיפור ההיצע בתחום; וכן פתרונות המאפשרים לשלב בין שירותים הנצרכים מרחוק לבין יישומים הנמצאים בארגון עצמו.

הכל על ה-SaaS

SaaS או Sofrware as a Service הוא מושג המתייחס לתוכנה המוצעת ומנוהלת על ידי ספק זה או אחר, כאשר הלקוח משתמש בתוכנה דרך האינטרנט. הלקוח עצמו "שוכר" את התוכנה, בדרך כלל עבור תעריף חודשי מסויים. מונח נוסף שנפוץ ל-SaaS הוא Hosted Software.

אחד היתרונות הברורים שמציע ה-SaaS על פני התקנות on-premise היא העלות הנמוכה. ברוב המקרים, הלקוח משלם תעריף חודשי פר משתמש. חיסכון נוסף נובע מהעובדה שאין צורך ברכישת חומרה נוספת או תשתיות מיוחדות, ואין בדרך כלל צורך לשלם לאנשי ייעוץ. יש מספר יוצאי דופן, כמו למשל פתרונות CRM מסוג SaaS, שהנם מעט מורכבים יותר.

התועלות ברורות, אך חשוב לזכור כי יש סיכון מסויים ב-SaaS, בכל הנוגע לאבטחה. בעולם העסקי של היום, שבו לא ניתן עוד להתעלם מתקנת ה-SOX, שימוש בפתרונות SaaS עלול ליצור בעיה עבור ארגונים בבואם לאמת מידע ותכנים, כולל שמירה על פרטיות וסוגיות בעייתיות נוספות.

לפי Gartner, עד 2011 רבע מהתוכנות העסקיות החדשות יוצעו במודל SaaS. לפי Cutter, כ-30% מהארגונים הגדולים בארה"ב משתמשים במודל SaaS, ו-92% מהם מביעים שביעות רצון גבוהה מהמודל. לפי Yankee Group, כל שרמת הניידות בארגון גבוהה יותר, כך עולה רמת אימוץ מודל זה.

לסיכום

לפי Gartner, מודל צריכת השירותים מרחוק עבר דרך ארוכה, והפך לאחרונה לנורמה. בעבר הלא רחוק, מודל זה לא הצליח "לתפוס", והחברות שהציעו שירותים מרחוק היו בעיקר חברות קטנות וסטארט-אפים. כיום, חברות גדולות נכנסות לתחום, כולל IBM, מיקרוסופט וגוגל.

שימוש בפתרונות מרחוק מאפשר לחסוך בעלויות, ליהנות מרמת מקצועיות גבוהה, ולפנות זמן חשוב לטיפול בפעילויות הליבה. לכן, כדאי להשקיע זמן ולבחון באילו מפעילויות המחשוב הנוכחיות, תוכל להפיק מכך ערך מוסף.

אנשים מהתחום, מוזמנים להגיב לתרום ולהוסיף...

התקציר לקוח מתוך תחקיר pCon בשם צריכת שירותים מרחוק.

גילית מידע חדש? מעניין?... רוצה עוד? ראה 100+ תחקירי מפתח: http://www.pcon.co.il/v5/105Debriefs.asp

הרחבות, ראיונות עם מומחים, טיפים מעשיים וקישורים להעמקה ניתן למצוא בקישור הבא.http://www.pcon.co.il/v5/Debrief.asp?debrief=854


למאמרים מקצועיים ואובייקטיביים נוספים של קובי שפיבק, בתחומי מידע מחשבים ואינטרנט, באתר "מאמרים" ראה - http://www.articles.co.il/author/1944

קובי שפיבק Bsc., MBA הוא העורך הראשי של תחקירי pCon ואתר pCon-line. כמי שעוסק במחשבים, על מכלול היבטיהם משנת 1976 וכן כמי שכתב וערך למעלה משמונה מאות תחקירים על כל היבטי המחשוב העיקריים, הוא נמנה על אותם אנשים בודדים בארץ ובעולם, שבאמת ובתמים, מבינים לאן הולך עולם המחשוב ומהן השלכותיו המידיות והעתידיות, על אנשים וארגונים. הוא גם פרסם מספר רב של מאמרים במרבית העיתונים הגדולים והמקצועיים, והופיע פעמים רבות בערוצי הטלוויזיה והרדיו המרכזיים. נכון להיום הוא מייעץ למרבית מנהלי המחשוב בארגונים המובילים בישראל, והוא נחשב בעיני רבים, לגורו של המחשוב העסקי.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב