דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


האם משתלם לבחור במקצוע התכנות 

מאת    [ 29/04/2013 ]

מילים במאמר: 362   [ נצפה 1544 פעמים ]

תואר ראשון במדעי המחשב הוא אחד המקצועות המבוקשים ביותר באוניברסיטאות ובמכללות בעשור האחרון ובצדק. בשונה מהרבה תחומי עיסוק אחרים, הביקוש בתחום הולך וגובר בהתמדה, שעה שתעשיית ההיי-טק הישראלית מוסיפה להתפתח, חרף המשבר הכלכלי העולמי המתמשך. השכר ההתחלתי בתחום הוא מהגבוהים במשק הישראלי ועם ניסיון של מספר שנים הוא גם עולה משמעותית. מתכנת מצטיין הוא נכס לחברה שבה הוא עובד ותרומתו שווה הכנסות גבוהות מאוד עבורה ולכן מתכנתים מצטיינים הם מבוקשים במיוחד ומעסיקים מוכנים לשלם עבור שירותיהם שכר גבוה במיוחד.

בגלל השכר                                                                                                                        

כאמור, רמת השכר ההתחלתית לבוגר תואר ראשון במדעי המחשב בחברת היי-טק היא גבוהה בהשוואה לענפים אחרים ונעה בממוצע על 12 עד 15 אלף שקלים בחודש. מתכנת בעל ניסיון של כחמש עד שמונה שנים צפוי להרוויח בין 22 ל - 26 אלף שקלים, תלוי במדיניות ומצב החברה, באיכות התפוקה שלו וגם בסוג התוכנה שבה הוא עובד. מתכנת מצטיין ובעל הישגים מוכחים יחוזר על ידי החברות המובילות שיציעו לו גם למעלה מזה. לאלה יש להוסיף תנאי עבודה ופנסיה מצויינים וברוב החברות גם אופציות מנייתיות לעובדים ותיקים, שמטרתן בין היתר שימור העובדים המצטיינים בחברה. מי שלא די לו ברמות השכר האלה, ימצא ביקוש לא פחות ורמות שכר גבוהות ביותר בעמק הסיליקון בארצות הברית, שם התעוזה והחשיבה המקורית של המתכנתים הישראלים מתקבלת בברכה.

בגלל הביקוש

ענף ההיי-טק ידע לאורך השנים תנודתיות ומשברים. רמת הביקושים השתנתה בהתאם לשוק והיו תקופות בהם מעסיקים העדיפו להמתין ל'שוך הסערה' ולא לגייס עובדים חדשים. נכון להיום, על סמך נתוני הרבעון הראשון של 2013, הביקוש לעובדי תוכנה ואינטרנט עלה בלמעלה מ – 10 אחוזים, כך שבוגרים טריים של לימודי מדעי המחשב או בוגרי לימודי תעודה בשפות תכנות מבוקשות צפויים להיחטף על ידי המעסיקים די בקלות.

בזכות העניין

מרכיב נוסף באטרקטיביות של עבודה בתחום התוכנה, שלא מרבים לדבר עליו, הוא העניין והאתגר שבעבודה בתחום מתפתח ומוביל כזה. חברות ההיי-טק הישראליות נושאות את דגל היוזמה וההצלחה הישראלית בשווקי העולם ומחזיקות במידה רבה את הכלכלה הישראלית בחיים, מול ענפים מסורתיים יותר שמתקשים לעמוד בתחרות מול שווקי המזרח. חברת היי-טק ישראלית מצליחה נוטלת חלק חשוב בהתפתחויות טכנולוגיות חשובות שמשפיעות על חיי העולם כולו – ולהיות חלק במיזמים כאלה מעורר גאווה וסיפוק אצל העובדים שיודעים שהם בנבחרת מנצחת ונותנים את תרומתם בחזית הטכנולוגית העולמית. 

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב