דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מדור לכל הדורות. 

מאת    [ 28/04/2013 ]

מילים במאמר: 440   [ נצפה 2124 פעמים ]

מדור לכל הדורות.

 

היום המדור יעסוק בקשר שבין הדורות – בעיקר בנושא "חינוך עם חיוך".הסבים מנסים ללמד את הנכדים הרבה מאד דברים, אבל הנכדים לא תמיד פנויים להקשיב ולשמוע.

לשם שינוי, בואו ננסה היפוך תפקידים: בואו ניתן לנכדים ללמד אותנו דבר או שניים. כך ניתן להם הזדמנות לשפר את כושר הביטוי, לחזק את הביטחון העצמי, ללמוד להסביר בבהירות ולראות איך זה לשמור על קשב הקהל ( במקרה זה, הקהל הוא סבתא סופיה).

אם יש בנמצא במשפחה ילד בן 10, בקשו ממנו שילמד אתכם פונקציה חדשה בטלפון הסלולארי שלכם. בודאי יש עדיין אי-אלו דברים שקיימים בטלפון שלכם ואתם עדיין לא ירדתם לסוף דעתם ולהתחלת ידיעתם.

יש לכם נכדה בת 12? כיף לכם! בקשו ממנה שתסביר לכם איך משתמשים בפייסבוק. גם אם נדמה לכם שאתם יודעים על זה את ה-כ-ל, תגלו במהרה שיש עוד שניים – שלושה סודות  כמוסים שהנכדה יודעת – וגם תשמח לחלוק אותם אתכם. גם אם לא תשתמשו בכל הידע, זאת דרך נחמדה – וקצת אחרת – לבלות עם הנכדים.

אם יש נכד או נכדה מתבגרים, שבו אתו ובקשו ממנו שיסביר לכם על האפליקציה האחרונה שאפשר להוריד חינם לסלולארי, למה היא משמשת ואיך אפשר לחיות אתה – כי הרי בלעדיה חיינו מצוין עד עכשיו, לא?

אם השיעור עבר בהצלחה, שאלו בתמורה את הילד אם יש משהו שהוא היה רוצה ללמוד מכם. אולי בא לו ללמוד לאפות עוגה? להחליף גומייה בברז דולף? ללמוד על טיפוח צמחי גינה או מרפסת? לשמוע סיפור שיש בו מוסר – השכל?

כל אחד מאתנו למד דבר או שניים במשך חייו ( ובואו לא נדבר כמה דברים מאלה שנלמדו, נשכחו מזמן...)מכל מצבור הידע הזה, בודאי אפשר למצוא כמה דברים שיכולים להעשיר את הידע של הדור הצעיר – על אף הרגשתו שהוא כבר יודע הכול הכי טוב!

כאשר הנכד ישב ולימד אתכם, הוא נכח שאפשר ללמוד בכל גיל ולא בושה לשאול. עצם העובדה שביקשתם ממנו עצה או עזרה, הקשבתם לו בקשב רב ( מבלי שתזדקקו לריטלין) ואולי גם תשתמשו במה שלמדתם – הוא יסיק מכך שכל עוד חיים – לומדים. אז אם אתם מוכנים ללמוד ,אין שום סיבה שהוא , בגילו הצעיר והרענן, לא ירצה ללמוד גם.

אם ניסוי הכלים – והכללים – עבר בשלום, אפשר לעבור לפרק ב': הציעו גם לחבריכם לנהוג כמוכם וסכמו אתם את הדבר הבא: אם אף הם יהיו מרוצים מהלמידה המשותפת עם הנכדים, החליטו להיפגש פעם בחבורה. כל סבא יביא נכד "מומחה" בתחום מסוים שמוכן לחלוק את ידיעתו עם חבורה של סבים כמוכם ונכדים כמוהו. אפשר ללמוד כמה דברים, וגם עצם החוויה תהיה מאד מעשירה ומעניינת.

עוד רעיונות לפעילויות עם הנכדים תוכלו למצוא באתר:

מעניין את הסבתא.

אתם מוזמנים לגלוש לאתר וגם לשלוח רעיונות נוספים משלכם. להשתמע!

קורה שורץ www.saba-sabta.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב