האם כעס גורם לך לפנות לאכילה רגשית?
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

האם כעס גורם לך לפנות לאכילה רגשית? 

מאת    [ 07/05/2013 ]
מילים במאמר: 479   [ נצפה 1865 פעמים ]

 
 

כעס מוביל לאכילת יתר

כעס זהו אחד הטריגרים הכי גדולים של אכילה רגשית. זה בא לידי ביטוי בחיים שלנו כאכילת יתר או אכילה בולמוסית כשאנחנו כועסות מעוצבנות, מתוסכלות או מרגישות שמתייחסים אלינו לא בסדר. כעס או קונפליקט גורמים להרבה נשים הרגשה של אי נוחות. אנחנו נעשה הרבה כדי להימנע מהכעס שלנו ישירות או מלהביע אותו ישירות. אחת הדרכים שבאמצעותה אנחנו עושות זאת היא לפנות לאוכל כמנגנון התמודדות עם ההרגשה הלא נוחה הזאת של כעס וכך אנחנו יכולות להתעלם ממנו, לנסות לשנות אותו או לדחוף אותו עמוק פנימה. שימוש נוסף באוכל כתוצאה מכעס זה שאנחנו מרגישות כל כך או אשמות שאנחנו נעשות כועסות, כמה אנחנו לא בסדר ואז אנחנו משתמשות באוכל כדי להפנות את הכעס שלנו כלפי עצמנו.

כעס – רגש והתנהגות

האם כעס הוא רגש שאת חשה נוח איתו או מה שיותר נפוץ – האם את עושה הרבה כדי להימנע ממנו? כשאנחנו מרגישים כעס יש לנו את הבחירה איך להתייחס גם אל הרגש וגם אל ההתנהגות. כלומר, איך אנחנו מתמודדות עם הרגש הלא נוח הזה ואיך אנחנו בוחרות להתנהג (לצעוק, לבכות, לשתוק...). הרבה נשים פוחדות להרגיש כועסות. אחת הסיבות לכך היא שההבחנה בין הרגש להתנהגות היטשטשה.

מה משמעות הכעס?

הכעס שלנו זה סימן שמשהו לא בסדר. זה סימן שצריך לתקן משהו.

אז נסי לחשוב, מה את עושה עם הרגש של כעס? האם את מדחיקה אותו, מנסה להסיח את דעתך? האם את נושמת לתוכו ומרגישה את הכוח שלו? האם את נותנת לו לגדול בכך שאת אולי מוסיפה לו וחושבת על כעס מהעבר? האם אי פעם היית מסוגלת לא לשפוט את הכעס שלך ופשוט להישאר עם הרגש...

התמודדות עם הכעס

מה את עושה כשאת כועסת? האם את בוכה, צועקת, מתעצבנת? האם את תוקפת ומחפשת את מי להאשים ולכעוס עליו? האם את כותבת ביומן ובכך מוציאה אותו החוצה?

האם את אוכלת כאשר את כועסת או הולכת לישון או בורחת למשהו שמהווה הסחת דעת כדי להימנע מהכעס? או שפשוט את מחליטה לא לכעוס? אם כן – כמה עבודה זה מצריך לדחוף אותו עמוק פנימה? האם את בוחרת בהתנהגויות שאת לא אוהבת כשאת כועסת? האם זה קורה מהר מידי? האם את מרגישה שיצאת משליטה כשאת מרגישה כועסת או שלהפך, את מרגישה חזקה ועוצמתית? האם מצאת את עצמך מפנה את הכעס כלפי עצמך כך שאת חווה אשמה ושיפוטית בגלל שאת מרגישה איך שאת מרגישה?

מה במקום?

חשבי לרגע איך היית רוצה לטפל ברגשות שלך ולהתנהג כשאת מרגישה כועסת? לא לדעת מה לעשות עם רגשות יכול להוות מקור רציני של מתח. התחילי עם לתת לעצמך רשות לכעוס ובפעם הבאה התנסי בהפרדת הרגש מההתנהגות. ככל שתוכלי להראות חמלה לעצמך הכועס, כך תוכלי להיות מסוגלת לצעוד אחורה ולבצע החלטות לגבי איך לטפל ברגשות שלך ואיך את רוצה להתנהג.

כעס זה רגש. זה בסדר לכעוס. כעס לא חייב לפגוע באנשים אחרים. כעס הוא נורמלי ויש לו משמעות. ההתחלה בלפתור את זה היא לדעת שכולם כועסים ואפשר לבחור מה לעשות עם הרגש ואיך להגיב בהתאם.

 

אורנה צפריר - מדריכה נשים לשחרור מאכילת יתר רגשית ומנגנוני התמודדות אחרים, בתהליך מעצים ומשחרר של התפתחות אישית בקורסים ומוצרים אינטרנטיים. אתר: http://ornazafrir.weebly.com לצפיה ב-5 הדרכות חינמיות לשחרור מאכילה רגשית: http://ornafreevideos.weebly.com

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב