דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


יתרונותיהם של ראשי דיו בנפח גדול 

מאת    [ 02/05/2013 ]

מילים במאמר: 391   [ נצפה 2501 פעמים ]

יצרניות מדפסות וראשי דיו רבות כמו HP, Canon ו-Lexmark משווקות ראשי דיו במספר גדלים, וכלקוחות ביתיים או עסקיים חשוב לנו לדעת את ההבדלים והיתרונות ביניהם. האם תמיד כדאי לרכוש ראש דיו גדול-נפח או שישנם משתנים העשויים להפוך עסקה כזו ללא כדאית?

ההבדל הראשון והברור מאליו הוא נפח ראש הדיו עצמו- ראש דיו רגיל ממוצע מפיק בין מאתיים חמישים ושלוש מאות חמישים עמודים במחיר ממוצע של 60-80 שקלים בתלות בדגם, בעוד ראש דיו גדול (נקרא פעמים רבות XL בשם הדגם) עשוי להציע עד אלף ומאתיים או אלף ושלוש מאות עמודים במחיר הגדול בפחות מכפליים- בדרך כלל בין 120 ל-140 שקלים. 

המשמעות למדפיס הביתי פשוטה: בעוד ראש דיו רגיל מציע מחיר לעמוד מודפס בטקסט בלבד שנע סביב 25 אגורות לעמוד, ראש דיו גדול מוזיל בהרבה את העלות לעמוד, לפעמים אפילו מתחת רמת 10 אגורות לעמוד. כלומר, במבחן הכדאיות הכלכלית אין ספק שראשי דיו מוגדלים משתלמים יותר ללקוח באשר הוא, וההבדל יכול להגיע ללמעלה ממאתיים אחוזים. כמובן, ראשי דיו גדולים גם דורשים החלפה לעתים רחוקות יותר מה שחוסך למשתמש זמן וכאב ראש- טעות בהחלפת ראש הדיו יכולה להזיק לו או למדפסת. 

עם זאת, כשמדפיסים בכמויות נמוכות מאוד של עמודים בשנה או כשמדפיסים בצבע הכדאיות נשחקת- ראשי דיו לא שורדים לעד ועשויים להתייבש או לאבד מיעילותם עם הזמן, אם אינכם מדפיסים אפילו אלף עמודים בשנה, יכול להיות שהחסכון שתרוויחו במעבר לראש דיו גדול יבוזבז עם סוף חיי ראש הדיו לפני מיצוי הנפח שלו. ראשי דיו צבעוניים אמנם עולים על פי רוב פחות מראשי דיו בנפח מקביל בצבע שחור, אך ברוב המדפסות יהיה עליכם לרכוש שניים או שלושה ראשים צבעוניים לכל מחזור חיי ההדפסה של המוצר. דיו למדפסת HP 6500 לדוגמה יעלה כ-120 שקלים לראש מקורי שחור בנפח גדול או כ-60 שקלים לראש צבעוני בנפח גדול, אך יהיה עליכם לרכוש שלושה ראשים צבעוניים להדפסת תמונות באיכות מלאה. 

יתרון נוסף לראשי הדיו גדולי הנפח טמון בשמירה על הסביבה- כיום יצרניות דיו רבות אינן תומכות במיחזור מחסניות הדיו ומטמינות את הריקות בבורות אגירה עצומים. מדובר בכשני מיליארדי ראשי דיו בשנה המוטמנים באדמה, ובמקרים רבים מזהמים אותה ואת החיים שעליה. שימוש בראשי דיו גדולים או מעבר לראשי דיו ממוחזרים תואמים יכול לחסוך טונות של אשפה ולהועיל לשמירה על כדור הארץ. 

לסיכום- אלא אם אתם מדפיסים כמות קטנטנה של עמודים בשנה, ובמיוחד אם יש לכם מודעות סביבתית מפותחת, כדאי ומומלץ לרכוש ראשי דיו למדפסת XL ולהקפיד למחזר ולהשתמש במחסניות ממוחזרות, כך תחסכו כסף בלי לפגוע בהדפסה שלכם. 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב