דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


האם כלכלה קשורה לעסקים בטבור אחד 

מאת    [ 03/05/2013 ]

מילים במאמר: 481   [ נצפה 1742 פעמים ]

המעבר של אירופה לגוש היורו לקח למעלה מעשוריים עד שהתקבלה ההחלטה

טובי הכלכלנים, האנליסטים, שרי אוצר ויועציהם בסופו של יום המליצו על המעבר!

להזכירכם מי שלא עבר ליורו הייתה אנגליה אשר החליטה בהחלטה אמיצה להישאר אם המטבע היוקרתי שלה! נכון שבבליל החשיבה להקמת מטבע אירופאי אחד עמד הרצון של הפוליטיקאים ליצור מטבע הרבה יותר חזק מהדולר האמריקאי שעד ליום יציאת היורו לעולם היה המך הפיננסי ששלט בכלכלות העולם. אך לא בגלל גחמות כאלה ואחרות או משחקי שליטה נולד המטבע "המקולל" אלה גם בגלל כלכלנים, אנליסטים, וכול ראשי מערכת הבנקאות והכלכלנים בעולם כולו.

 ו-כיועץ עסקי אני רואה ש:

הנה זה לא עובד!

הנה כלכלת אירופה מתרסקת!

הנה מדינות מזרח אירופה נכנסות לתוך המטבע ומורידות אותו מטה!

הנה האבטלה, ההאטה, הירידה בנכסי הציבור, בכוח הקנייה, ובפשיטת רגל של מדינות.

 אומר אהרון פוגל יו"ר חברת הביטוח "מגדל"  ואני מצטט

"הכלכלנים מושפעים יותר מדי ממודלים, ממספרים ומנוסחאות והמסקנה אי אפשר להכניס את החיים לתוך מודל" מוסיף הפרופסור הלבנוני המוכר יותר כמחבר את ספר הרב מכר "הברבור השחור" "מלחמה בכלכלנים היא המשימה שלי"

 כמי שנותן ייעוץ עסקי אני שואל, מה קרה? היכן הכישלון, איך זה שכלכלנים ואנליסטים יידועי שם שגו לרמות של קריסת מדינות, איך מעצבי המדינות הפיננסית בארצות הברית אפשרו להגיע למשברים שריסקו עד אבק בנקים שפעלו דורות. על פי איזה מודל חשבו הכלכלנים, האם הם היו מושפעים מהפוליטיקאים ותרגמו את רצונם למדיניות כלכלית, או שההפך קרה, הכלכלנים אשר עובדים על פי מודלים כלכליים הנלמדים באוניברסיטאות הטובות בעולם, הם אלה שהשפיעו על פוליטיקאים ראשי ממשלות ודירקטוריונים של הנהלות הבנקים לפעול כפי שפעלו, יותר מזה, אני מבקש להכניס אתכם כאן ארצה, ברור הוא כי הלוואות שאחר כך התגלו כהלוואות חדלות פירעון שניתנו לאנשי עסקים גדולים לא עברו את חתימת ידם של כלכלנים ורואי חשבון אשר אישרו הענקת אשראי מנופחים לפי כול קנה מידה ללווים ספורים. היכן כאן השיטה, איך התגבשה ההחלטה. על פי איזה מודלים התקבלו החלטות גורליות כלפי משקיעים, חוסכים, ציבור רחב, ועולם שלם. האבטלה היום בספרד מגיעה ל-50% בקרב הצעירים, זו הרי פצצה מתקתקת לקיומה והישרדותה של המדינה, והיא לא היחידה.

 כ-יועץ עסקי אולי אני יעלה את ההשערה כי המודלים שאישרו את כול התסבוכת הזאת היתה מלחמה בין השכל של האקדמיה לבין האיש הקטן ברחוב, האם השכל פרי האקדמיה ניצח כרגיל את האזרח הפשוט, העסק הקטן, החברה הבינונית?

 גם אם אני מוריד את הרמה קצת יותר למטה, לפעילות העסקית של רבים מאיתנו, מי בעסקים, מי בחברות ומי בתאגידים הגדולים מתנהלים על פי קביעת המודלים של הכלכלנים, מודלים שנלמדו אז ותוקנו במהלך השנים אך לא באותה מהירות בה השוק העסקי, הפיננסי, הכלכלי המשתנה השכם והערב.

לעניות דעתי, כול המודלים המסובכים והקבועים מראש חייבים לצאת מהניהול העסקי שלנו, אני לא אומר לחזור לתקופת העיפרון והנייר או המחשבון הקטן, אני אומר שכלכלנים לא יכולים לנהל מערכות או להמליץ על התנהלות, כלכלנים יודעים לדבר בשפה שלהם, והשפה שלהם הפכה להיות אנטי תזה למה שקורה בחיים האמתיים.

דורון עמית הוא מומחה בתחום ניהול עסקים, ייעוץ עסקי ושיווק, הבראת חברות, וכלכלה עסקית,מאחוריו עומד צוות של ביצועיסטים בתחום השיווק, העיצוב, הפרסום, המכירות להגדלת ההכנסות בעסק בחברה ובארגון




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב