דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מהו ביטוח משכנתא ולמה הוא נחוץ? 

מאת    [ 01/05/2013 ]

מילים במאמר: 370   [ נצפה 3916 פעמים ]

רכישת ביטוח להלוואת משכנתא הוא הליך חובה בהתנהלות מול הבנקים. הבנק מחייב אותו על מנת להגן על עצמו ממצבים בהם תתקשו לעמוד בהחזר ההוצאות על ההלוואה, מסיבות שונות. הוא כולל שני מרכיבים : ביטוח חיים וביטוח מבנה לנכס שאתם משלמים את החזרי המשכנתא על רכישתו, ולמעשה הוא משרת גם את האינטרסים של הלווים ומצמצם את הסיכוי שלא תצליחו להחזיר את המשכנתא והדירה תשועבד על ידי הבנק.

ביטוח חיים למשכנתא

ביטוח חיים לראשי המשפחה, הוא מוצר ביטוחי מומלץ בכל מקרה, גם ללא לקיחת משכנתא, המעניק סכום כספי למוטבים (בני הזוג או הילדים) במקרה של פטירה. ביטוח החיים למשכנתא נועד ספציפית על מנת לכסות את הלוואת המשכנתא במקרה של מוות בטרם עת ואבדן הכנסות על עבודה, אבל ניתן להרחיב אותו לביטוח חיים מלא בסכום גבוה יותר, שיעניק לשארים סכום כסף נוסף מעבר לכיסוי ההלוואה. הפרמיה על ביטוח החיים היא סכום חודשי או תקופתי קטן יחסית, בהשוואה להחזרי המשכנתא עצמה, אבל הוא מצטרף לשורה של הוצאות קטנות נוספות שיש לקחת בחשבון, לפני שנכנסים להליך המשכנתא ושמצטברות לסכומים משמעותיים. יש מספר מסלולים בהם ניתן לשלם ביטוח חיים למשכנתא ? הלוואת שפיצר, הצמודה לאופן שבו מחזירים את קרן המשכנתא, הלוואת בלון ? שבה הביטוח משולם במועד עתידי ורק הריביות משולמות מידי חודש. בדרך כלל סכום החזרי הביטוח יקטן בהתאם לגודל החזר המשכנתא שנותר ? כלומר יפחת עם הזמן.

ביטוח מבנה למשכנתא

גם בביטוח מבנה למשכנתא אפשר לראות אינטרס משותף לבנק וללווה. מדובר בביטוח שמכסה נזקים למבנה שרכשתם ? שהוא בעצם בבעלות הבנק עד שתסיימו לשלם עליו. הוא כולל נזקי צנרת וכיסוי מפני רעידות אדמה, שריפה ונזקי טבע. הבנק דורש ביטוח ספציפי, אך ברוב המקרים יקבל את התעקשותכם לבטח בחברה אחרת ואולי גם במחיר טוב יותר, שלאורך השנים יחסוך לכם סכום נכבד. חשוב להכיר לעומק את תנאי הביטוח ולהבין מה הוא מכסה בדיוק ומה לא, מה נחשב רשלנות שלכם, שלא מכוסה על ידי הביטוח וכדומה. ניתן גם להרחיב את ביטוח המבנה למשכנתא כך שיחול על מצבים נוספים : פגעי טרור וכדומה או להוסיף ביטוח צד ג' המגן עליכם מתביעה במקרה של נזק לדיירים ששוכרים את הנכס או פציעות של אורחים בזמן שהותם בו.

כאמור, ביטוח המשכנתא, על שני חלקיו, הוא תוספת ניכרת בהחזר הפרמיה החודשי על המשכנתא, ומסתכם בחלוף הזמן בסכום משמעותי. לכן, חשוב להתייעץ עם סוכן ביטוח ולחפש את מסלול הביטוח הזול והמקיף ביותר עבורכם.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב