דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חיים ללא חשבון בנק - האם זה אפשרי? 

מאת    [ 01/05/2013 ]

מילים במאמר: 393   [ נצפה 3178 פעמים ]

כמה כסף אתם משלמים בשנה על עמלות לבנק? כמה על האוברדרפט? רוב הישראלים מפחדים לדעת את התשובה לכך, שעומדת בדרך כלל על אלפי שקלים בשנה. הבנק, שבתפקידו אמור לשמור על הכסף שלנו, יודע גם לשחק בו וגם לגבות עמלות שמצטברות לסכומים נכבדים. רוב האנשים חוששים לחיות ללא חשבון בנק, אך יש גם לא מעט שעשו את הצעד הדרמטי ומנהלים את משק הבית או העסק שלהם ללא חשבון בבנק ובלי העמלות שנגזרות ממנו. חלק מהם עושים זאת ממניעים אידאולוגים והרוב מסיבות כלכליות וזה לא כל כך פשוט, אבל אפשרי.

ניהול משק בית ללא חשבון בנק

את רוב התשלומים שאדם צריך לבצע בארץ כדי לקיים אורך חיים תקין, אפשר לעשות במזומן : קניות בסופר, תשלום על תדלוק, תשלום חשבונות ארנונה, חשמל ומים ועוד. יחד עם זאת, בחלק מהתשלומים מתעוררות בעיות : ספקיות הסלולר לא אוהבות תשלום במזומן ומערימות קשיים. חברות הביטוח מקשות מאוד בהענקת פיצוי ללקוח, למשל אחרי תאונה ברכב, כיוון שעל פי חוק אסור להן לשלם במזומן. רוב בעלי דירות להשכרה דורשים צ'קים דחויים וערבויות בנקאיות ויהססו מאוד לקבל דייר שמשלם מידי חודש במזומן. גם מקום העבודה שלכם עלול שלא לקבל בעין יפה את סגירת חשבון הבנק שלכם ? עבור מנהל החשבונות של החברה מדובר ביותר עבודה, ובאופן כללי כל מיני גורמים שאנחנו מעורבים איתם בקשר הכולל תשלומים יגיבו בחשדנות כלפי מי שאין לו חשבון כמו כולם. רכישה גדולה שמתבצעת במזומן מעוררת את חשד המוכר ? מאיפה מגיע הכסף? הנטיה של רבים היא לקשר מזוודה מלאה בשטרות לעניינים פליליים. מכל הסיבות האלה וסיבות נוספות, לא פשוט לחיות היום ללא חשבון בנק. מי שעושה את זה מסיבות אידאולוגיות, יספוג את אי- הנעימויות והסיבוכים (לבקש מבני משפחה שיוציאו צ'קים עבורך כדי לרצות את בעל הבית) כחלק ממאבקו בבנקים ובשיטה הכלכלית כולה. רבים אחרים בוחרים לחיות ללא חשבון בנק מסיבות כלכליות, כך שהתנהלותם הכלכלית מלכתחילה לא קלה.

תשלום באשראי באמצעות ויזה נטען

דרך אחת לפשר את החיים ללא חשבון בנק היא באמצעות כרטיס ויזה נטען. זהו כרטיס שניתן לרכוש בסניפי הדואר ולטעון בו עד 100 שקלים בכל רגע נתון. הוא מאפשר תשלום כמו בכרטיס אשראי, בלי עיסקאות קרדיט ותשלומים דחויים וחוסך את הצורך להסתובב עם סכומי כסף גדולים בארנק. ניתן גם למשוך ממנו כסף מזומן בדואר ? בשעות בהם הסניפים פתוחים ולבצע רכישות באינטרנט.

החיים ללא חשבון בנק אפשריים, הם חסכוניים יותר ומאפשרים ניהול שפוי יותר של הכסף, בלי הסתמכות על האוברדרפט ועל הלוואות ותשלומים דחויים, אך כרוכים גם בלא מעט סיבוכים ומגבלות.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב