דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קונפדרציה עם אוטונומיה מדינית 

מאת    [ 28/04/2013 ]

מילים במאמר: 777   [ נצפה 2379 פעמים ]

האביב האסלאמי המתפרץ באזורנו יצר מצב שבו הגעה להסדר מדיני בדורנו למול הפלשתינים אינו ישים ומסוכן לביטחונה של ישראל.

מאחר והסכמי אוסלו בוטלו בפועל על ידי הצד הפלשתיני בהליכתם לאו"ם .

על מדינת ישראל ליצור מציאות חדשה ,מציאות בה אנו מכבדים את החוק הבינלאומי ומבצעים בפועל את ההסכם האחרון שנחתם בעניינם והוא הסכם קמפ דיוויד .

עלינו לעצב את עתידנו בהתאם לאינטרסים שלנו ,ובהתאם להסכמים שאנו מחויבים להם ,ואשר לא הופרו על ידי הצד השני בצורה כה בוטה.

בדורנו לא נוכל להגיע להסכם שלום עם הפלשתינים ,יתכן כי חלק מהם חפצים בכך אולם ההנהגה שלהם ממשיכים להישען על חלומות באספמיא ומובלת על ידי הקיצונים שבהם.

עלינו לחדול מלבקש שלום - לצד השני אין סחורה כזאת -הסחורה הזאת מצויה רק במרתפים שלנו - במרתפים שלהם יש רק רקטות.

סבבי הלחימה ההולכים ומתקצרים למול הקיצונים שבהם ,אי יכולתם להתאחד והמשך הלחימה הפוליטי למולנו כולל פניתם לאום מסירה את האופציה להגעה להסדר כלשהו.

פנייתם של הפלשתינים לאום באופן חד צדדי ביטלה למעשה את הסכמי אוסלו והחזירה אותנו פורמאלית ומעשית להסכמי קמפ דיוויד (ההסכם האחרון התקף שנחתם בעניינם)

למעשה אנו מצויים בשלב השלישי של ישום הסכם קמפ דיוויד ,בשלב זה הוסכם כי לאחר שתיכון ותיחנך רשות מנהל עצמית (היא הרשות הפלשתינית) יתנהל משא ומתן כדי לקבוע את המעמד הסופי של יהודה שומרון וחבל עזה.

על ישראל לקדם מציאות של אוטונומיה פלשתינית המשולבת כקונפדרציה בתוך מדינת ישראל כפתרון קבע סופי המתבסס על הסכמי קמפ דיוויד

ואשר תעניק לפלשתינים חופש מדיני פוליטי לבחור ולהיבחר לפרלמנט של

האוטונומיה הפלשתינית : The autonomy region of Palestine

ישראל תמשול ביטחונית בכל השטח שממערב לירדן תוך בניית אזורים חופשיים ,מתחשבים ונאורים אשר יאפשרו חירות ואוטונומיה מלאה לריכוזי האוכלוסייה הפלשתינית .אוטונומיה זאת תהיה חלק ממדינת ישראל .

ישראל עומדת למול דילמה קשה ביותר הנובעת בין אהבתנו וזכותנו ההיסטוריות הבלתי ניתנת לערעור על הארץ לבין האמונה במורשת ותרבות ישראל לדורותיה ,תרבות ישראל ההומאנית המציבה כדגל את החיים ודוגלת בחירות אוניברסאלית .

עלינו לכבד את הפלשתינים ולכבד את רצונם בהגדרה עצמית כעם וכישות פוליטית .איננו יכולים להתכחש לעוולה שעם זה חש שנעשתה לו , בין באם עוולה זו הינה בחלקה נכונה ,או לא נכונה אין לנו את הזכות למנוע ממנו ולסתור את אמונתו או תחושתו כי נעשה לו עוול .

קונפדרציה מדינית זאת המתבססת על הסכמי קמפ דייויד תעניק לפלשתינים חופש מדיני פוליטי לבחור ולהיבחר לפרלמנט של האוטונומיה הפלשתינית, לפלשתינים יהיה החופש לבחור ולהיבחר למוסדות הממשל האוטונומי העצמאי ולעצב את חייהם כרצונם.

ישראל תמשיך ותשלוט על כל השטח שממערב לירדן מעשית וביטחונית

על ישראל לבנות סידורים בשטח אשר יאפשרו חירות מלאה לריכוזי האוכלוסייה הפלשתינית בהמשך לנעשה היום תוך הרחבת תחומי חופש התנועה והרחבת שליטה אזרחית מלאה על תחומים ניכרים בתחומי יהודה ושומרון תוך מתן חירות מלאה לבחור ולנהל את חייהם בעצמם.

מעשית זה מה שקורה היום בשטח ועלינו ליזום את המהלך באופן מחושב ,מוסדר ובמטרה למנוע הקמת מדינה דו לאומית.

על ישראל לקבוע בעצמה תוכנית מוסדרת לקיבוץ אוכלוסיית המתיישבים ביהודה ושומרון (ככל שניתן) לריכוזי אוכלוסין ולפתוח ולפתח רציפות של שטחי A להרחבת החופש הרציף

של האוכלוסייה הפלשתינית ,תוך הרחבת הסמכויות האזרחיות של הרשות הפלשתינית בפיתוח איזור A וחלקים נוספים מאזור B אשר ישונה מעמדם לאזורי A בתאם לתוכנית ריאלית אשר מעניקה מרחב טריטוריאלי רציף המאפשר חיי חירות ופיתוח חיי כלכלה חופש ומסחר.

הפלשתינים יהיו רשאים לנוע בתחומי ישראל עם ,תעודת מעבר באופן חופשי (אזרחים ישראלים יהיו רשאים לעבור לתחומי שטחי A עם תעודת מעבר אשר תופק עי הרשות האוטונומית)

על מדינת ישראל לשלב להקים מועצה אזרחית (מועצת הקונפדרציה) הכפופה לממשלת ישראל אשר תפקידה לתאם ולקשר בין הרשות הפלשתינית לממשלת ישראל בעיקר בנושא

קידום כלכלי ומיזמי פיתוח משותפים ?מועצה זאת תייצג את הרשות בממשלת ישראל

בכלל הנושאים הנדרשים ליחסים הדו צדדים בין מדינת ישראל לרשות האוטונומית הקונפדרטיבית..

רק פתרון זה ישמור על שלימות הארץ (ארץ ישראל המערבית) ארצנו היא ולא אחרת כבר ויתרנו על חלקים מארץ ישראל אשר מעבר לירדן ולא עוד .

פתרון זה יבנה מענה אנושי הולם לרצוננו ורצונם של הפלשתינים לחיי חירות וחופש .

עלינו לעצב את עתידנו בידנו תוך אמונה בצדקת דרכנו ,במוסריותינו ,ברצוננו במתן חירות וחפש לגר הדר בקרבנו ובקשר הבלתי ניתן לערעור לאדמת ארצנו.

ההבדל המהותי המרכזי שזהו הפתרון היחיד שהינו ישים ואשר יביא לשלום בינינו לבין עצמנו ומצפוננו - אין לנו כל צורך בשלום אחר - זהו השלום היחיד הדרוש לנו ,שלום עם עצמנו ,שלום אחר אינו ישים לדורנו .

אף ממשלה בישראל אינה יכולה היום או בעתיד לוותר על שליטה ביטחונית בשטח.

זהו גם הפתרון היחידי הנותן מענה המניח את הדעת לקונפליקט הקשה של אי יכולתנו לוותר על ארצנו לבין תפיסתנו ורצוננו בחירות אוניברסאלית.

שלמה ברקן -כספות מגן ישראל בע"מ  www.safes.org.il (מנכ"ל כספות מגן גולדמן ISM לשעבר ומנכ"ל מנעולי ירדני לשעבר)  הוגה דיעות סא"ל מיל www.safes.org.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב