דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הנוסע המתמיד 

מאת    [ 29/04/2013 ]

מילים במאמר: 678   [ נצפה 2509 פעמים ]

הנוסע המתמיד

אימון עוסק בשינוי. יצירת שינוי ואו התמודדות עם שינוי המתרחש בחיינו. מדובר בשינויי של הרגלים, דפוסי מחשבה וגישות שעל פיהן אנו פועלים. בכדי ליצור תהליך שינוי בכל תחום ומכל סוג נצטרך נחישות לאורך הדרך, עקביות והתמדה, להמשיך ולעשות, לטעות ולתקן, להתמודד עם קשיים פיזיים, מנטאליים ורגשיים. תהליך אימון יכול להיות חוויה מעצימה, מרגשת ומגוונת אך יחד עם זאת בכדי לשמר את המצב החדש, להטמיע הרגלים ודפוסי מחשבה חדשים, ליצור טרנספורמציה בין ההרגלים הישנים שאינם משרתים אותנו לבין אלו החדשים שנמצאו כתורמים ומשרתים, דרושה נחישות והתמדה לאורך זמן.

לרוב אני נכנסת לחייהם של המתאמנים בנקודה שבה הם חווים משבר, קושי או התמודדות כלשהי שהם מגיעים לנקודה שבה הם חשים שהם אינם מסוגלים לבד, זקוקים לעזרה, תמיכה וליווי וכאן אני נכנסת לתמונה, עוזרת לעשות "סדר", מאפשרת התבוננות והסתכלות מזווית אחרת, מאפשרת ניתוח מקצועי ואימוני של המצב באופן אובייקטיבי . אני מאירה תחילה את השביל, עוזרת לזהות את המחסומים ומשקפת את המצב , מלווה ותומכת, דבר אחד איני יכולה לעשות עבור המתאמנים שלי והוא ? ללכת עבורם בשביל, את זה הם צריכים לעשות בעצמם.

 ללא הצעדים שלהם אין התקדמות ממשית בתהליך. השביל כאמור, הוא חדש, לא מוכר, מפחיד אפילו וההליכה בו מצריכה, אמון, אומץ לב, נחישות, רוגע, פתיחות ועוד ערכים שמשתנים מאדם לאדם בהתאם למה שמתאים לו ועוזר לו לזוז ממקומו ולנוע, הקצב פחות חשוב שכן הוא אינדיבידואלי ושונה מאדם לאדם, אין "נכון" או "לא נכון", יש קצב וזה מה שחשוב, משתחררים מהתקיעות מתגברים על הקשיים וזזים.

הזכות שניתנת לי בכל פעם מחדש ללוות תהליך אימון ולראות את המתאמן מתחזק, מתגבר, מתנסה היא חוויה מעוררת השראה, מלמדת ומעצימה ובכל פעם מחדש מראה לי שאנו חזקים יותר מכפי שאנו חושבים ומאמנים.

חשוב לי שנבחין יחד בין כמה מושגים שחוזרים לא מעט ? נחישות, התמדה ועקביות, נראה שהם דומים מאוד, משרתים את אותה מטרה ונחוצים לנו. יחד עם זאת יש הבדל באופן שבו אנו משתמשים בהם.

עקביות - עקביות בפסיכולוגיה היא בחירה דומה של אדם המופיעה במצבים דומים לאורך זמן. גם האדם עצמו מצפה מעצמו להיות בעל אופי קבוע, וגם החברה סביבו מצפה ממנו להיות בעל אופי קבוע.   (ויקיפדיה).

הדגש כאן הוא שלא העיקר להיות עקבי, לא לומר לעצמנו "זה האופי שלי", "ככה אני" ? אם זה לא משרת אותי, העובדה שאני תמיד פועל כך לא בהכרח אומרת שנכון לי להמשיך ולהיות עקבי באופן הזה. יכולים להיות לי מספר כלים ותגובות אפשריות ואני יכול לבחור כיצד לפעול, כיצד נכון לי ולא רק כיצד מצופה ממני לפעול או כיצד אני רגיל לפעול . לפעמים לא משרת אותנו להיות עקבי.

ההתמדה או האינרציה- במקרה הזה אתייחס למושג בהקשר הלקוח מתחום הפיזיקה והוא קובע כי קובע כי כל גוף נוטה להישאר במצב בו הוא נמצא במידה ולא מופעל עליו כוח. כלומר, דברים לא ישתנו מעצמם, אם לא נשנה סביר להניח שזה לא ישתנה. אנחנו רק עושים לעצמנו הנחות, מניפולציות ומספרים לעצמנו סיפור (אמין ככל שיהיה) המאפשר לנו להתמיד בדרך שלנו, בהרגל שלנו. לכן ראוי לבחון את הרגלי ההתמדה שלנו ? האם הם משרתים אותנו, לדוגמא:  אדם המתמיד בהרגל העישון שלו......

נחישות- במילון אין הגדרה מדויקת, ונחישות לא במקרה מופיעה תחת חוזק- כוח, עוז, עצמה, און; איתנות, יציבות ; גבורה, נחישות; חוסן, יכולת עמידה בפני מצבים קשים. אוסיף עוד מילה שנחישות מבטאת באופן מובהק? החלטיות! אדם נדרש בחייו לקבל החלטה, לבחור ולהחליט, ללא ההחלטה קשה מאוד לנוע באופן אפקטיבי.

אם כך לאחר שהבהרנו ודייקנו במושגים, נוכל לבחון את האופן שבו נוכל להשתמש בכל אחד מהם כך שהוא ישרת אותנו ויקדם אותנו אל המטרה שלנו, בין אם היא ערכית או פיזית ? ולרוב שילוב ביניהן.  כך אם נרצה לשנות את הרגלי ההתנהלות של הילדים שלנו לדוגמא, (הרגלי משחק, שינה, אכילה וכו'), נציג בפניהם את הכלל החדש, נחזור עליו בעקביות ? מידי יום, באותה שעה למשל. נפעל בהתמדה, בכל ימות השבוע, ונהיה נחושים= החלטיים, להנחיל את הכלל החדש בבית כהרגל, לא נשבר לנוכח הבכי, הכעס ואו התסכול של ילדנו במהלך ההסתגלות שלהם. מנגד, אם נפעל בעקביות המוכרת לנו שאנחנו לא משנים הרגלים, נתמיד בזה שנאיים בעונשים שאנחנו אף פעם לא מקיימים ולא נשדר לילדנו חוזק והחלטיות ביחס להתנהגות שלהם אכן לא ניצור שינוי, מה אתם בוחרים ?

 

אמצא דרך, או שאסלול אחת.

- פיליפ סידני

 

 

עדי אסייג וזנה - מאמנת אישית ועסקית תות תקשורת ותוצאות - אלון גל אימון אישי לשיפור איכות החיים - הצטרפו אלי גם בפייסבוק




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב