דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


משחקי פלאש והשפעתם על ילדים 

מאת    [ 08/05/2013 ]

מילים במאמר: 518   [ נצפה 4100 פעמים ]

משחקי נהיגה וחניה והשפעתם על ילדים
כמו בכל דבר בחיים, ניתן להתייחס לכל עניין בצד חיובי ובצד שלילי – תלוי באופן ההסתכלות. כך גם כשמדברים על משחקי מחשב באופן כללי, ניתן למצוא כל מיני גורמים שליליים וחיוביים כאחד.

מצד אחד ניתן לומר שמשחקי מחשב הם בזבוז זמן מוחלט שבהם הילד יושב מול המחשב, אינו יוצר ולא עושה שום דבר שיקדם אותו. בנוסף לזה, ישנם לא מעט משחקי מחשב אלימים, בעלי גסויות ושהופכים את הילד לחסר סבלנות, אחוז תזזית ומצפה לריגושים כל הזמן. מצד שני, ישנם משחקי מחשב שיכולים להיות חיוביים מאוד ומעשירים את הידע של הילד ומעבר לכך – מפתחים אצלו יכולות שעשויות לשמש אותו לאחר מכן בחיים עצמם. בתוך ז'אנר המשחקים החיובי, ניתן למנות משחקים כמו שח-מט או משחקי חשיבה ובנוסף לכך – משחקי נהיגה וחניה בהם נתמקד במאמר זה.

מדוע משחקי נהיגה וחניה כל כך מהנים
ראשית כל, אי אפשר להתעלם מהעבודה שמשחקים מהסוג הזה הם פשוט מהנים ומושכים מאוד את הילד. ניתן להסביר את המשיכה הזו בכל מיני רעיונות שונים, אך בסופו של דבר מה שנראה לפחות לי הכי הגיוני וטבעי הוא הצד הפסיכולוגי של המשחק. ילד אוהב להרגיש עצמאי, בר דעת ובעל התייחסות רצינית כאל אדם בוגר מצד המבוגרים הסובבים אותו. הרצון הזה לא יכול להתממש בצורת נהיגה ממשית ברכב כבר מגיל צעיר כמובן, על כן הוא מחפש לבטא אותו באופנים יצירתיים אחרים. משחקי נהיגה וחניה מאפשרים לילד להרגיש שהוא באמת מבוגר ועושה דברים שאותם אנשים אליהם הוא נושא את עיניהם בהערצה עושים בעצמם. זהו חלק אינטגראלי מהתפתחותו.

מדוע משחקי נהיגה וחניה כל כך חיוניים
בשעה שהילד נוהג במוכנית ולומד כיצד להחנות אותה תוך התמודדות עם קשיים ומצבי לחץ וירטואליים, הוא בעצם מתנסה לראשונה בפעולות מהסוג הזה. הניסיון הזה יוכל לשמש לו בעתיד להסתגלות מהירה לשיעורי נהיגה, למידת התיאוריה של התחום והיכולת לעבור את המבחן (טסט) כבר בפעם הראשונה. מעבר לכך שביטחונו העצמי בתחום יגדל, בעתיד הוא יוכל לחסוך אלפי שקלים על שיעורים וטסטים כושלים שהיו יכולים להימנע אילולא אותו ביטחון אותו רכש תוך משחק במשחקי נהיגה וחניה. לצד כל אלה, אי אפשר שלא לציין את העובדה שמשחקי נהיגה וחניה יכולים לפתח משמעותית את היכולות המוטוריות של הילד – קוגניציה, קואורדינציה וכד' אלו תכונות שעשויות לשמש בהרבה מאוד מקרים בחיים, מעבר לנושא הנהיגה עצמה.

יש להבדיל בין טוב ורע
נכון שאי אפשר להתעלם מכך שישנם לא מעט משחקים המרעים עם הילד וגורמים לו לסגל תכונות שליליות. משחקי יריות למשל זהו ז'אנר בעייתי יותר אשר עלול לגרור לתוכו תסכול, כעס, אלימות וגסות רוח. משחקי הרפתקאות אולי יכולים לשפר את הדמיון והפנטזיה של הנער, אך באותה מידה גם להכניס אותו למחשבות לא מציאותיות שיכולות להפוך אחר כך לבעייתיות לכשיתבגר. כאשר מתייחסים למשחקי נהיגה וחניה, לא ניתן באמת למצוא גורם שלילי. זהו לא בזבוז זמן, אין פה תכנים שליליים והילד רק יוכל להפיק מכך תועלת. אם כבר הם יושבים על המחשב, שלפחות יעשו משהו חיובי ומועיל.

רשימת משחקי נהיגה וחניה
הכנו עבורכם רשימת משחקים הכלולים בז'אנר המדובר; היא מוקדשת עבור נערים המחפשים משחקים מן הסוג הזה ואף עבור הורים שמעוניינים להעביר צנזורה לילדיהם ולוודא שהמשחק אכן חיובי, תוכלו לבדוק זאת באתר ספיד. נסיעה טובה!

חניה מושלמת 2
חניה קשה
משחק מיומנות חניה
חניה בבית חולים
אלוף החניות
חניית הרכב המשוגע
חנית רכב ארוך
חניה פרימיטיבית

המאמר נכתב ע"י צוות אתר ספיד - משחקי מכוניות ברשת. WWW.SPEED.CO.IL




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב